Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
realmagic schreef:dat mag jij vinden, het is maar net wat de afspraak is van manlief met het bedrijf van zijn bus.
Wendy schreef:dierfysio schreef:
Nou ja, je kunt twisten over wat respectvol is: de belastingdienst oplichten en daarmee direct je medemens op laten draaien voor maatschappelijke kosten vind ik nou ook niet zo heel respectvol. Je hoort me nergens zeggen dat alles per sé wit moet. Ik schetste de situatie van stalhouders waar álles zwart gaat, niks ooit via de bank betaald mag en je nooit een bon kunt krijgen. Dát vind ik dus zeer dubieus. Ik run ook een eigen bedrijf, ken de risico's van ziek worden. En ik werk me ook uit de naad voor anderen. Maar betaal daar wel netjes belasting over. Dat hoort er volgens mij gewoon bij, toch?
Maar goed, we gaan wat off topic zo.
Als zij belasting gaan betalen, moet de prijs omhoog. Maar dat kan niet, want dan gaan je klanten lopen.... De sector is in mijn ogen gewoon ziek.
Iedereen wil voor een dubbeltje op de eerste rang zitten, de prijzen zijn vaak zo laag dat het wit gewoon niet meer te doen is. Tenzij je graag verlies draait.
Heeft ook te maken met al die hobbyisten die graag voor nop het paard van een ander verzorgen trouwens (zwart).
Of dacht je dat ze er rijk van worden doordat ze het zwart doen?
safina schreef:Ik zou zeggen: breng het niet als klacht, maar als wens. Dus niet "pensionhouder, je doet het fout", maar benadruk dat je er graag staat en heel blij bent met de stal en breng het als "ik wil wel graag dat mijn paard meer ruwvoer krijgt en ik wil graag even overleggen hoe we dat samen kunnen realiseren." En ga verder niet in discussie over waarom je dat wilt, maar focus in het gesprek op hoe je dat met elkaar kunt regelen. Wellicht extra betalen, een hooibak aanschaffen zodat het niet door de stal gelopen wordt, jij legt het klaar in hooinetten en zij hoeven alleen op te hangen etc etc.
Hou voor ogen: het belangrijkste is niet dat je gelijk krijgt over hoe paarden gevoerd moeten worden, maar dat je krijgt wat je wilt.
DatBenIkNou schreef:Ik begrijp je opmerking/punt niet dierfysio? Dus witwerkende bedrijven die het financieel goed doen, zijn niet goed voor de paarden of...?? Bij mijn stal krijg ik netjes een factuur en paarden staan er topverzorgd bij. Krijgen 3x pd en mag zelf extra hooinetten ophangen. En het bedrijf is financieel gezond ook. Ik betaal wel 425€ pm dus tsjaaa..
dierfysio schreef:Als je je bedrijf niet wit kunt runnen, moet je stoppen, vind ik. Waar gaat het heen als iedereen maar zwart gaat werken 'omdat de buurman het ook doet'? Dat kan toch geen argument zijn?
dierfysio schreef:DatBenIkNou schreef:Ik begrijp je opmerking/punt niet dierfysio? Dus witwerkende bedrijven die het financieel goed doen, zijn niet goed voor de paarden of...?? Bij mijn stal krijg ik netjes een factuur en paarden staan er topverzorgd bij. Krijgen 3x pd en mag zelf extra hooinetten ophangen. En het bedrijf is financieel gezond ook. Ik betaal wel 425€ pm dus tsjaaa..
Ik snap jouw opmerking niet zo?
Er werd eerder gesuggereerd dat je niet wit kunt werken als pension houder als je er een normale boterham uit moet verdienen. Dat is gewoon niet waar, want ik ken legio stallen waar ze gewoon wit werken, en er normaal aan verdienen en daarin niet bezuinigingen op goede zorg voor de paarden of accommodatie. En een heel normale prijs vragen aan de klanten ook. Dus de suggestie "het moet zwart, anders kun je niet goed voor de paarden/accommodatie/jezelf zorgen" vind ik onterecht.
Sclimpre schreef:bruintje123 schreef:Als we dan toch offtopic blijven gaan.
De meeste witte stallen die ik ken hebben geen advertentie omdat ze een wachtlijst hebben.
Maar heb net zomaar even MP gepakt en op 50 km van mijn huis gekeken.
Ik ken deze stallen niet. Geen idee of ze zwart of wit zijn.
http://www.marktplaats.nl/a/dieren-en-t ... =lr&pos=20
190, all in.
+ 13 dan ook met binnenbak.
http://www.marktplaats.nl/a/dieren-en-t ... =lr&pos=17
200
rusthuis, maar wel met buitenbak
inclusief enten, ontwormen en smid!!!!
Dat kan dus ook nog betaald worden
Het zou interessant zijn om over 5 jaar nog eens te kijken of deze stallen nog bestaan.
Veel mensen beginner eraan en geven het na een poosje terug op.
Quir schreef:Ik dacht dat je het niet kon doen, omdat iemand anders een hoger bod op het stuk grond gedaan had? Overigens is dat inderdaad wel de gemiddelde prijs in ZO Brabant, voor 200 kan je veel stallen vinden.
Ik betaal nu 10/12,50 per maand per paard aan hooi (onbeperkt hooi). Dus waarom zou dat niet kunnen?
Quir schreef:Ik betaal nu 10/12,50 per maand per paard aan hooi (onbeperkt hooi). Dus waarom zou dat niet kunnen?
(jeetje wat een verschil met hier)