Nieuw voer van Pavo: Care4life, wie ook tester?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Jenkins

Re: Nieuw voer van Pavo: Care4life, wie ook tester?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-13 21:51

Ik en me paard zijn 1 he haha
Het liefst men ik om de dag en andere dagen longeren/grondwerk

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-13 08:22

:D

Dan zou ik wel wat geven, al is het maar een paar handjes. Gras zal straks ook niet veel meer bevatten.

En verder veel hooi! (waar die van mijn tonnetje rond van wordt.......... :') )

Jibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-13 08:26

koeke schreef:
Eén (24-jarig) paard gaf problemen bij de introductie, die kreeg dikke benen ondanks geleidelijk introduceren van C4L. C4L was het enige dat veranderd was, dus meteen eraf gehaald. Dikke benen verdwenen snel. Na een maand opnieuw een poging gedaan en nog geleidelijker opgebouwd. Al met al zo'n drie maanden over gedaan, maar nu doet hij het er ook prima op.

HA! Ik ben dus niet de enigste waarbij beide paarden dikke benen kregen, ondanks rustig introduceren van het voer!
Nu gaat het overigens ook goed, maar heb ze in eerste instantie er ook afgehaald en daarna weer opnieuw geprobeerd.

Pally

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-13 08:37

Ik hoor van veel van jullie dat die Pianissimo ook goed is, ik heb net even gekeken maar daar zit toch wel 32% aan suiker en zetmeel in.
Merken jullie daar dan niks van?
Die van mij word van lucht al tonnetje rond, dus ik durf hem dat echt niet te geven.
Ik denk dat ik de dieetmix van Subli maar ga proberen.

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-13 09:50

Als het alleen voor de vitamine is, dan zou ik Marstall Force voeren.

tinkersjakie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-13 10:15

Pally schreef:
Ik hoor van veel van jullie dat die Pianissimo ook goed is, ik heb net even gekeken maar daar zit toch wel 32% aan suiker en zetmeel in.
Merken jullie daar dan niks van?
Die van mij word van lucht al tonnetje rond, dus ik durf hem dat echt niet te geven.
Ik denk dat ik de dieetmix van Subli maar ga proberen.

Even een vraagje. (Had hem ook bij een ander topic gevraagd maar misschien weren jullie het)
Subli dieetmix staat bij zetmeel 12% en suikers niet vrij gegeven. Suiker en zetmeel samen 12%.
Je weet ja nooit hoeveel suikers er nu in zitten en wat de waardes samen zijn.
Wil graag ook op zo laag mogelijk suiker en zetmeel.

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-13 10:23

Pally, die van mijn wordt dik van lucht, echt erg! (ik overdrijf niet)

Maar ze is vreselijk lastig met voer. Ik ben in 1e instantie thuis met Marstall Condicion (op aanraden) maar dat bevat ook veel suiker. Haar gedrag werd er wel beter van.

Ik wilde toch iets met minder suiker en koos C4L.........resulaat bekend. Knettergek paard.
Dus ik heb nu maar weer gekozen voor iets wat haar rust geeft ipv te kijken naar suiker/zetmeel.
Ik kan haar nl slecht rijden als ze zo druk is, dan is ze met van alles bezig behalve met mij.

Dus iets meer suikers in het voer zorgen er in dit geval voor dat ik wel veel actiever ben met rijden omdat zij er zo goed op reageert. En dat zorgt er weer voor dat ze beter op gewicht blijft. Het is dus heel persoonlijk!

Maar qua gedrag merk ik niks van de suikers. Uiteraard zou het voor haar omvang beter zijn als ze minder suikers tot zich zou krijgen.

(deze winter dus ook geen wortels meer..........)

felineepino

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-13 23:02

Ik heb een pony die richting de 30 gaat, voer Care4Life gemixt met Cerevit bij de slobber en nog nooit problemen gehad, gelukkig.

Dorino

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-13 14:18

Ik voer het nu al vanaf nov vorig jaar in de aanbevolen hoeveelheid. Alle drie de paarden (KWPN, arabofries en Fries) en de New Forrest pony deden het het prima op. Echter toen ze weer op het gras kwamen werd de KWPN-er wel erg kijkerig en schrikkerig (inclusief wegrennen). Haar voer ik nu gedurende het weideseizoen weer een summerfitkoek, luzerne en na het werk wat sportbrok. Hiermee is ze weer haar relaxte zelf. Ik heb de C4L wel weer eens in kleine hoeveelheid opnieuw gegeven met weer hetzelfde gedrag. Als het weideseizoen voorbij is, ga ik het opnieuw met de C4L proberen. De anderen doen het op C4L nog steeds prima, ook in combinatie met weidegang. Mijn Fries met zomereczeem heeft ook veel minder jeuk dan andere jaren!

