Marstall muesli's

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Marstall muesli's

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 11:40

Ok en waarom een combi van freizeit en champion voor de special? Zodat het een completer voeder is ofzo?

Vie doet het echt wel goed op de corn.. Alleen nu ze ook van sochtens tot savonds op de weide staat begint ze wel ehhhh vol te worden.. Maar vind dat ze dat wel kan hebben. Ze voelt zich er heel prettig bij

Wanneer wedstrijd met plopperdeplop?

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-12 00:19

Is er hier iemand die Een zak havervrij over wil nemen? Op te halen in Leiden/Zoeterwoude/Oud Ade. Ik voer nu een zak Corn op, en ga dan iets anders proberen om mijn paard aan te laten komen.

Dientje_Yara

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-12 10:13

Iemand een tip voor een fjord x arabier
van buiten een fjord maar van binnen echt een arabier erg moeilijk op gewicht te houden/krijgen

Heeft zwaar eczeem dus dat is ook nog een puntje

krijgt nu
force
eczeem plus
eczeem musli 1 kilo per dag
Subli basisbrok 1 kilo per dag (dit hebben we sinds deze week erbij gedaan voor nood, kon op marstall zo gauw even geen ander alternatief vinden)
Staat overdag op de wei
hooi 5 kg

In de winter kreeg hij alleen brok van subli en daarna zijn we over gegaan op marstall
Hij doet het hier nu weer goed op wat we nu voeren maar vervang de subli toch liever voor marstall

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-12 10:14

zo min mogelijk suikers en zetmelen zou ik zeggen.
misschien de vito of faser light...en wat meer hooi er in...

Dientje_Yara

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-12 10:19

dat snap ik buiten de subli om krijgt hij ook weinig tot geen suikers of zetmelen.
Eerst stond hij op 1.5 kilo eczeem en geen subli brok en dat ging echt niet dan zie je hem afvallen
Dus een brok van marstall en geen musli maar dan met zo min mogelijk suikers erin

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-12 10:24

marstall heeft naar mijn weten maar 1 brok,dus dan is er niet zoveel te kiezen..

overigens zit in muesli sowieso zetmeel(want,graan)en ook suikers.

mirim

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-12 13:37

Dientje_Yara schreef:
Iemand een tip voor een fjord x arabier
van buiten een fjord maar van binnen echt een arabier erg moeilijk op gewicht te houden/krijgen

Heeft zwaar eczeem dus dat is ook nog een puntje

krijgt nu
force
eczeem plus
eczeem musli 1 kilo per dag
Subli basisbrok 1 kilo per dag (dit hebben we sinds deze week erbij gedaan voor nood, kon op marstall zo gauw even geen ander alternatief vinden)
Staat overdag op de wei
hooi 5 kg

In de winter kreeg hij alleen brok van subli en daarna zijn we over gegaan op marstall
Hij doet het hier nu weer goed op wat we nu voeren maar vervang de subli toch liever voor marstall

Ik denk dat je beter een gedegen voedingsadvies kan gaan vragen bij Marstall zelf. Om nu, in dit jaargetijde waarin de exceem waarschijnlijk op zijn hevigst is, wat nieuws te proberen op advies van andere 'leken' ( in de zin van ervaringsdeskundigen met hun eigen paard, maar niet met paarden met andere 'bijzonderheden') lijkt mij niet verstandig.

Suzan_bobar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-12 14:15

@ mirim, ik heb al een hele poos geleden die link die jij mij stuurde ingevult, maar tot op heden geen reactie gehad,...

mirim

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-12 15:13

Heb je die naar mij gestuurd?

Dientje_Yara

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-12 19:26

Ik krijg van marstall echt geen goed voeradvies
heb het al meerdere malen aangevraagd

mirim

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-12 20:43

Bedoel je dat je geen advies krijgt of geen advies waar je iets mee kan?
De Marstallvoedingsadviseurs kunnen allen dingen bepalen en/of berekenen aan de hand van wat de eigenaar van het paard aangeeft.
Overigens ....je hebt pb :)

Suzan_bobar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-12 22:46

Thanks voor je antwoord! Ga je mail opzoeken!

CharlyBrown

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-12 14:46

Beste Marstallers! :)

Weet iemand van jullie op Marstall ook een sportbrok heeft?

