Welk merk Glucosamine gebruiken jullie?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

bertine37

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 15:30

Ik geef wel het poeder en leg elke dag een spuitje met lijnzaadolie klaar in het voerbakje. Die spuit mijn stalhouder er dan overheen.

TinePine

Re: Welk merk Glucosamine gebruiken jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 17:31

@britt: Is het bij een nieuwe emmer dat ze het niet meer eet? Misschien de samenstelling veranderd? Wellciht kun je dat even navragen bij pardoes aurora? Ik voer overigens ditzelde supplement. Waar koop jij het? Ik ken alleen bovengenoemde.

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 19:30

Ik zag gisteren de pharmahorse bij de ruitersportzaak.
Dus ik heb een pot meegenomen en ga er maandag mee beginnen.

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 20:33

Ook bij Pardoes :j Heb gevraagd naar tips en of de vloeibare Equimins met duivelklauw vergelijkbaar is..
Was net begonnen aan een emmer van 4,5 kg ^)

Zit er nu over te denken om er toch maar tijdelijk mee te stoppen als ze niet wil, kan ik gelijk testen of het echt het effect heeftdat ik denk/hoop.. := Als ik dan weer ga opbouwen pak ik wel een goedkope gluco oid om daarna met deze verder te gaan.

callippo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-13 00:05

Je zou misschien tijdelijk een supplement kunnen geven met alléén glucosamine, zodat je daar de bloedspiegel in elk geval van op peil houdt.

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-13 16:39

Er is nog een site bijgekomen waar ze alles verkopen wat pardoes ook verkoopt. Heb de prijzen nog niet vergeleken maar hou het wel even in de gaten. www.paardenpleister.nl

Ik heb net wat dingen uitgezocht en kom op het volgende:
Grand Meadow - Grand HA. Kost me per dag 1,35 euro

Glucohorse - 0,97 per dag

Vitella - 0,32 per dag

Wat een verschillen zeg. Veel mensen die met name hier Vitella en Glucohorse gebruiken dus ik ga die stukjes nog even doorlezen. Grand HA kan dan wel de beste zijn, maar met mijn uitkering moet ik opletten wat ik uitgeef.

Verder ook onderzoek gedaan naar Vit E en kwam op het volgende:
Ik had eerst die van NAF van paardendrogist. Kom ik op 1,25 per dag (uitgaande van 1000 gram pot)

Dan de Vit E Selenium van paardnatuurlijk. Kom ik op 0,48 cent per dag. Dat scheelt veel zeg!!
Die ga ik dus nu bestellen.

Primeval is bijna op dus dan ga ik ook wat anders kiezen. Vitella is wel erg gunstig geprijsd............

Illusion1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-13 21:31

Ik (TS) gebruik nu al enige tijd de Vitella. Ik en mijn paard zijn nog steeds erg te spreken. Mijnheer heeft nu ook in de gaten gekregen dat bokken ook tot de lichamelijke mogelijkheden hoort. Illusion is 23 jaar en met de Vitella doet hij het dus prima. En inderdaad goed te betalen. Ik ben 28 november vorig jaar begonnen met de kilo pot. Ik kan er zeker nog anderhalve maand me na nu. Dus bijna 4 maanden met een pot. Paard eet het ook goed. Het is niet zo'n fijn en los poeder. Wordt niet zomaar weggeblazen *\o/*

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-13 21:49

Hoe groot is de hoeveelheid die je geeft van Vitella? Is dat ongeveer een eierdopje, of waar moet ik aan denken?

Illusion1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-13 22:10

Britt schreef:
Hoe groot is de hoeveelheid die je geeft van Vitella? Is dat ongeveer een eierdopje, of waar moet ik aan denken?

Er zit een maatschepje in de pot. Die is volgens mij, afgestreken, 8 gram. Per dag voer je 8 gram. Ik verdeel het over 2 voerbeurten.

bertine37

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-13 22:40

Illusion1990 schreef:
Britt schreef:

Er zit een maatschepje in de pot. Die is volgens mij, afgestreken, 8 gram. Per dag voer je 8 gram. Ik verdeel het over 2 voerbeurten.

