Ervaringen met Vitalbix Daily Complete

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Nessa

Re: Ervaringen met Vitalbix Daily Complete

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-16 13:49

Wiesencobs zou ik niet zomaar droog voeren! Weken is ook met 10 minuten wel klaar.

Afbeelding
Afbeelding

Best een verschil!

Pumpkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-16 16:07

Alice13 schreef:
Ik beschouw mezelf als recreatie ruiter maar met mijn kwpn rij ik voornamelijk dressuur matig en heel af en toe een buitenrit(ze is niet zo braaf maar wordt beter)
Ik wil graag een paard wat energie heeft tijdens het rijden en kan presteren op concours. Zonder heel gespannen en gestrest te zijn. Misschien is dit iets wat niet haalbaar is maar ik merk nu dat mijn paard toch een stuk ontspannender en relaxter is nu ik het voer heb aangepast. Daarbij speelt de hengstigheid ook nog een belangrijke rol!

Eiwitten (en andere belangrijke bouwstoffen) vind ik belangrijk voor opbouw van spiermassa en behoudt hiervan. Ik wil geen zuur paard na training. En tijdens rijden wil ik een paard wat energie heeft en vooruit denkt en kan!

Ik hoop dat dus alle aanpassingen te krijgen. De lijnzaadolie die genoemd werd vond ik ook een heel goed idee. Voorheen heeft ze de subli 369 gehad maar hier werd ze een klein tonnetje van (heeft aanleg om van lucht dik te worden helaas!)

Bedankt voor al jullie reacties ik ga me er even verder in verdiepen!!

Ah sorry voor mijn korte antwoord, wist niet dat je arm hooi voerde. Via de volgende link mooie uitleg over wiesencobs en andere ruwvoervervangers:
http://dier-en-natuur.infonu.nl/dieren/ ... ers.html#2

Als eens magnesium geprobeerd voor het voorkomen van echte spanning? Ik merk bij mijn sensibele merrie daarin echt verschil. Daarnaast voer ik krachtvoer zonder suikers en laag in zetmeel, Ik voer ernaast behoorlijk rijk hooi waar ze veel energie uit haalt. Mocht je een mooi energie toevoegend voer zoeken kan je ook kijken naar bietenpulp met spelt. Bietenpulp geeft een langzame energie af en de pectine is erg goed voor de darmen en bevat maar zo'n 7% suiker (beetje afhankelijk bij welke leverancier je het haalt). als je tot 500gr voert hoef je echt niet bang te zijn dat je paard er dik van wordt. Ik voer 200gr (mijn paardje wordt ook snel dik) en dit is al een beste hoeveelheid als je het weekt. De spelt heeft een hogere energiewaarde en wordt ook goed verteerd door de darmen. De spelt trekt de ca-fosphor verhouding weer recht, hoewel je je daar bij deze kleine hoeveelheden niet druk over hoeft te maken. Zowel de pulp als spelt staan wel laag in eiwitten maar in combinatie met een grasbrok een mooie mix

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-16 16:11

Oeh, hier lijken toch wat kenners te zitten voor wat betreft voer. Mag ik ook een vraag stellen?

Ik heb een grote, brede Haflinger (1.58m hoog) welke snel rond staat en in de zomer heeft hij ook jeuk (geen eczeem). Hij is 15 jaar. Ik voer hem nu 400 gram vitalbix en verder krijgt hij alleen het gras op de wei (hij heeft 24/7 toegang tot de wei, zomer en winter). Nu de zomer op zijn eind is ben ik op zoek naar een goed voedingsschema om hem zo goed mogelijk naar de zomer te begeleiden. Wie weet vermindert z'n jeuk wel als hij van binnenuit goed is?

Hij krijgt minimaal 4 dagen per week beweging in de vorm van longeren, vrijspringen en soms rijden.

meiske1577

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-16 18:36

Weidebloem schreef:
Alice13 schreef:
Ik beschouw mezelf als recreatie ruiter maar met mijn kwpn rij ik voornamelijk dressuur matig en heel af en toe een buitenrit(ze is niet zo braaf maar wordt beter)
Ik wil graag een paard wat energie heeft tijdens het rijden en kan presteren op concours. Zonder heel gespannen en gestrest te zijn. Misschien is dit iets wat niet haalbaar is maar ik merk nu dat mijn paard toch een stuk ontspannender en relaxter is nu ik het voer heb aangepast. Daarbij speelt de hengstigheid ook nog een belangrijke rol!

