Paard natuurlijk voeden (zonder suikers en melasse)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Toveren

Re: Paard natuurlijk voeden (zonder suikers en melasse)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-11 16:13

Ik had voer bij voergezond besteld, de basis plus maar blijkbaar zijn zij bijzonder moeilijk te bereiken en is leveren door een leverancier hier in Brabant. Erg jammer, maar als ik niet van het bedrijf op aan kan, dan laat maar zitten

Equi_libre

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-11 16:15

faye1995 schreef:
Ik had voer bij voergezond besteld, de basis plus maar blijkbaar zijn zij bijzonder moeilijk te bereiken en is leveren door een leverancier hier in Brabant. Erg jammer, maar als ik niet van het bedrijf op aan kan, dan laat maar zitten

Ik zal het even met ze opnemen. Ik weet dat ze in het verleden wat problemen hebben gehad met mail en website, maar voor zover ik weet zijn die problemen verholpen. Als je me je gegevens stuur per pb kan ik het even voor je nagaan als je wilt.

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-11 16:17

faye1995 schreef:

Wat raar. Ik heb via de site besteld en ook gekregen. Het voer wordt daar vers voor je gemaakt. Ze hebben het niet op voorraad namelijk, dus duurt een paar dagen voor je het hebt. Dit staat ook op de site. Er zijn ook verkooppunten her en der. Die hebben soms wel op voorraad liggen, maar ook daarvoor geldt dat ze soms een paar dagen moeten wachten. Het voer wordt namelijk op bestelling gemaakt!

Heb je ze gemaild hierover? Ik ben erg te spreken over hun service namelijk (wordt binnen 24 uur terug gemaild)
Wanneer had je besteld en hoe? via de site van voergezond.nl?

Toveren

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-11 16:21

Ik heb besteld in casteren, en verkooppunt. Zij hebben verschillende keren geprobeerd contact met voergezond op te nemen, maar krijgen geen gehoor. Erg vreemd dus.
Ik zou idd bij voergezond zelf kunnen bestellend, maar afhalen bij een verkooppunt is toch een stuk voordeliger!

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-11 16:27

faye1995 schreef:
Ik heb besteld in casteren, en verkooppunt. Zij hebben verschillende keren geprobeerd contact met voergezond op te nemen, maar krijgen geen gehoor. Erg vreemd dus.
Ik zou idd bij voergezond zelf kunnen bestellend, maar afhalen bij een verkooppunt is toch een stuk voordeliger!

OK, ik snap dat het probleem dus ligt tussen verkooppunt en voergezond.
En als je ze zelf hierover mailt?
Ik heb vorige week nog gemaild (info@voergezond.nl) en direct antwoord gekregen nml. Heb helaas geen tel nr voor je.

UniFlap

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-11 18:27

Je kan ook gewoon via de site bestellen en aangeven dat je het bij je afhaalpunt op wilt halen.

Ing__

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-11 22:08

Ik kan er eigenlijk alleen maar positief over zijn :j

De eerste dagen moest hij er een beetje aan wennen, maar nu eet hij gewoon, heerlijk zo'n paard wat niet meer aanvalt en schrokt :j
Ik merk ook echt verandering, hij heeft geen diarree meer, zit beter in zijn vacht en is alerter, merk vooral met "rijden" dat hij beter in zijn vel zit :)
Ik ben echt super tevreden!

haleyjames

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-11 09:50

weet iemand ook hoe de healty herbs bij elkaar word geperst tot brok?
wat word er gebruikt ipv melasse ? of word er wel melasse gebruikt?

ik ben al een aantal maanden aan het expirimenteren in natuurlijke voeding,
begon bij hugho, daarna marstall en nu havens green-vet de kruidenreform muesli,
vind hij errug lekker en ziet er goed uit!

verder wil ik hem nog brandnetel en citroenmelisse bijvoeren.

zijn hier nog mensen die biergist of oud bruin bier geven? schijnt ook goed te zijn

Splinter

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-11 10:09

haleyjames schreef:
weet iemand ook hoe de healty herbs bij elkaar word geperst tot brok?
wat word er gebruikt ipv melasse ? of word er wel melasse gebruikt?

ik ben al een aantal maanden aan het expirimenteren in natuurlijke voeding,
begon bij hugho, daarna marstall en nu havens green-vet de kruidenreform muesli,
vind hij errug lekker en ziet er goed uit!

verder wil ik hem nog brandnetel en citroenmelisse bijvoeren.

zijn hier nog mensen die biergist of oud bruin bier geven? schijnt ook goed te zijn

hier staat het uitgelegd
http://www.voergezond.nl/over-Healthy-Herbs

er wordt geen melasse gebruikt!

