Wat voeren voor meer spieropbouw?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Perryx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-15 18:50

blackflicka schreef:
Das waar,ik wil wel iets waar ik baat bij heb,niet iets waar ik kan dweilen met de kraan open.

Daarom , ik luister niet zo veel naar de mening van een ander. Ik kijk wat het beste is voor mijn paard

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 18:52

blackflicka schreef:
Ik kan bij de mijne toch echt goed zien dat ze is aangekomen van die merrie brok kwam ze echt niet aan.
Enne de ene zegt dat mais weer niet goed is,terwijl de andere zegt alweer van wel,zo weet ik het ook niet meer ik bleef maar proberen en ik blijf nu bij,wat ik voer pavo all sports.

En daar naast krijgt ze een flinke berg hooi.

Als jou paard het er goed op doet zeker niet veranderen hoor
Als hij nu aankomt dan gaat het goed

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 18:54

Perryx schreef:
blackflicka schreef:
Ik kan bij de mijne toch echt goed zien dat ze is aangekomen van die merrie brok kwam ze echt niet aan.
Enne de ene zegt dat mais weer niet goed is,terwijl de andere zegt alweer van wel,zo weet ik het ook niet meer ik bleef maar proberen en ik blijf nu bij,wat ik voer pavo all sports.

Je moet voeren wat jou het beste lijkt waar je paard het beste op reageerd, elk paard is anders en elk mens heeft een andere mening.

als hij dun word nu komt dat door de zeewier,dat versnelt de stofwisseling
Dat is trouwens niet mijn mening maar een feit.Dus dat kun je gerust aannemen

blackflicka

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 18:55

Ze komt gelukkig aan nu,heb er echt hard over in gezeten,de dierenarts zei het is ouderdom meisje.
Ja maar ik dacht ik moet toch iets kunnen doen.

timokyana

Re: Wat voeren voor meer spieropbouw?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 19:03

Geerke; heb je een bron van je feit over zeewier?

genja

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 19:08

blackflicka schreef:
Weet je wat ik egoistisch vind,dat zijn die hoge dierenarts prijzen.
Mijn paard is 20 moet ze dan maar de handel in,ik ga niet voor elk wissen wasje er een da bij halen.

Een dierenarts is echt niet belachelijk duur. Reken voor de lol maar eens uit wat de beste man of vrouw per uur zou verdienen als je alle uren rekent die deze mensen maken. Dan nog de afschrijving van de auto, de lange studie, bijscholingen, onderhoud en vervanging van apratuur, personeel etc. Het leven als dierenarts is over het algemeen geen vetpot vooral als je het vergelijkt met andere universitaire Studi's van hetzelfde niveau.

blackflicka

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 19:19

Ja en die mooie praktijk ruimte moet ook betaald worden,waarom gelijk er een vee arts weer bij.
Die is al 3 keer geweest en leverde niks verder op,alleen de rekening ik las ergens anders toch wel wat anders over hun loon.

genja

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 19:30

blackflicka schreef:
Ja en die mooie praktijk ruimte moet ook betaald worden,waarom gelijk er een vee arts weer bij.
Die is al 3 keer geweest en leverde niks verder op,alleen de rekening ik las ergens anders toch wel wat anders over hun loon.

Natuurlijk moet die (mooie ) praktijkruimte ook betaald. Best handig als een dierenarts een plek heeft waar die zijn klanten kan ontvangen en behandelen lijkt mij. De meeste doen niet alleen groot vee maar ook huisdieren. En je wilt ook dat ze bepaalde apparatuur in huis hebben om bepaalde onderzoeken te kunnen doen zoals basis bloedonderzoek.
Heb er niet over dat er nu een dierenarts moet komen maar ik word er wel moe van als er gedaan wordt dat dierenartsen belachelijk duur zijn.

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 19:35

Is deze discussie niet wat off topic hier?

blackflicka

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 19:40

Een dierenarts maakt je wel arm hoor, ik ga echt niet voor alles zon arts bellen.
Ik probeer het wel altijd zelf op te lossen anders voeren is ook een mogelijkheid.

genja

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 19:45

ponyparadijs schreef:
Is deze discussie niet wat off topic hier?

Heb je gelijk in inderdaad!

genja

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 19:48

blackflicka schreef:
Een dierenarts maakt je wel arm hoor, ik ga echt niet voor alles zon arts bellen.
Ik probeer het wel altijd zelf op te lossen anders voeren is ook een mogelijkheid.