Eiwitten (en andere belangrijke bouwstoffen) vind ik belangrijk voor opbouw van spiermassa en behoudt hiervan. Ik wil geen zuur paard na training. En tijdens rijden wil ik een paard wat energie heeft en vooruit denkt en kan!

Ik hoop dat dus alle aanpassingen te krijgen. De lijnzaadolie die genoemd werd vond ik ook een heel goed idee. Voorheen heeft ze de subli 369 gehad maar hier werd ze een klein tonnetje van (heeft aanleg om van lucht dik te worden helaas!)

Bedankt voor al jullie reacties ik ga me er even verder in verdiepen!!

Ah sorry voor mijn korte antwoord, wist niet dat je arm hooi voerde. Via de volgende link mooie uitleg over wiesencobs en andere ruwvoervervangers:
http://dier-en-natuur.infonu.nl/dieren/ ... ers.html#2

Als eens magnesium geprobeerd voor het voorkomen van echte spanning? Ik merk bij mijn sensibele merrie daarin echt verschil. Daarnaast voer ik krachtvoer zonder suikers en laag in zetmeel, Ik voer ernaast behoorlijk rijk hooi waar ze veel energie uit haalt. Mocht je een mooi energie toevoegend voer zoeken kan je ook kijken naar bietenpulp met spelt. Bietenpulp geeft een langzame energie af en de pectine is erg goed voor de darmen en bevat maar zo'n 7% suiker (beetje afhankelijk bij welke leverancier je het haalt). als je tot 500gr voert hoef je echt niet bang te zijn dat je paard er dik van wordt. Ik voer 200gr (mijn paardje wordt ook snel dik) en dit is al een beste hoeveelheid als je het weekt. De spelt heeft een hogere energiewaarde en wordt ook goed verteerd door de darmen. De spelt trekt de ca-fosphor verhouding weer recht, hoewel je je daar bij deze kleine hoeveelheden niet druk over hoeft te maken. Zowel de pulp als spelt staan wel laag in eiwitten maar in combinatie met een grasbrok een mooie mix

Welk krachtvoer voer jij?

Suzan_bobar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-16 19:47

Nessa schreef:
Wiesencobs zou ik niet zomaar droog voeren! Weken is ook met 10 minuten wel klaar.

[ [url=m/XZ7odD.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/Cnt3Sm.jpg]Afbeelding[/url] ]

Best een verschil!

Dank je voor de bevestigende foto's ;-) Het weken is zo klaar inderdaad even de plof eraf. Ik doe ondertussen de waterbakken even vullen en gras bijzetten en dan kun je het al voeren.

Alice13

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-16 21:59

@ Mieske, het kracht voer is de brok die op onze stal wordt gevoerd. Dit was altijd Besterly Classic maar als ik de staleigenaar moet geloven is dit nu de Besterly Olympic zijn (zit volgens mij niet heel veel verschil in)

@Weidebloem, ik heb alles al geprobeerd :D Ik voer nu in stressvolle periodes, stay calm liquid van equiform (lijkt tot nu toe als enige te werken, zit vast ook magnesium in :D ) Heb voor wedstrijd ook altijd potje magnesium staan dat ik de week ervoor voer (niet het gevoel dat het helpt maar zit tussen mijn oren)

ben trouwens vergeten te zeggen, als ik olies voer (krijgt ze nu op dit moment niet - fles leeg en ze krijgt geen stay calm liquid.) krijgt ze ook nog zemelen.

Alice13

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-16 18:47

Oké even alles op een rijtje gezet, ik denk dat ik het voer voorlopig zo laat:

Ze krijgt (over de dag verdeeld)
1/2 kilo besterly sportbrok
400 gram vitalbix
1 1/2 schep luzerne
1/2 schep zemelen met lijnzaadolie met extra vit E. En twee schepjes algen poeder(Vd aminozuren)
3x pd. Ruim hooi

Ik denk dat ik al een heel eind kom zo, zie ik nog wat over het hoofd??

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-16 19:02

Nutrimash is binnen! Ben erg benieuwd :)

Alice13

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-16 19:04

Ik heb twee proefzakjes besteld om te proberen.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-16 19:31

Nessa je hebt de zelfde voeremmer als ik :+

Hier was mijn internetbestelling er op maandag (donderdag besteld) en heb de manen en staart van mijn merrie inmiddels een paar keer gewassen met de Skincalmin. Het doet inderdaad wat het zegt, ik heb zelf nu gladde, eeltloze handen.