Ik kon eigenlijk alleen een basisbrok of een sportmuesli vinden op de site...

mirim

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-12 16:39

Marstall is groot in muesli, maar heeft wel een brok met dezelfde kwaliteitsgaranties...inderdaad de 'basisbrok' zoals je zelf zegt. Daarnaast heeft Marstall verschillende sportmuesli's met allemaal hun eigen kenmerken. :)

Suzan_bobar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 21:13

Ik heb een voedingsadviseur gesproken. Boobs gaat over op de western en de winterdag op havervrij.

mirim

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 22:28

Helemaal goed....succes met Boobs

Suzan_bobar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 22:37

Thanks, die word vast oud in de weide hahaha

mirim

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-12 07:17

Mijn oudje had vaak kolieken en altijd dunne mest, waardoor ik dacht dat ze niet oud zou worden. Toen ze 28 was ( ja ook al heel oud voor een paard) kreeg ze voor het eerst Marstall, haar mest werd voor het eerst weer normaal en ze is uiteindelijk 34 geworden zonder ooit nog koliek te hebben gehad. Dus......:)

CharlyBrown

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-12 10:59

Boobs?? wahaha, geinige naam...

Mirim.. dank je wel voor de uitleg! :)

Suzan_bobar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-12 11:04

Boobs is afgekort voor Bobar hahahaha

Ja, Marstall bevalt mij ook goed en ik hoop dat Boobsie 34 word, mag van mij. Kan hm nog lang niet missen.

ArGieVai

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-12 21:28

kom hier maar ook even meelezen/ervaringen schrijven, heb al een tijdje mijn paard op Marstall gehad toen hij vol in de sport stond, toen kreeg hij 2 keer daags een halve schap zemelen, een halve schep cornmuesli en 1 schep complete, dan tussen de middag nog 1 schep geweekte bietenpulp en 3 keer daags hooi...

Nu een tijdje aangekeken hoe hij het doet op 24/7 weide, we doen momenteel iets minder namelijk (even een rust zomer) en hij heeft gister een spier in zijn schouder verrekt dus dat rustig aan doen gaat nog wel even langer duren.

Toch werd hij wel erg dun, dus gister de weidemuesli & cornmuesli besteld, cornmuesli krijgt hij pas weer als hij aan het werk gaat, maar heb een andere merrie staan die deze wel al gaat krijgen. Ben benieuwd hoe ze het hier op gaan doen!

ArGieVai

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 23:23

Nou, een dag eerder dan verwacht het voer binnen gekregen, wat goed uitkomt! Paard had vandaag koliek (zit helemaal in de stress door alle veranderingen binnen de kudde, en het veranderlijke weer) en kreeg mooi een zakje slobber bij mijn bestelling... Zoals ik al zei, komt erg goed uit! Hij staat er nu weer goed bij, maar toch fijn dat ik hem morgen ochtend even wat slobber + hooi kan geven...

Voor degene die geen goed voedingsadvies heeft gekregen: Ik heb meerdere keren de "lijst" ingevuld, voor meerdere paarden, en echt super goed advies gekregen plus nog persoonlijk contact met de voedingsadviseur over alles, vind nogsteeds dat Marstall echt bovenaan staat wat betreft service, ook 1 van de redenen waarom ik weer voor Marstall heb gekozen.

mirim

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 07:56

Die ervaring heb ik ook gehad met de Mash. Een portie brengt de darmen weer op orde. Natuurlijk is niet iedere koliek op te lossen met Mash het een en ander hangt ook af van de soort van koliek. Gelukkig heeft jouw paard er goed baat bij gehad! En wat goed dat je net een zakje gekregen had. Ik heb het altijd standaard in huis....je weet maar nooit! En eens in de week krijgen ze een portie, uit voorzorg.

ArGieVai

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 08:11

denk dat ik het ook maar 1 keer in de week ga geven... We weten niet wat voor koliek hij had, iig geen verstopping want hij poepte als een malle tijdens de koliek... Zand had hij bijna niet in zijn ontlasting, maar ga wel lijnzaad halen voor de zekerheid. Ik denk zelf dat het een combinatie is van het slechte weer, de wisselende samenstelling van het gras en alle stress omtrent veranderingen in de groep.. Nou, nu maar eens kijken hoe het met hem gaat, vind die portie zakjes van de mash trouwens wel ideaal!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 18:28

Zit er melasse in wiesenfasern??
of haver?