Om de dierenarts te bellen is altijd je eigen afweging. Maar ik vind niet dat ze je arm maken tuurlijk is het duur maar ja daar krijg je ook service en goede zorg voor terug tenminste ik wel bij onze Dierenartspraktijk. En hun denken met je mee wat de beste en goedkoopste oplossing is en welke onderzoeken nodig zijn en welke niet.

blackflicka

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 19:58

Ik ga maar gewoon weer on topic jij met je vee artsen,er zijn zat mensen die dat niet eens kunnen betalen noem jij 35 euro voor een consult dus niks,dan heeft die nog geen zak gedaan.

blackflicka

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 19:59

Ik heb me voer aangepast en nu wordt ze weer mooi dikker,daar ging het bij ts toch ook om.
Vee arts komt hier alleen voor spoed.

blackflicka

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 20:00

Perryx schreef:
blackflicka schreef:
Das waar,ik wil wel iets waar ik baat bij heb,niet iets waar ik kan dweilen met de kraan open.

Daarom , ik luister niet zo veel naar de mening van een ander. Ik kijk wat het beste is voor mijn paard

Mee eens ieder zijn mening.

farahdiba46

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 20:06

Pandora2 schreef:
Als er niks mis is met hem, waarom heeft hij dan spierverlies??

Omdat hij meer verbruikt dan dat erin gaat.

TS moet OF meer voeren OF minder trainen, het is heel simpel.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 20:09

voordat een paard op zijn spieren in gaat teren moet eerst het vlees wegzijn.Er gaat dus waarschijnlijk veel te weinig voeding in voor wat hij trained.

blackflicka

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 20:18

Het moet wel in evenwicht zijn,das waar ik voer me fjord nu ook meer bij die is 3 jaar maar wordt niet gereden nu,vind het te smal daarvoor moet meer spieren krijgen,krijgt goed hooi en 1 kilo per dag aan brok,is dit voldoende voor een paardje dat niet werkt,hooi krijgen ze 3 keer per dag hier.

genja

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 20:26

blackflicka schreef:
Ik ga maar gewoon weer on topic jij met je vee artsen,er zijn zat mensen die dat niet eens kunnen betalen noem jij 35 euro voor een consult dus niks,dan heeft die nog geen zak gedaan.

Nog een reactie kan jij een andere beroep met zelfde niveau van opleiding opnoemen die voor 35 euro bij jou op de stoep staan? Nou ik niet hoor. Dat mensen het niet kunnen betalen is niet het probleem van de dierenarts natuurlijk. Als je service x prijs vergelijkt is het wat mij betreft niet duur. En ik moet er ook gewoon hard voor werken hoor.

blackflicka

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 20:56

Ik schei erover uit genja iedereen moet zelf weten of die de va laat komen,ga jij dat ineens beslissen.
Dierenartsen zijn duur klaar.
Mijn paard heeft ze niet nodig en daar blijf ik bij ,ik weet zelf wel wat het beste is voor me dier.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 21:05

blackflicka schreef:
Ik schei erover uit genja iedereen moet zelf weten of die de va laat komen,ga jij dat ineens beslissen.
Mijn paard heeft ze niet nodig en daar blijf ik bij ,ik weet zelf wel wat het beste is voor me dier.

das mooi...dan ben jij je eigen dierenarts

genja

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 21:06

geerke schreef:
blackflicka schreef:

das mooi...dan ben jij je eigen dierenarts

:)

BMHP

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 21:15

geerke schreef:
voordat een paard op zijn spieren in gaat teren moet eerst het vlees wegzijn.Er gaat dus waarschijnlijk veel te weinig voeding in voor wat hij trained.

weer een heel kort door de bocht verhaal. vlees en spieren zijn hetzelfde, de andere substantie heet vet.
De opmerking van Geerke klopt wel als je vlees vervangt door vetreserves en als je het paard structureel te weinig voert.

Een andere probleem is dat je kan voeren wat je wilt als het paard niet werkt/beweegt maakt het geen spieren maar alleen vet aan. Nederlandse paarden hebben over het algemeen meer dan genoeg vetreserves en te weinig beweging.

Door verkeerd / te vaak trainen met te weinig rust krijgen spieren de kans niet om te herstellen.
oiv melkzuur geproduceerd tijdens de training kan spierweefsel worden aangetast / afnemen, zelfs als het paard meer dan genoeg voer krijgt.

Debbie00

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 21:29

Die van mij kwam vorig winter goed aan van de Subli merriebrok. Ze was een beetje ingevallen toen. Nu staat ze op een stal waar ze de hele dag in het land staat het hele jaar door.

blackflicka

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 22:00

@Geerke hier komt die alleen voor spoed.
De rest is goed.