Nieuw voer van Pavo: Care4life, wie ook tester?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

_KaWi_

Re: Nieuw voer van Pavo: Care4life, wie ook tester?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-13 17:13

Ik voer ook al zo'n 3 kwart jaar care 4 life i.c.m marstall force omdat hij dit anders niet lekker vind.
Nog steeds heel tevreden en paardje vind het ook erg lekker.

tinkersjakie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-13 17:18

Ik een maand geleden er vanaf gestapt omdat mijn paard ook tijdens buitenrit meer spoken zag. En ipv stil te gaan staan en kijken en snuiven werd het vluchtgedrag. Laatst op buitenrit geweest en was een stuk braver. Vluchtgedrag was er in iedergeval niet meer.
Tinker van me zus doet er er super op en totaal niet dat rare gedrag. Vind erg jammer want voer sprak me wel aan.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-13 18:22

Mijn haflinger krijgt het voer nu bijna een jaar en op 3 wekwn na dat hij het ineens niet wilde eten, bevalt hwt mij prima. Zit super glimmend in zijn vacht, mooie mest en een lekker fit paard. Hij ziet geen spoken, draait niet door, gewoon, lekker alert en fit.
Heb hem er 3 weken af gehad en het hem toen weer aangeboden. Viel me binnen een week weer voer weer op hoe mooi zijn mestballen waren.
Ben dus nog steeds heel erg tevreden.

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-13 18:54

Ik voer het inmiddels ook alweer 11 mnd en ben erg trvreden. Wel heb ik afgelopen keer een zak sportsfit en een zak C4L gemengd en daar doet ze het nog beter op :)

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-13 19:04

Ik ben nog steeds benieuwd waar dat hete gedrag vandaan komt. Pavo lijkt daar nog steeds geen antwoord op te hebben.

Pally

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-13 19:24

Nu ik jullie verhalen zo lees twijfel ik steeds meer wat ik mijn paard straks moet gaan voeren.
Hij staat nu stil en 24/7 op de wei, maar van het winter is het de bedoeling dat ik hem weer op pak.
Hij word snel te dik, mede daarom had ik gekozen voor de C4L omdat het suiker gehalte zo laag is.
Maar ik wil geen paard die constant beren op de weg ziet.

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-13 20:00

Cavalor heeft ook een variant Fiber Force. Misschien is dat wat?

En anders een basis muesli. Ik heb maandenlang met veel plezier de Cavalor structomix gebruikt, maar wilde iets met minder suiker. Nu ben ik weer terug bij af met de Pianissimo........ :')

Als dat goed gaat komt de structomix gewoon weer terug.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 12:52

Die van mij zijn er nog steeds knettergek op. Qua gedrag geen veranderingen geconstateerd, wat ik wel opvallend vond...mijn 17 jarige ruin kwam heel goed door z'n wintervacht en z'n manen zijn ook flink gegroeid. Beide paarden hebben ook een hele mooie gladde vacht. Moet wel zeggen dat ik in de winterperiode het iedere dag gaf over het hooi, maar veel minder dan geadviseerd. Ongeveer 2 handjes per paard (verder krijgen ze geen krachtvoer) en in deze periode heel sporadisch als ze een keer op stal moeten ivm met een ondergelopen paddock. En aangezien ik 2 Spaanse paarden heb, word ik heel erg blij van snelgroeiende manen :D

Rais

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 14:09

Ik heb hier al eerder gepost maar zag dat er 'vragen' waren naar paarden die anders werden van de C4L. Inmiddels heb ik het voer 2x geprobeerd. De eerste dacht ik aan nog andere oorzaken van het angstige- en vluchtgedrag. Toen een maand of 3 niet gegeven en opnieuw geprobeerd. Wederom een angstig en vluchtig paard. Hij zag er verder wel goed uit. Voor mij dus ook geen C4L meer! Hij staat nu op Quattro van Mijten en ik geef hem zelf af en toe een beetje Alpengruen Mash of Muesli van Agrobs. Beide een aanrader die geen C4L kunnen geven en opzoek zijn naar een voer voor paarden die snel aankomen. Mijn paard wordt ook vlot dik en met deze combi van voer geen probleem mee!

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 12:39

Ik hou het in mijn achterhoofd! Goede tip!

