Prijzen paardenvoer stijgen, gevolgen?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Dispar_Vulgo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-22 17:46

maralyn schreef:
Muze schreef:
Volgens mij hoeft sp niet perse zoveel uur te weken als je het met heel heet water bereidt..

Ik doe het altijd met heet water, liefst gekookt. Binnen een uur is het dan klaar.

Oh bedankt goede tip!
Staat niet op de zak namelijk. Ik heb al paar keer te vroeg (3-3,5 uur met koud water) gevoerd, waardoor het oudje toch bijna verstopping had %)

Ik zie op de website van Welkoop dat de 20% korting automatisch van alles af gaat.
Dus ik ga nu online bestellen en later afhalen in de winkel! :D

snorkel1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-22 18:50

Dispar_Vulgo schreef:
Zo te lezen kan je een klantenpas gewoon in de winkel aanvragen?

Ik voer eind vd zomer vaak pavo fibrebeet bij (en seniores priores in winter).
Maar die prijzen van pavo… _-:( vorige zomer 17 euro en nu 22 euro per zak! :roll:

Eet paard ook nog gewoon? Anders bietenpulp( gangpad koeien) en fiber nuggets mengen dat doe ik als extra ( paard kan gewoon eten )

Dispar_Vulgo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-22 19:22

snorkel1986 schreef:
Dispar_Vulgo schreef:
Zo te lezen kan je een klantenpas gewoon in de winkel aanvragen?

Ik voer eind vd zomer vaak pavo fibrebeet bij (en seniores priores in winter).
Maar die prijzen van pavo… _-:( vorige zomer 17 euro en nu 22 euro per zak! :roll:

Eet paard ook nog gewoon? Anders bietenpulp( gangpad koeien) en fiber nuggets mengen dat doe ik als extra ( paard kan gewoon eten )

Ja redelijk, maar wordt snel mager ‘s winters. Daarom voer ik bij einde zomer/hele winter.
Ik ga is kijken naar losse bietenpulp.

ajesca123

Re: Prijzen paardenvoer stijgen, gevolgen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-22 19:33

Nu inderdaad wel op alles 20% ipv maar op 1 product.
Net bestelling geplaatst. Scheelde toch bijna 60 euro op het totaal +:)+

Muze

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-22 19:36

Helaas vanmiddag geen tijd gehad en online kan je geen klanten pas aanvragen.

tones

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-22 19:47

Het was hier reuze gezellig bij de Welkoop. Ik had op de terugweg van uit werk naar een ander filiaal willen gaan, maar had de honden bij me, en t leek me weinig diervriendelijk om ze in de auto te laten wachten met deze temperaturen terwijl ik “goedkoop” hun brokken ging scoren. :+

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-22 19:52

Markt schreef:
Voor ons als verkopende partij is het een drama op t moment met de prijsverhogingen. Van de meeste merken zien wij pas wat we moeten betalen als we de factuur binnen krijgen.
Wat we wel kunnen aangeven is dat ondanks de brandstofprijzen we blijven bezorgen voor €7,50 en vanaf €100 gratis. Zie op de site van ons voor de voorwaarde

Hier dezelfde ervaring inderdaad.
Nu begint het weer iets stabieler te worden, maar een paar weken terug oa bij Havens gekkenhuis.
Nu stunten wij doorgaans aardig met de prijzen, maar ook dat is nu moeilijk omdat we de inkoopsprijzen vaak niet weten.

Wel vaak grappige praktijken doordat klanten denken het elders goedkoper te kunnen krijgen en dan toch weer terug komen omdat dat toch echt niet het geval was.

trustHim

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-22 20:16

Mdrf schreef:
Logisch toch met alle stijgende brandstof en energieprijzen? Veel grondstoffen hebben een verdriedubbeling aan prijs op dit moment.

Denk dat er weinig voerleveranciers zijn die er een hogere marge aan overhouden ondanks de prijsstijgingen.

Wij niet in ieder geval, marge is rond de 30%

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-22 20:37

ik was het vergeten dus net online besteld en haal het dan later wel op.
korting was al verrekend op de site.

callippo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-22 21:20

Dank voor deze tip! Heb mijn klantenpas teruggevonden (ik kreeg al tijden geen mailtjes meer van Welkoop) en nu ook wat vooruit besteld.
En de rest bij Voervoorpaarden.nl besteld, wat daar alsnog goedkoper was, of niet bij Welkoop verkrijgbaar is.