Die nutrimash ga ik niet proberen. Als er luzerne in zit haak ik af. Mijn merrie, die in de winter wat invalt, wil ik komende winter eens Fetura gaan geven. Eens kijken hoe dat bevalt.

BrittS

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-16 22:02

Gister een proefzakje Nutrimash meegenomen op Horse Event en vond het erg lekker ruiken! Paard at het ook goed. Nu is het niet dat ie het nodig heeft, maar als afwisseling en om de gekookte lijnzaad door te mengen wil ik het zeker wel gaan proberen.

Mijn paard kreeg trouwens even tijdelijk geen VitalBix meer omdat het niet goed uitgemeten was bij Hollistisch dierenarts Den Hoek. Heb hem toen op alleen Subli dieetmix gehad, maar merkte snel verschil in rijden. In negatieve zin :+ Nu dus weer een beetje VitalBix erbij, ga nu gewoon half dat en half dieetmix doen.

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-16 12:01

Nutrimash valt heel goed in de smaak hier! :)

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-16 12:26

Hier ook. Heb al een zak gekocht :D

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-16 13:21

Bestelling komt eraan, alleen even wachten haha! :P

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-16 14:40

Zo was mijn pony +/- maandje voordat ik op vakantie ging;

Afbeelding

Vandaag terug gekomen van 2 weken vakantie, pony super verzorgd door super lief stalgenootje, en oooh wat ziet ze er goed uit! Merkte het ook zeker aan haar conditie vanochtend.
Maar natuurlijk mag er echter nog wel ietsje af van mij hoor!!

Afbeelding

Afbeelding

Ben ook zeer van mening dat de Vitalbix Daily Complete haar goed dit.
En de Lucerne+ & Slobber is vanochtend ook goed gekeurd!! :j

Mocht iemand de NutriMash van Vitalbix hebben, waarvan zijn/haar paard het niet eet of lekker vind.

Ik houd me aanbevolen! :)

Yes, Ik weet dat ik ook online kan bestellen! :)

NRJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-16 18:13

Morgen ga ik beginnen met de Daily Complete bij te voeren. Ben benieuwd of ik verschil ga merken :)
Mijn merrie is 1,5 jaar nu en ik heb het idee dat ze wel wat extra's kan gebruiken. Ze is deze zomer niet goed uit haar vacht gekomen en ik heb het idee dat ze niet helemaal lekker in haar vel zit.

Sjafrane

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-16 20:58

Maar wat is nu eigenlijk het verschil tussen vitalbix en equilin? Behave de prijs

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-16 21:06

Grote zak Nutrimash is besteld, wordt morgen bezorgd! :D

funnypony11

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-16 21:17

Ik ben sinds gisteren overgestapt op Vitalbix Daily complete en de luzerne. Ze vind het gelukkig erg lekker, nu nog kijken of ze het er beter op doet!
(erg last van zomereczeem en vaak last van de buik...)

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-16 21:18

Ik kom hier even meelezen. Mijn holistisch dierenarts heeft mij aangeraden om dit te gaan voeren. Mijn Fjord heeft best wat eczeem en dit zou haar moeten helpen zodat het wat minder wordt :)

NRJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 02:14

Mijn paardje vindt het in ieder geval ook erg lekker :P

eestheer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 06:41

Maureen, ik voer het ook aan Co! Helpt super!

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 08:54

Hier ook nog steeds super tevreden over de Vitalbix, zowel de vitaminebrok als de luzerne!

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 09:39

eestheer schreef:

Aah tof! Ik heb al met bennie overlegd dat ik op hooi overga en wil nu idd die vitalbix kopen. Waar haal jij het? Ik keek bij die afhaalpunten en zag dat er niet echt eentje in de buurt zit :(

myk_en_shant

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 09:43

Maureen95 schreef:
eestheer schreef:

Aah tof! Ik heb al met bennie overlegd dat ik op hooi overga en wil nu idd die vitalbix kopen. Waar haal jij het? Ik keek bij die afhaalpunten en zag dat er niet echt eentje in de buurt zit :(

Bij bestelling in de webshop, van 2 zakken, wordt het brok gratis op locatie geleverd.