Stelvio

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-13 08:15

Sinds anderhalve week ben ik weer C4FL aan het voeren, in tegenstelling tot de berichten over drukker wordende paarden, heb ik het idee dat mijn Arabier juist minder spoken ziet wanneer ik alleen buiten ga rijden.
Hij eet het met smaak, alleen die grote paardenbloemen vindt hij nou niet echt nodig en laat hij braaf in zijn bak liggen :-)

chery

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-13 08:30

Hier werd het altijd graag gegeten, ook geen bijverschijnselen zeg maar. Maar dagelijks kruiden geven stond me tegen. Vandaar dat ik overgestapt ben op ander voer, waar ik heel tevreden over ben.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-13 09:24

Stelvio schreef:
Sinds anderhalve week ben ik weer C4FL aan het voeren, in tegenstelling tot de berichten over drukker wordende paarden, heb ik het idee dat mijn Arabier juist minder spoken ziet wanneer ik alleen buiten ga rijden.
Hij eet het met smaak, alleen die grote paardenbloemen vindt hij nou niet echt nodig en laat hij braaf in zijn bak liggen :-)

Laat ie nou serieus bloemetjes liggen??? _O- _O-

Stelvio

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-13 14:32

Kinke schreef:
Stelvio schreef:

Ja :j
Bak wordt schoongelikt, maar de bloemetjes blijven liggen, die duwt ie met z'n neus opzij :+

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-13 14:58

Die zijn voor jou!! Wat een attent paard zeg! :P

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-13 15:18

Y;( _O-

minka

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-13 15:33

Kinke schreef:
Stelvio schreef:

Doet mijn pony ook, die eet er zorgvuldig omheen :+

Stelvio

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-13 21:49

Dimple schreef:
Die zijn voor jou!! Wat een attent paard zeg! :P

_O-

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-13 21:53

Toch aardig dat hij met de baas wil delen. Die van mij laat nooit wat over, maar ja dat is een fjord en die zal gewoon niet gauw delen. Behalve als het gaat om het afvegen van zijn vieze neus daar zijn de kleren van de baas zeer geschikt voor. :')

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-13 08:04

mijn lusitano's laten ook nooit wat voor me over hoor, zelfs de paardenbloempjes gaan er met smaak in... :+

AnnaLoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 12:11

Voer het nu 5 maanden aan mijn fjord en hij doet het erg goed op het voer. Mooi in de vacht, goede mest, is lekker fit en relaxed met rijden (geen problemen met spoken op de weg).
En niet onbelangrijk, hij vindt het heerlijk (met bloempjes en al), en likt de bodem zowat uit de voerbak.
Tja, fjord he...

marjan1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 19:00

Rais schreef:
Ik heb hier al eerder gepost maar zag dat er 'vragen' waren naar paarden die anders werden van de C4L. Inmiddels heb ik het voer 2x geprobeerd. De eerste dacht ik aan nog andere oorzaken van het angstige- en vluchtgedrag. Toen een maand of 3 niet gegeven en opnieuw geprobeerd. Wederom een angstig en vluchtig paard. Hij zag er verder wel goed uit. Voor mij dus ook geen C4L meer! Hij staat nu op Quattro van Mijten en ik geef hem zelf af en toe een beetje Alpengruen Mash of Muesli van Agrobs. Beide een aanrader die geen C4L kunnen geven en opzoek zijn naar een voer voor paarden die snel aankomen. Mijn paard wordt ook vlot dik en met deze combi van voer geen probleem mee!

Thnx voor de tip! Zal eens kijken of het wat voor mijn revaliderende fjord is! Geen C4L meer voor mijn paarden.

Jenkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 23:32

Nou bij mij is er weer een zak op hoor :D

Vanaf 1 september verhuis ik van stal, waar ik op het land komt te staan met een graasmasker.
Ik voer nu halve schep C4L en halve schep pavo Sportsfit.
Denk dat ik dan even tijdelijk stop met Sportsfit, maar neem aan dat ik C4L gewoon kan doorvoeren of is dat niet meer nodig?

En hoe zit het nou met het langdurig voeren van kruiden?

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-13 12:46

Kom jij dan op het land te staan?? :+

Het hangt er helemaal vanaf hoeveel voeding er nog in het gras zit. Ik voer zo min mogelijk bij als ze hele dagen op het land staan.
Handje Pianissimo (voorheen c4l) voor de vorm (omdat de rest wel gewoon wat krijgt)

Werk je veel met je paard? Hoeveel dagen en hoe intensief?

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-13 21:41

_O- _O- _O-