Ik ben ook heel benieuwd of PAVO kan verklaren waarom sommige paarden juist schrikkerig en kijkerig worden van dit voer.

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-13 16:25

tinkersjakie schreef:
Even een vraagje. (Had hem ook bij een ander topic gevraagd maar misschien weren jullie het)
Subli dieetmix staat bij zetmeel 12% en suikers niet vrij gegeven. Suiker en zetmeel samen 12%.

De waarde van zetmeel + suikers = samen 12 % in de dieetmix ! Komt omdat er geen granen in zitten

tinkersjakie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-13 19:02

Maris schreef:
tinkersjakie schreef:

De waarde van zetmeel + suikers = samen 12 % in de dieetmix ! Komt omdat er geen granen in zitten

Maar waarom geven ze de suikers dan niet vrij, bedoel denk dat veel mensen weinig suikers willen. Dan ga je daar toch mee adverteren en niet niet zeggen.

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-13 20:08

er zitten geen toegevoegde suikers in, dus dan kan je dat ook niet vermelden lijkt me.....

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-13 21:29

Natuurlijke suikers moeten ook geteld worden. Dus die hadden ze kunnen vermelden.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-13 22:21

Tja anders bel je ze een maandag of zo toch gewoon op en vraag je het. :)*

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-13 21:56

Heb voorheen Care4Life gevoerd, maar door verschillende redenen mee gestopt.
Zijn er nog andere varianten (van andere merken) die het proberen waard zijn en iets wat te vergelijken zijn met de C4L?

Het is voor een oudere merrie die erg pittig is/veel temperament heeft. Ook is ze momenteel tonnetje rond....

Las al verschillende andere merken voorbij komen in dit topic, maar kan het niet meer terug vinden := .

dianalamboo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-13 22:22

Marstall vito, dieetmix v subli, safe and sound v dodson & horell

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-13 22:24

Als ze al tonnetje rond is en energie genoeg, waarom dan niet alleen ruwvoer voeren, evt aangevuld met een compleet supplement?

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 06:44

ze krijgt momenteel al alleen een compleet supplement, maar van de winter merk ik vaak dat ze toch iets meer nodig heeft. Ook krijgt ze in de winter medicijnen vanwege haar artrose, dus heb iets nodig om het te kunnen mengen.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 06:58

Iemand een theorie waarom sommige paarden zo nerveus worden van care4life?
Ik kan maar niet bedenken wel ingrediënt ze zo kijkerig maakt.

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 07:41

Een handje luzerne of grasbrok om het in weg te mengen? Doe ik met mijn shetten die snel te dik zijn ook, vitamine korrel en als ze een poedertje bij krijgen er een handje luzerne of grasbrok (beide ruwvoer ipv krachtvoer) er bij.

chery

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 08:41

dianalamboo schreef:
Marstall vito, dieetmix v subli, safe and sound v dodson & horell

Pure feed! *\o/* zonder kruiden, veel ruwvoer. Mooi produkt!

liesd

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 09:05

Ik ben ook gestopt met Care4Life. Niet omdat ik niet tevreden was, maar ik ben overgeschakeld op Build up conditioning mix van Dodson and Horrell. Daar doet hij het nog een stuk beter op, en ik wil hem in zo goed mogelijke conditie hebben tegen de winter.

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 09:13

Dennis schreef:
Een handje luzerne of grasbrok om het in weg te mengen? Doe ik met mijn shetten die snel te dik zijn ook, vitamine korrel en als ze een poedertje bij krijgen er een handje luzerne of grasbrok (beide ruwvoer ipv krachtvoer) er bij.

Bedankt voor de tip! Ik ben er nog niet helemaal overuit... Denk dat ik zo gelijk even een nieuw topic erover aanmaak ipv het topic hier te bevuilen haha.

Levita30

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 09:34

Cardy schreef:
Dennis schreef:

Bedankt voor de tip! Ik ben er nog niet helemaal overuit... Denk dat ik zo gelijk even een nieuw topic erover aanmaak ipv het topic hier te bevuilen haha.

Je zou ook eens kunnen kijken naar Fibra. Dat zou in jouw geval ook een oplossing kunnen zijn!

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 09:38

Heb al een nieuw topic gemaakt, maar reageer graag nog even op jou reactie Levita30. Heb al eens gedacht aan Fibra, alleen helaas lastig te verkrijgen. Wil het graag gewoon hup in de winkel kopen, i.p.v. via internet.