Algae vitalis

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

kiwiwitje

Re: Algae vitalis

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-16 17:15

Misschien een hele gekke vraag.. Is dit ook iets wat je aan honden/katten kan geven?

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-16 17:20

Dat zat ik me ook al af te vragen, of ik het mijn oude hond niet kon voeren, als ie net zo fris en fruitig wordt als mijn paard!

Zundert_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-16 17:24

Daffodil,

Fijn dat je paard er zo super op reageert.
Door de AV neemt je paard beter zijn voedingsstoffen op en scheid beter de toxische stoffen af waardoor je paard letterlijk en figuurlijk minder zuur wordt. Dus doordat hij lichamelijk beter in zijn vel zit is hij in zijn hoofd ook lekkerder.

Of je het aan honden en katten kan geven geen idee. Ff reactie van Papgroom afwachten.

papagroom

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-16 18:13

AlgaeVitalis is getest op, en gemaakt voor herbivoren.
Er zijn mensen die het ook voor carni, en omnivoren gebruiken...en zelfs op zich zelf...dit is echter geheel voor eigen risico.

papagroom

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-16 18:23

daffodil schreef:
Ik heb AV afgelopen week gehaald omdat ik op FB een bericht zag over een heel fit, wat ouder dier en dacht he misschien is dit iets om mijn paard mee te ondersteunen. Nu lees ik hier dat het eigenlijk bedoeld is tegen natte mest etc. maar dat heeft ie helemaal niet.

Nu was ik aan het zoeken naar ervaringen met dit spul omdat er iets geks gebeurt....mijn paard is ineens een ander paard. En alleen maar ten goede hoor, maar ik vraag me af of dit dan echt hierdoor komt. Tegelijkertijd vraag ik me dan af waar ie dan eigenlijk last van had waardoor ie zo moeizaam was.

Ik voer het pas sinds afgelopen week en moet wel zeggen dat ik met 2,5 schep begonnen ben, paard is 1.84 en behoorlijk op gewicht, dus rond de 700-750 kilo. Gisteren was ik van plan om alleen even te gaan stappen omdat ie de dag ervoor zo taai was en moeizaam. Maar...ik voelde met stappen al dat ie honderd keer losser was dan normaal dus heb toch ook maar even gereden. Vandaag was helemaal bizar, tuurlijk kan ik m losser krijgen met rijden maar nu ging dat bijna vanzelf en dat is echt nieuw. Het is een groot paard, heeft nogal eens wat moeite met buigen en gaat regelmatig discussies aan, vooral aan de voorkant. En nu dus helemaal niets!

De afgelopen tijd heb ik weinig kunnen doen en heb heel erge last van mijn handen waardoor het rijden dus ook niet echt heel fijn ging maar als ie zo blijft, dan teken ik ervoor!

De betere mest is een gevolg van een betere darmflora...AlgaeVitalis zorgt voor een betere opname van voedingsstoffen, en schoont het bloed, zo dat deze stoffen ook kunnen worden opgeslagen en gebruikt...het is als het ware een kettingreactie die te lang is om hier te beschrijven.
Goed om te horen dat jij en je paard zo tevreden zijn.
Oh ja..wat er mis was...waarschijnlijk een foutje in de darmflora, maar dat kan ik vanaf hier natuurlijk niet met zekerheid zeggen.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-16 19:00

papagroom schreef:
AlgaeVitalis is getest op, en gemaakt voor herbivoren.
Er zijn mensen die het ook voor carni, en omnivoren gebruiken...en zelfs op zich zelf...dit is echter geheel voor eigen risico.

Bedankt!

papagroom

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-16 08:54

silversomali

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-16 09:20

Kan dit misschien ook gegeven worden aan een paardje met mok? Ik lees overal dat de oorzaak vaak van binnenuit komt, dus vandaar dat ik naar iets aan het kijken ben voor het ondersteunen van de weerstand

papagroom

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-16 10:25

silversomali schreef:
Kan dit misschien ook gegeven worden aan een paardje met mok? Ik lees overal dat de oorzaak vaak van binnenuit komt, dus vandaar dat ik naar iets aan het kijken ben voor het ondersteunen van de weerstand

Als de mok voortkomt uit een weerstandsprobleem is dat zeer zeket een optie.
Met deze paarden worden vaak goede resultaten behaald.

silversomali

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-16 11:13

Ik weet niet of het per se zijn weerstand is. Hij stond wel in een redelijk natte paddock en een potstal dus dat heeft zeker ook bijgedragen maar het is niet zo dat alle paarden mok hebben. Dus vandaar dat ik dacht dat het misschien toch meer iets met zijn weerstand te maken heeft. Maar goed, het kan in iedet geval geen kwaad om het te voeren toch? Hij wordt nu ook verhuisd.

papagroom

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-16 12:17

Kan zeker geen kwaad....hij wordt et zeker niet slechter van.

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 14:16

even een schopje :P

Ik heb ook een proefverpakking besteld voor mijn Tinker merrie.
Zij heeft al zo lang als ik haar heb (2jaar) dunne mest. Probiotica end al geprobeerd maar zie geen echte verbetering. De mest is altijd zo sponzig/brij-achtig. -O- heel soms zelfs spuitpoep.

Afgelopen winter hadden we voordroog van eind vorige zomer, deze was heel fijn van structuur en donker en daar kreeg ze dus mooie vaste mest van. Van droog hooi poept ze ook dun en gaat gaat ze hoesten vandaar de keuze op voordroog.