Wij verkochten Biergist/ bier als varkensvoer vanwege de hoge EW waarde, paarden vinden het idd heerlijk, maar het heeft een hoge energiewaarde. Nu zal 1 biertje niet echt veel kwaad kunnen, maar ook niet veel doen :n

als je gewoon een goed compleet voer geeft en voldoende ruwvoer zijn al die aperte kruiden/ dingen/ suplementen niet nodig,

mijn paard krijgt Healthy herbs brok, gras (op de wei) en hooi, verder als beloning rozenbottels en ze heeft een KNZ liksteen, ze ziet er zeer goed uit, heeft voldoende energie, heeft keiharde hoeven en glimt je tegemoet.

Voor mij geen gedoe met verschillende potjes, kruiden etc :+

marjoleinft

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-11 17:13

ik voer mijn hafje granen mix van bio-ron
doet het er goed op en er zitten geen suikers of melasse in.

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-11 20:03

Ik heb een proefverpakking weidebrok besteld.

Dapnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 12:42

Moet zeggen dat ik HH graag wil proberen, maar welke? Rij op L2 niveau, pony is 4 a 5 keer in de week aan het werk en het is een haflinger.

jiperdepip

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 13:02

Dapnik schreef:
Moet zeggen dat ik HH graag wil proberen, maar welke? Rij op L2 niveau, pony is 4 a 5 keer in de week aan het werk en het is een haflinger.

ik neem aan dat ze van HH je graag willen adviseren dus ik zou zeggen stuur ze een mail dan heb je het antwoord

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 18:11

Dat doen ze idd. Mij adviseerden ze niet bij te voeren (dus echt eerlijk advies en niet alleen om te verkopen) Ik wil alleen iets als beloning met zo min mogelijk suikers dus vandaar de weidebrok. mede daarom ook een proefverpakking, want ik hoef niet veel te hebben.

meerhofh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 17:53

Weet iemand hier hoe lang een zak brokken van HH ongeveer houdbaar is? Omdat er geen onnatuurlijke conserveermiddelen in zitten is dat neem ik aan korter dan met een gangbare brok?

edit; al gevonden via iemand. Toch wel een jaar...

Lauralco

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 21:02

ik meen mij te herinneren dat de houdbaarheid 12 maanden is. Anders even mailen naar Voergezond?

edit: ah, je had het al gevonden. :Y)

Caballos

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-11 11:00

Het is idd een jaar houdbaar, dit komt omdat de ingredienten goed gedroogd zijn voor verwerking. Wel is het belangrijk dat je het goed bewaard, bijvoorbeeld in een goed afgesloten ton.

Allegra

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-11 11:39

Ik heb niet alle 10 pagina's doorgelezen hoor, maar heeft iemand www.bio-ron.com al genoemd?
Geen idee of dat bij jou in de buurt zit, maar die hebben wel biologische granenmix/muesli etc.

madamX

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-11 12:47

Dit topic is bedoeld voor producten zonder suikers en melasse; bio-ron producten horen daar niet bij...

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-11 12:57

Ik ga zeer binnenkort het topic nog eens helemaal lezen.... paardlief is gevoelig voor spierbevangenheid, maar kan ook heftig reageren op een teveel aan suikers (ja, het een heeft vast met het ander te maken lijkt me).
Ik voer nu al een paar jaar subli zonder, maar wil me toch eens wat beter orienteren.

Caballos

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-11 13:28

In subli zonder (net even opgezocht) zit toch nog een hoog gehalte aan zetmeel.......... (wat word omgezet naar suikers). En als ik naar het plaatje kijk zit er mij teveel mais en granen in..........

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-11 13:49

Dat snap ik... daarom ben ik ook op zoek naar alternatieven.

Zijn er ook nog anderen dan alleen voergezond?

Allegra

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-11 14:07

madamX schreef:
Dit topic is bedoeld voor producten zonder suikers en melasse; bio-ron producten horen daar niet bij...

De ts vraagt volgens mij om producten zonder suikers en melasse, en die ze makkelijk klaar kan zetten. Waarom zouden deze producten daar niet bij horen?

xNursiex

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-11 14:08

Ik kijk even mee in dit topic, paardlief heeft nogal snel te veel en ik denk dat de weidebrok echt iets voor hem zou zijn. Rijden recreatief en wil hem gewoon twee keer per dag met de rest mee laten eten, anders vind ik het ook zo sneu :) wou al bestellen op voergezond maar als ik wil bestellen knalt de site eruit :\

Caballos

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-11 14:12

Allegra schreef:
madamX schreef:

De ts vraagt volgens mij om producten zonder suikers en melasse, en die ze makkelijk klaar kan zetten. Waarom zouden deze producten daar niet bij horen?

Omdat de producten van bio-ron veel zetmeel bevatten en zetmeel=suiker!