Magnesium gebruik, merken jullie verschil?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Cemlys

Re: Magnesium gebruik, merken jullie verschil?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-13 08:56

Hier nu sinds een goede week de betamag forte van equistro en het lijkt alsof hij fijner te rijden is, maw ik kan er weer aanzitten, been aanleggen is niet meer vooruit schieten,... voorlopig dus nog even doorgaan.

mellanion84

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-13 09:02

ik meld me ook even, ik ben sinds twee dagen magnesium aan het voeren (groene os)
Mijn haffie is verschrikkelijk aangekomen tijdens een peesblesure. We hebben het aantal weide uren verkort (ze stond al met graasmasker) en gelukkig is ze helemaal gezond verklaard dus mogen we langzaam aan meer gaan doen en binnenkort ook weer onder het zadel aan het werk.

paardje heeft vetophopingen in haar manenkam. ik zal vandaag ook eens een draadje langs haar buik leggen om te vergelijkingsmateriaal te hebben.

danoesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 17:50

Je hebt ook een vloeibaar spulletje..kreeg ik laatst van iemand om uit te proberen. Mijn paard vindt die magnesiumpoeder (van paardnatuurlijk) maar niks..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 21:00

Vind die van de welkoop serieus net zo goed werken als die van PN of elk ander merk dat ik over de jaren heb geprobeerd. Geef het nu een ruime week en ben erg tevreden met het resultaat. Vooral duidelijk zichtbaar omdat we pas net 3 weken op andere stal staan en ik heb haar nog nooit zo op haar gemak gezien, normaal is er minstens maand of 2 paniek in de tent...

Wendie1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 23:23

Hier zijn wij ook begonnen met het voeren met die van de welkoop. Ik merk nu al verschil! En dat na 4 dagen voeren... Me paard is meer ontspannen tijdens het rijden en laat me lekkerder zitten doordat hij niet meer zo zijn spieren aanspand en oppomt en zijn rug drukt die ook minder weg. Ook aan de hand is hij wat hanteerbaarder als ze herrie maken op het terrein... Ben benieuwd hoe het over een week is!

maringe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-13 08:02

Ik ben ook overgestapt op die van de welkoop eerst had ik die van groene Os. Heb het idee dat die van de welkoop beter werkt. Ik merk nu duidelijk verschil, terwijl hij die van groene Os al een maand heeft gehad.
Ook geef ik nu onze hond de magnesium, Eerst was hij heel sensibel als iemand hem wilde aaien, Nu is hij veel rustiger, het valt mensen gewoon op dat hij rustiger is.

Lekilove

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-13 08:37

Net zak magnesium oxide bij Welkoop besteld. 20 kg voor 14,10. Duurt alleen tot volgende week donderdag dat t binnen is :( Ben benieuwd of t werkt tov de dure magnesium citaat die ik eerst gaf. Zal mijn bevindingen met jullie delen.

grace1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-13 08:57

Heeft iedereen precies dezelfde magnesium van de Welkoop?
Hoe heet dat als je het wil bestellen, Magnesium gries?

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-13 09:01

grace1989 schreef:
Heeft iedereen precies dezelfde magnesium van de Welkoop?
Hoe heet dat als je het wil bestellen, Magnesium gries?

ja zoiets, mocht je het willen bestellen.. Ergens in dit topic gaf iemand de productiecode streepjescode door, is misschien makkelijk met bestellen.

Lekilove

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-13 09:05

Als je Welkoop belt met barcode 8713062061507 magnesium oxide gries, kunnen ze het zo voor je bestellen. Succes!

grace1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-13 18:47

Ok bedankt! :)

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-13 20:17

maringe schreef:
Ik ben ook overgestapt op die van de welkoop eerst had ik die van groene Os. Heb het idee dat die van de welkoop beter werkt. Ik merk nu duidelijk verschil, terwijl hij die van groene Os al een maand heeft gehad.
Ook geef ik nu onze hond de magnesium, Eerst was hij heel sensibel als iemand hem wilde aaien, Nu is hij veel rustiger, het valt mensen gewoon op dat hij rustiger is.

Voor honden is het idd ook goed.
Wel oppassen met katten, daarvoor is magnesium niet goed, krijgen ze blaasproblemen van, wel handig om te weten!

maringe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-13 22:11

Ik heb geen kat, dus dat zit wel goed

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-13 14:03

Nou bij de Boerenbond in Deurne deden ze in eerste instantie nogal moeilijk erover... pfff...