Ik ook
Doe iets meer ( heb grote tinker) en geef dan ongeveer 11 gram. Paard loopt al aardig tijdje heel soepel, hopen maar dat dat doorzet.
P.s. In 5 kg verpakking bij de zingende smid.nl nog voordeliger! Ik hou de grote doos gewoon thuis. Omdat het wel droog moet blijven.

Illusion1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-13 23:22

bertine37 schreef:
Ik ook
Doe iets meer ( heb grote tinker) en geef dan ongeveer 11 gram. Paard loopt al aardig tijdje heel soepel, hopen maar dat dat doorzet.
P.s. In 5 kg verpakking bij de zingende smid.nl nog voordeliger! Ik hou de grote doos gewoon thuis. Omdat het wel droog moet blijven.

Begrijp ik het goed dat je voor 5 kilo 80 euro betaalt? Dat scheelt enorm!
Laatst bijgewerkt door Illusion1990 op 03-02-13 23:25, in het totaal 1 keer bewerkt

bertine37

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-13 23:24

Illusion1990 schreef:
bertine37 schreef:

Ik ook

Begrijp ik het goed dat je voor 5 kilo 80 euro betaalt? Dat scheelt enorm![/quote]
Nee, 5 kilo voor 120 euro. Maar dan heb ik het over de glucosamine hoge dosering. Die is hertzelfde als bijvoorbeeld glucohorse

Illusion1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-13 23:34

@bertine37: Ik bedoelde natuurlijk ook 40+80 euro. Haha! Dan nog steeds enorm prijsvriendelijk. Misschien ga ik dan ook maar voor de 5 kilo. Kan ik ruim een jaar vooruit *\o/*

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-13 08:19

Die van de zingende smid is wel zeker prijsgunstig zeg...........het is dat ik zo tevreden ben met de pharmahorse,maar het scheelt toch wel veel...

bertine37

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-13 08:25

Kijk maar eens naar het verschil in samensrelling, die verschild niet zo veel hoor ;)

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-13 10:24

Dimple, die Grand HA is idd wel duurder, maar ik heb gisteren eens zitten vergelijken bij de Zingende Smid en als je dezelfde producten wilt voeren (dus naast de gluco ook collageen etc) dan ben je net zo duur of zelfs duurder uit. Plus dat je een grotere hoeveelheid moet voeren.

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-13 13:20

Briit, klopt! En daar breek ik dus nog even mijn hersenpan over. Ik wil het beste voor mijn merrie maar ook voor mijn porto. :o

Daarom heb ik gisteravond nog even de NAF 5 star bekeken en dat is ook een uitgebreider product met MSM en chondroitine (wat mijn Da ook adviseert om te geven) Dan kom ik iets van 93 ct per dag uit (uitgaande van 20 ml)
Ik denk toch dat dat hem gaat worden.

Die Vit E ga ik ook gewoon bestellen. Scheelt wel erg veel geld :j

bertine37

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-13 15:18

Maar wat ik begrijp van die chondroide is dat het nauwelijks opgenomen wordt toch?
Ja, het is een heel gepuzzel. Maar mijn paard doet het gewoon goed op alleen gluco. Dus dat hou ik maar zo dan.

Illusion1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-13 17:55

bertine37 schreef:
Maar wat ik begrijp van die chondroide is dat het nauwelijks opgenomen wordt toch?
Ja, het is een heel gepuzzel. Maar mijn paard doet het gewoon goed op alleen gluco. Dus dat hou ik maar zo dan.

De dichtheid van chondroide is best hoog. Wordt moeilijk opgenomen. Maw, wat je er aan de voorkant in gooit, komt er zo aan de achterkant weer uit. Die van mij doet het dus ook erg goed op alleen gluco en ik houd het ook zo. We zitten lekker op één lijn Bertine37! _/-\o_

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-13 19:01

Woont er toevallig iemand die Vtella voert in de omgeving van Helmond/Eindhoven of Den Bosch, dat ik misschien een kleinere hoeveelheid kan overnemen om te testen of ze deze wel wil eten? Om nou gelijk een voorraad van drie maanden te kopen vind ik iets te veel van het goede, zeker als ze het misschien niet wil eten..

