Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Pletje123 schreef:kyrkelover schreef:3 weken terug was ik trouwens op een manege met mijn Engels Volbloed (niet die op de foto) die nu enkele maanden op rust staat.
Beest is echt dik, volle hooibuik gewoon goed gevuld etc. Maar de ribben zie je natuurlijk.Komt er een vrouw naar me toe ja hij is wel een beetje mager of niet.
Dus ik zeg nou sorry maar hij is veel te dik.
En ze kijkt me toch raar aan.
Ik zeg mevrouw het is een Engels Volbloed er moet nog minimum 50 kilo af.
En daar was ze zo van ondersteboven dat ze weg liep.
Vervolgens zegt haar dochter die er ook bij stond, denk dat ze rond de 17 was, ja wij dachten dat het een magere KWPN'er !!!!!!!! was.
En hier ontstaat een misverstandVet maakt dik, een hooi- of grasbuik maakt buikig. Daar zit een verschil in
Als ik veel gegeten heb, dan staat mijn buik ook bol, van het voedsel. Maar ik ben niet te dik hoor.
kyrkelover schreef:@calimero: Vindt jou paard op foto 1 zeker niet te dun alleen zeer arm bespierd.
2e foto tjha te dik vindt ik persoonlijk niet eerder netjes op gewicht maar dikker moet zeker niet.
Bonita_Bon schreef:Pletje123 schreef:Geldt hetzelfde als alle andere paarden: voelen
Helemaal mee eens. Maarrrrr, vanaf een foto kunnen wij niet voelen en dus slecht oordelen of een paard te dik is. (op sommige uitzonderingen daar gelaten, want ook ik van de paarden van Kimmie te vol)
Yamcha slaat mijn inziens door naar de andere kant, hoewel ik het in grote lijnen met haar eens ben. Net als bij honden, mensen, wat mij betreft tapirs, wil ik niet op een afstand de ribben bijna allemaal kunnen tellen. (de eerste foto van het arabiertje kan ik het grootste gedeelte van de ribben tellen) en horen buik en heup el een duidelijke taille te laten zien maar graag wel licht gevult, geen wespentaille ajb. Ik heb zelf geen te dikke paarden, zelfs mijn shetlandpony is tiptop in conditie ( en dat is een uitdaging hoor!) maar wil ze niet schraal hebben...
Arabesk schreef:Ik kijk wel uit dat mijn paarden ribjes krijgen, aangezien ze ook al buiten staan zijn ze dus al snel zielig. Dus eigenlijk voor de buitenwereld hou je ze iets aan de dikke kant
o0eefje0o schreef:hebbie link? klinkt intresant om eens te kijken
F_Orumster schreef:Paar weken geleden verbaasde ik me met een grand prix ook nog over, de dikkertjes. Vooral een van die engelse ruiters, dat paard leek wel drachtig! Was hier ook een topic over.
malih schreef:Beetje slechte kwaliteit.
http://imageshack.us/photo/my-images/81 ... 739310.jpg
Deze foto is nog van van de zomer, Dus inmiddels al weer een poosje tereg en zit ze in haar winter vacht en is ze zat minder dikkig.