Dierenarts kon mij niet zeggen hoe dat kon want vaak komen ze juist van fijne voordroog aan de dunne toch?
Dus heeft ze weldegelijk een mankement in de darmflora?!?
Ze zat ook vol met worm toen ik haar kocht en ze had mok en slechte stralen. Worm en mok is onder controle +:)+ maar die dunne mest blijft. -O-

Ik hoop dat ik resultaat boek met de Algae Vitalis want die eeuwige vieze staart, billen, sokken en achterbenen is niet fijn.
Ook heeft ze moeite met opname van voedingsstoffen en mineralen ze is beslist niet mager(eerder te dik) maar ze heeft een veel te laag magnesium wat maar moeilijk wil stijgen (afgaand op bloedonderzoek)

Ze staat nu ook op Gluco Balance omdat ze dus ook moeite heeft met de suikerstofwisseling. Dat verklaarde de steeds terugkerende donkere urine en nukkige gedrag, arm dier was steeds enorm verzuurd ondanks dat de bloedwaarden geen heuse spierbevangenheid aantoonde. PSSM is ook getest en dat heeft ze niet.

Ik ga er nu vanuit dat al die problemen darm gerelateerd zijn en ik hoop dat de AV hier een positieve bijdrage aan kan leveren.

Misschien heeft iemand soortgelijke problemen gehad en is door de AV de darm weer goed gekomen?

Verder gaat het goed met mn tinkie, ze heeft er weer zin in om iets te doen maar toch merk ik dat er nog iets ontbreekt.

Chesky

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 10:35

Op pagina 6 zag ik een foto voorbij komen van Sky! Wellicht een leuk update. Hieronder een foto van Sky nu als bijna twee jarige.
Afbeelding

AnniekSlijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 10:48

Even mijn ervaringen tot nu toe met AV. Mijn merrie heeft uiteindelijk twee proefpakketen gehad. in totaal 4kg. In het begin leek het beter te gaan. iets meer mestballen te zien in de mest. Daarna waren we weer terug bij af. Gewoon weer helemaal dun. Toen heb ik de dosering omhoog gedaan naar twee schepjes. na een week leek het weer wat beter te gaan, maar het wisselde heel erg. nog steeds heel veel mest en nog steeds de ene keer dun en de andere keer beter met wat mest ballen erin (maar nooit zoals het hoort). toch een tweede proefverpakking besteld. maar het bleef hetzelfde. nu weer mee gestopt, omdat het toch best prijzig is en het niet 100% effect heeft. Nu weet ik dus echt niet meer wat ik aan haar dunne mest kan doen -O- :(

loriene

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 11:13

Geen zand in de darmen?
Hier een 3 jr ponyhengst ook een tijdje aan de AV gehad maar werdt ook niet echt beter.
Toen een kuurtje sandclear gedaan en de dunne mest is weg.

AnniekSlijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 12:11

we hebben voordat ik begon met de AV al twee keer een zandweg kuur gedaan. helaas ook geen resultaat.

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 20:00

Ik zie totaal geen verbetering eerder nog dunnere mest! -O-

loriene

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 22:33

Wat voor ruwvoer geef je je paard?

AnniekSlijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 09:58

Ze krijgt nu voordroog. Ze heeft een tijdje droog hooi gehad, gaf wel iets verbetering maar niet veel. En ze gaat daarvan hoesten dus dan liever weer iets dunnere mest en niet hoesten. (Lastig geval dat paard van mij 8)7 )

loriene

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 12:09

Ja zeker een lastig paard.

Letsdunit

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 12:19

Ik heb het een tijdje gebruikt maar in het begin goed resultaat wat daarna weer snel naar het oude ging.

Voer nu FIR van vd Kroon in Westwoud en dit werkt voor mijn ponies veel beter, voor mijn portemonee trouwens ook

Nadiine__x

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-16 08:47

volgens dr facebook pagina zou het ook ondersteunen bij bevangenheid, sneller genezen en indien monenteel niet bevangen het helpen voorkomen.

ik ben benieuwd naar ervaringen betreft dit product en bevangen / ex bevangen paarden.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-16 23:12

Interessant topic. Ik ga het als ik tijd heb helemaal door lezen. Ik heb een proefpakketje van een vriendin van mij gekregen om te proberen. Mijn merrie raakt nogal hard en opgeblazen van gras. Ik heb al eens probiotica geprobeerd voor de overgang hooi/weide, maar misschien dat dit ook werkt.

Voorlopig durf ik het echter zelf nog niet te testen, daar ze volop op medicatie staat en ik iets vaags had gelezen dat het de werking van medicatie misschien zou kunnen beinvloeden. Dan better safe than sorry en proberen we het later wel eens :)

Jaan81

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-16 16:46

Ik heb net een doos Algae Vitalis aan mijn trekpaard ruin gegeven. De reden was, dat hij een dip had, hierdoor schraal geworden was en z'n auto-immuunziekte er ook onder te lijden had.
Ik hoorde van iemand dat het ook tegen de mok etc moest zijn, maar de mijne barst van de wondjes van de CPL op dit moment, dus heb nou niet het idee dat het echt voor hem heeft gedaan. Er is mij toen gezegd dat je het ook minimaal 2 maanden moet geven om resultaat te zien, maar dat vind ik nogal aan de prijzige kant. Dan geef je 100 euro uit voor iets waarvan je nog niet zeker weet dat het iets doet?

Hoor graag jullie mening e/o ervaringen, bedankt!

Oh, paard krijgt verder 24/7 hooi, staat altijd buiten, krijgt 3/4 schep brok per dag, verdeeld over 3 porties met lepel golden paste erover. Hij heeft net een aantal weken luzerne bijgevoerd gehad ivm het schrale.

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-16 15:38

Moderatoropmerking:
Het is niet toegestaan om iets te koop aan te bieden in dit topic. Enkele posts zijn daarom verwijderd.