Nieuw voer van Pavo: Pavo 18Plus

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-14 12:31

lillytjuh schreef:
Hahaha beauty krijgt ook eigenlijk nooit snoepjes ofzo dus die ziet alles als traktatie!

Hier krijgen ze ook geen snoep :n

Marjo89

Re: Nieuw voer van Pavo: Pavo 18Plus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-14 22:17

Nou. Ik heb jet Officieel bagger. Ik vind het niks.
Blijf lekker bij mijn oude prut mengsel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-14 22:18

Hoezo?

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-14 22:20

Nou ja zeg!Kan zijn dat jij het niets vind,maar dat maakt het nog geen bagger..

Ik heb mijn pakketje nog niet helaas!

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-14 22:25

Verklaar je nader, Marjo89?

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-14 22:33

Ik heb vandaag een zak voor de oudjes gehaald.Ik moet zeggen dat ze het erg lekker vinden.
Maar mij zelf viel het wat tegen het is vooral een hoop brokjes met wat spelt er tussen door.Dus wat dat betreft ben ik nog niet overtuigd.
Maar goed ze hebben net 1 maaltijd op,dus ik moet nog zien hoe het echt gaat bevallen.

Marjo89

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-14 22:36

Naja. Heel verhaal getypt. Nu weg. Leg morgen verder uit

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-14 22:43

Ben benieuwd waarom marjo....
Ook benieuwd hoe jullie paarden er op reageren... Hoop eigenlijk dat t een beetje een "gezonde dikmaker" is, wat ook nog lekker is. Mijn oude pony eet laatste tijd super slecht en is vreselijk mager... :(

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-14 22:48

Ik heb niet het hele topic gelezen, dus excuus als het al vermeld is! Dit voer is ontwikkeld in samenwerking met De Paardenkamp. Volgende week zaterdag houden ze daar "De dag van het oudere paard" (vrijdag trouwens ook, maar dat is voor professionals en alleen via inschrijving toegankelijk). Sowieso interessant voor mensen met een oudje, maar dat is natuurlijk ook de plek waar je nog meer info over het voer kan krijgen. Ik ben zelf erg nieuwsgierig of de cushing paarden dit ook gevoerd krijgen, dus dat ga ik even navragen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-14 00:11

Helaas niet t vervoer om er te komen, was.anders zeker heen gegaan. Ben ik ook benieuwd naar! Laat je t even weten?

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-14 00:47

Staat idd ook in de folder. De Paardenkamp in Soest en de Wildtshof in Uddel hebben meegewerkt aan de ontwikkeling :)

lillytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-14 11:41

Leek me inderdaad leuk om daar eens te kijken maar ja voor mij even geen optie ivm ontploffingsgevaar hahaha heb liever een verloskundige als een veearts bij mn bevalling hahaha

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-14 11:53

Ik begrijp 1 ding niet?

Dit voer is ook voor paarden met cushing maar eigenlijk zit er teveel suiker in voor paarden met cushing?

lillytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-14 11:57

Ik denk dat je vooral moet kijken naar het paard opzich, cushing of geen cushing. Ik ken ook paarden met cushing die het prima deden op hogere suiker gehaltes bijvoorbeeld. In de ontwikkeling zijn ook cushing gevallen meegenomen dus tja.....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-14 11:59

lillytjuh schreef:
Ik denk dat je vooral moet kijken naar het paard opzich, cushing of geen cushing. Ik ken ook paarden met cushing die het prima deden op hogere suiker gehaltes bijvoorbeeld. In de ontwikkeling zijn ook cushing gevallen meegenomen dus tja.....

Dat klinkt eigenlijk wel heel logisch. Ik ben zelf huiverig voor suikers met die koudbloeden hier. Ik zal toch een grote zak moeten kopen om te kijken hoe onze seniorenfjord er op reageert na wat langer voeren.

Douraque

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-14 12:02

Ik persoonlijk zou mijn Cushing paard dit niet geven, vooral de risico's op lange termijn van het geven van teveel suiker. Ze hebben het inderdaad meegenomen in de ontwikkeling ervan, echter hebben ze geen rekening gehouden met de lange termijn gevolgen, waaronder HB als de verhoging van de ACTH waarde (die je juist met de Prascend omlaag wil). Voorts heeft pavo zelfs een prima alternatief voor Cushing paarden.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-14 12:10

amoj schreef:
Helaas niet t vervoer om er te komen, was.anders zeker heen gegaan. Ben ik ook benieuwd naar! Laat je t even weten?