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-13 15:51

Mijn pony gaat ook lekker op de pure gluco van pharmahorse. De superflex 5 star deed voor mijn idee niets,en het poeder stonk echt een uur in de wind,bah

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 09:12

Ik wil ook de vloeibare versie gaan geven.
En de reden dat ik die kies is vanwege de andere toevoegingen.

Als ik rijk zou zijn zou ik wel weten wat ik zou kiezen, maar ja.........helaas nog geen staatsloterij gewonnen hier :o

dakota

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 09:49

Ik voer al een aantal jaren primeval gelatinaat aan mijn 28 jarige. Omdat ik goede berichten las ben ik ook glucosamine gaan voeren.
Wij hebben nu PharmaHorse glucosamine en MSM (beide 3 kilo). Hiervoor had ik 3 potten glucohorse besteld. Nadat ik op bokt over Pharmahorse had gelezen ging ik vergelijken. Ik zag dat Glucohorse een tabel had waarin ze verschillende producten met elkaar vergelijken en waaruit blijkt dat Glucohorse de hoogste dosering glucosamine heeft voor de laagst prijs. Pharmahorse stond echter niet in deze tabel. Toen heb ik Pharmahorse en Glucohorse een mail gestuurd (met kerst nog wel!). Beide reageerden direct! Van Pharmahorse kreeg ik een goede uitleg over hun product en het verschil met Glucohorse (appelaroma) en werd ik erop gewezen dat er een kerstkorting van 15% was en de bijbehorende code.
Van Glucohorse kreeg ik een hele onproffessionele reactie (waarin ze ook Pharmahorse naar beneden wilden halen): kort samengevat als ik voor mijn paard zou gaan kocht ik Glucohorse en als ik voor mn geld zou gaan moest ik maar Pharmahorse kopen!! Nou na deze e-mails heb ik natuurlijk gelijk Pharmahorse gekocht ;) . (Heb nu Glucosamine én MSM en dit kost minder dan enkel glucosamine van Glucohorse). Daarnaast staan op de site van Pharmahorse berichten van fysio's en dierenartsen en komt dit net iets betrouwbaarder over dan de site van Glucohorse.

Wat ik hoor van verschillende dierenartsen is dat het allemaal niet goed wetenschappelijk bewezen is maar dat er paarden zijn die er goed op reageren en dat andere paarden er niet / minder op reageren.

Wat betreft de combi met chondroitine hoor ik ook verschillende verhalen. De ene meent dat het erbij moet, de ander niet. Ik las ook(zoals hierboven al aangegeven) dat chondroitine idd oraal amper tot niet opgenomen wordt:

http://www.pardoes-aurora.nl/pardoesbes ... arheid.pdf
De New England Medical Journal trok de conclusie dat de orale opname van Chondroitine minder dan 12%
bedroeg. De Encyclopedia of Natural Medicine stelt: “….de opname van zuivere
Chondroitine Sulfaat wordt geschat op ongeveer nul tot dertien procent.” Een vooraanstaand
veterinair orthopedisch chirurg, Dr. Ian Wright, schreef in Horse and Hounds “… je kunt
supplementen met Chondroitine Sulfaat aan paarden geven in de opgegeven dosis… niets
wordt opgenomen.”

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 10:10

Je hebt in ieder geval goed onderzoek gedaan! +:)+

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 10:42

Nou, Pardoes aurora mail ik ook niet meer als ik advies wil :o
Ik heb gewoon vrijwel geen reactie gehad op mn vraag, maar mn hele voerbeleid werd wel omlaag gehaald. Terwijl daar echt niks mis mee is en ze het daar beter dan ooit op doet. Maar op mn vraag over de gluco die ze niet meer eet zijn ze niet ingegaan. Nu weet ik dus nog niks en ben ik wel een beetje afgeknapt op PA eigenlijk..