Jeika

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-22 21:29

Ik voer metazoa superfit broxxx, daar doe ik het langst mee. Ruim 4 maanden met een 20 kg zak (sobere c pony) is ook een paar euro duurder geworden trouwens.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-22 21:38

Buxy schreef:
Markt schreef:
Voor ons als verkopende partij is het een drama op t moment met de prijsverhogingen. Van de meeste merken zien wij pas wat we moeten betalen als we de factuur binnen krijgen.
Wat we wel kunnen aangeven is dat ondanks de brandstofprijzen we blijven bezorgen voor €7,50 en vanaf €100 gratis. Zie op de site van ons voor de voorwaarde

Even gaan kijken maar misschien handig om er bij te zetten dat dit alleen binnen een schaal van 100 km is :o

Even contact met ze opnemen, als er meerdere klanten in je regio zitten is er soms best wat mogelijk.

Coentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-22 22:09

Even nieuwsgierig, zijn er alternatieven voor Seniores Priores? Toen de zakken 12 euro waren was het nog een beetje leuk. Maar nu -O- ... Ik moet het ook online bestellen dus zit ook met verzendkosten (wegens geen winkel in de buurt). De winkels hier verkopen alleen Cavalor, Equifyt, Agrobs, en misschien St Hippolyt maar die laatste weet ik niet zeker.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-22 22:29

SP deed hier weinig, 50/50 grasbrok & bietenpulp wel. 1voerschep/100kg gewenst gewicht + water. Verder mineralenkorrel er bij en mogelijk afhankelijk van welke, wat er in je hooi zit en hoe paard er verder bij staat qua spieren wat sojaschroot.
Maar ik heb een fouragehandel waar die 3 dingen lokaal merk/geen merk zijn en eerder uit de veevoer kant komen dan waar paard op staat. Bestellen en dus een merk er op maakt het vaak een stuk duurder. Heeft je winkel dus ook de standaard koeienbrok liggen van de heus bv? Dat merk heeft ook pulp, laatste was 11 euro dacht ik.

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-22 22:58

Ongelofelijk de prijsstijging van Pavo vital. Weet iemand wat nu ( omgerekend naar hoeveel je nodig hebt ) de goedkoopste vitamine brok is?

mikaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-22 23:08

Afbeelding

Afbeelding
StonedRomy schreef:
Ongelofelijk de prijsstijging van Pavo vital. Weet iemand wat nu ( omgerekend naar hoeveel je nodig hebt ) de goedkoopste vitamine brok is?

Hier is die nog gunstig geprijsd.

Muze

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-22 23:32

Pavo is dan nog wel regelmatig verkrijgbaar met korting volgens mij?
Epplejeck? Of is voer dan uitgesloten van kortingen..

xLiez

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-22 23:39

Muze schreef:

Bij HorseFitShop is er wel vaak korting op supplementen/balancers!

Texas02

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-22 23:47

Muze schreef:

Welkoop heeft af en toe zo'n actie waar je een artikel met 20% korting kunt krijgen, dan koop ik mijn pavo muesli of subli slobber als ik het nodig ben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-22 08:35

StonedRomy schreef:

Ze stijgen allemaal het is niet dat pavo ineens gedacht heeft laten we alles lekker duur maken.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-22 08:44

mikaatje schreef:
[ [url=m/q4NsSI.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/q4NsSI.jpg]Afbeelding[/url] ]
StonedRomy schreef:

Hier is die nog gunstig geprijsd.

Dank je wel!

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-22 08:49

Tot mijn verbazing is de prijs van mijn voer nog geen halve cent omhoog gegaan. ( Hippalgo)
Blij mee :D

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-22 09:32

Spenk schreef:
StonedRomy schreef:

Ze stijgen allemaal het is niet dat pavo ineens gedacht heeft laten we alles lekker duur maken.

Dat snap ik, maar een goedkoop brokje wat ineens in de winkel €35 is waar hij van €22 komt is wel erg veel qua prijsstijging. Dan is het de moeite waard om na te gaan of dit nog wel de beste prijs kwaliteit verhouding is.

Dank voor de link! Ik moest nog ontworming voor de honden halen dus verzendkosten komen dan ook meteen te vervallen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-22 09:36

Dan wordt je ook wel opgelicht. Bij Pavo zelf is die nu €28.

webster543

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-22 09:48

Ik geef cavalor pianissimo. Is van 14,99€ naar 19,99€ per zak gestegen :\

Ik durf niet echt te veranderen, want ze krijgt dit al 8jaar.