Ja, dat zal ik zeker doen!

Marjo89

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-14 12:35

Gene waar ik dus ook over val is het hoge suiker/zetmeel gehalte. Mijn pony heeft geen cushing.
Ze is wel ouder, en gevoelig voor suikers.
Nat vond ze het goor, en at ze met lange tanden. Droog ging het nog.

En ik vind een vreemde samenstelling, met soja extracten, die zie ik persoonlijk ff niet zitten.
Heb er geen goed gevoel bij.
Je kan net zo goed willekeurig een goede muesli voeren.
En als je dikmaker zoekt senior prior.

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-14 12:38

Seniores priores vindt die van mij niet te vreten. Dus daar wordt ie niet dik van. Mij viel juist het lage suiker en zetmeelgehalte op. Heb nog niet veel mueslis gezien met hetzelfde of minder.....

lillytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-14 12:44

Denk dat er best veel senioren zijn die de subli net of niet goed eten. Die van mij vind het ook niet zo heel lekker maar als ik het meng met wat brokjes ofzo dan eet ze het wel. Vandaar dat ik wel een alternatief of nieuw product wil proberen.

Flowq

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-14 13:29

Ik heb gister ook een proefverpakking gekregen. Ben erg benieuwd naar t verloop ervan. Ik verdenk mijne van cushing en afgelopen zomer HB geweest. Hij vond het iig wel heel erg lekker!

CaPrIoLe`79

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-14 13:41

Je moet natuurlijk wel naar het suikergehalte van het complete rantsoen kijken. Hoeveel kilo van wat voer je je paard en hoeveel suiker en zetmeel is dat allemaal bij elkaar. En ook het ruwvoer daarbij tellen. Ik denk dat in voeradviezen bij probleempaarden dit voer vaak samen met speedibeet geadviseerd gaat worden en dat dan het totale suikergehalte weer gaat meevallen.
Ik ben benieuwd naar het proefpakket. Dit voer lijkt een beetje op mijn eigen samenstelling die ik aan de oudere drachtige merries voer, maar voor mijn simpele mengsel beschik ik niet over ingediënten als sojahullen en appelpulp. Wel heel veel soja-olie trouwens. Maar wat is appelpulp? Is dat gewoon gedroogde stukjes appel of hetzelfde als bij pronutrin?

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-14 13:43

joyce2 schreef:
Ik heb niet het hele topic gelezen, dus excuus als het al vermeld is! Dit voer is ontwikkeld in samenwerking met De Paardenkamp. Volgende week zaterdag houden ze daar "De dag van het oudere paard" (vrijdag trouwens ook, maar dat is voor professionals en alleen via inschrijving toegankelijk). Sowieso interessant voor mensen met een oudje, maar dat is natuurlijk ook de plek waar je nog meer info over het voer kan krijgen. Ik ben zelf erg nieuwsgierig of de cushing paarden dit ook gevoerd krijgen, dus dat ga ik even navragen.

Ik heb in de planning om vrijdag te gaan, lijkt mij een interessant dag! :j

moonie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-14 13:44

voor mijn paardje helaas te laat die hebben we 16 augustus jl lmoeten laten gaanwas ook chusing drager

maar er zijn zo even de eerst en de laatsteblz te hebbben gelezen verschillende meningen over wie weet als de volgende boven de 18 komt en het nog op de markt is

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-14 13:46

Marjo89 schreef:
Gene waar ik dus ook over val is het hoge suiker/zetmeel gehalte. Mijn pony heeft geen cushing.
Ze is wel ouder, en gevoelig voor suikers.
Nat vond ze het goor, en at ze met lange tanden. Droog ging het nog.

En ik vind een vreemde samenstelling, met soja extracten, die zie ik persoonlijk ff niet zitten.
Heb er geen goed gevoel bij.
Je kan net zo goed willekeurig een goede muesli voeren.
En als je dikmaker zoekt senior prior.

Vind ik toch geen argumenten om het bagger te noemen.
:)