Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
Knoffer schreef:
Suelza schreef:Hmmm... ik vraag me af of ditzelfde het geval is bij de 400kg balen. Want die worden specifiek voor paarden verkocht...
Zou wel heel jammer zijn...
Maris schreef:Ik kreeg als antwoord van Hartog dat er ook 20 liter balen van lucerne te koop zijn zonder melasse !!! Maar dat ze die in principe niet echt aanraden voor paarden omdat er meer bladstof inzit.
meggiemeg schreef:Vandaag heb ik een reactie ontvangen van Hartog per mail over mijn vraag of er ook Luzerne zonder melasse te verkrijgen is bij hun.
Hartelijk dank voor uw aanvraag via internet.
Wij hebben luzerne zonder melasse in 20 kg verpakking niet standaard in het assortiment, maar kunnen het wel leveren.
Bij kunstmatig drogen wordt het fijne deel van het gewas omgezet in bladstof, dit wordt gebonden door de melasse met olie, waardoor de Lucerne-mix het beste geschikt is voor paarden. Wij kunnen wel pure luzerne leveren in 20 kg baaltjes. Dit heeft dezelfde vorm als Compact Gras. Meer info: http://www.hartog-lucerne.nl/compact_gras_nl.html.
Maar zoals aangegeven, hierin wordt meer bladstof terug gevonden, wat minder geschikt is voor paarden.
Deze baaltjes zijn op bestelling verkrijgbaar via uw verkooppunt onder de naam Compact Lucerne.
Hopende u voldoende geïnformeerd te hebben. Mocht u nog vragen hebben, dan vernemen wij deze graag.
Met vriendelijke groet,
Citaat:het structuurrijke ruwvoer
Ongeperste en grof gehakselde kruiden en grassen: zoals alle Agrobs ruwvoeders zonder melasse!
Voedzaam, nagenoeg geen verlies door de onmiddellijke droging met warme lucht na de oogst, kwalitatief er hoogwaardig en stofvrij. Als vervanging van het klassieke ruwvoer of als structuurvolle aanvulling op het hoofdrantsoen. Gemengd in het krachtvoer, zorgt het voor een verhoogde kauwbeweging, een vertraagde voederopname en een verbetering in de volledige spijsvertering.
MarijeR schreef:Ik voer tegenwoordig Pre Alpin Aspero i.p.v. lucerne.Citaat:het structuurrijke ruwvoer
Ongeperste en grof gehakselde kruiden en grassen: zoals alle Agrobs ruwvoeders zonder melasse!
Voedzaam, nagenoeg geen verlies door de onmiddellijke droging met warme lucht na de oogst, kwalitatief er hoogwaardig en stofvrij. Als vervanging van het klassieke ruwvoer of als structuurvolle aanvulling op het hoofdrantsoen. Gemengd in het krachtvoer, zorgt het voor een verhoogde kauwbeweging, een vertraagde voederopname en een verbetering in de volledige spijsvertering.
http://agrobs.de/de/produkt/Pre%20Alpin%20Aspero
Ik dacht het eerst te mengen met een restje lucerne maar ze lieten de lucerne mooi in de bak liggen
Silfre schreef:@MarijeR: weet je hoeveel % vezel er in die Pre Alpin Aspero zit?
Silfre schreef:@MarijeR: weet je hoeveel % vezel er in die Pre Alpin Aspero zit?
@Caballos: Die D&H Fibergy mix klinkt ook goed met 36% vezels!
Voor eventuele Marstall fans: Marstall heeft ook een (licht gemelasseerde) luzernemix (luzerne en stro), de Basis. Zelf geen ervaring mee.
Caballos schreef:MarijeR@ is die site waar jij je agrobs besteld, leveren die door het hele land????????