Ik heb al ooit eens eerder naar magnesium gevraagd en toen lieten ze mij die zak zien maar dat vond ik wat teveel voor in 1x. Heb toen dat spul van subli maar genomen omdat dat maar 1 kg was (en veel duurder helaas). Nu wilde ik het weer gaan bijvoeren vanwege z'n spierstijfheid (aanraden van dierenarts) dus dacht ik ga even er heen om dat te kopen. Gingen ze heel moeilijk doen, dat er dingen waren veranderd vanwege bepaalde wetten (???) en dat ik beter die avond even kon bellen want dan was de bedrijfsleider er.. oke, maar gebeld en de beste man wist meteen waar ik het over had enz. Dus de dag erna wilde ik die zak ophalen, bleek het iets heel anders te zijn, ik zei nog volgens mij is dat voor de tuin.. ging die gozer die bedrijfsleider bellen en die zei dat dit ook gegeven kon worden aan paarden. Ik zei nou dat ga ik dus echt niet doen, daar is m'n paard te duur voor als het verkeerd uitpakt. Dus ik daar in die winkel dit topic gezocht en gezegd dat het iets met gries was en zo konden ze het bestellen voor me, moet vrijdag er zijn als het goed is. Dus 2x voor niks daar geweest.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-13 14:05

Noteer dan voor de zekerheid de productcode van hier, zodat je niet weer met het verkeerde word opgezadeld...

KirstenChes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-13 14:15

Wie kan me een linkje sturen van het product zodat je het kunt bestellen? ik ben aan het zoeken maar kan het niet vinden.

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-13 14:19

Ja ga ik doen dan weet ik die voor de volgende keer.

SBravour

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-13 14:30

Ik merkte totaal geen verschil :n

Wendy89

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-13 14:41

Ik heb laatst het potje van Epplejeck gekocht (magnesium citraat). Ik geef dit nu 2 weken en merk echt al een enorm verschil! De spieren van mijn paard waren altijd bikkelhard en als ik haar nu een klopje geef 'flubberen' de spieren gewoon. Ze is veel losser geworden! Hierdoor ook veel rustiger geworden. Het zal altijd wel een heethoofd blijven, maar ik ben toch heilig gaan geloven in de magnesium. Vorige week ook even een grote zak bij de Welkoop gekocht, die ga ik straks ophalen. Hopelijk geeft dit hetzelfde effect als de magnesium van de Epplejeck. Scheelt namelijk nogal in kosten ;)
Laatst bijgewerkt door Wendy89 op 12-06-13 14:46, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-13 14:44

KirstenChes schreef:
Wie kan me een linkje sturen van het product zodat je het kunt bestellen? ik ben aan het zoeken maar kan het niet vinden.

even terugzoeken in dit topic, ik heb juist speciaal de nodige codes vermeld hier voor iedereen die het hebben wilt...

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-13 14:46

Lekilove schreef:
Als je Welkoop belt met barcode 8713062061507 magnesium oxide gries, kunnen ze het zo voor je bestellen. Succes!

Stond nog op deze bladzijde ook :+

CvDartel89

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-13 16:09

Wendy89 schreef:
Ik heb laatst het potje van Epplejeck gekocht (magnesium citraat). Ik geef dit nu 2 weken en merk echt al een enorm verschil! De spieren van mijn paard waren altijd bikkelhard en als ik haar nu een klopje geef 'flubberen' de spieren gewoon. Ze is veel losser geworden! Hierdoor ook veel rustiger geworden. Het zal altijd wel een heethoofd blijven, maar ik ben toch heilig gaan geloven in de magnesium. Vorige week ook even een grote zak bij de Welkoop gekocht, die ga ik straks ophalen. Hopelijk geeft dit hetzelfde effect als de magnesium van de Epplejeck. Scheelt namelijk nogal in kosten ;)

Goed bezig Wendy!

dianalamboo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 10:21

Hopelijk vandaag ook beginnen. Magnesium moest vandaag bij de welkoop binnen komen

fjordie333

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 14:56

voor de mijne is het misschien ook wel iets, best stresserig en te dik dus 2 vliegen in 1 klap, maar ik krijg de gedachte niet kwijt of het echt niet slecht is dat ze rustig worden als of ze een of andere doping krijgen.
Ik zie het dan voor me dat het paard in z'n hoofd nog steeds paniekerig is maar gewoon te lam is om te reageren...ik zeg niet dat het zo is maar vind dat een eng idee

HTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 14:59

fjordie333 schreef:
voor de mijne is het misschien ook wel iets, best stresserig en te dik dus 2 vliegen in 1 klap, maar ik krijg de gedachte niet kwijt of het echt niet slecht is dat ze rustig worden als of ze een of andere doping krijgen.
Ik zie het dan voor me dat het paard in z'n hoofd nog steeds paniekerig is maar gewoon te lam is om te reageren...ik zeg niet dat het zo is maar vind dat een eng idee

Het lijf wordt hier niet lam van, ze krijgen juist rust in hun hoofd.
De spieren worden er dus niet slap van, maar beter en sterker omdat ze beter kunnen ontspannen.
En ontspannen is niet het zelfde als slap worden/zijn.