Zijn hier mensen die echt hun graskorf gebruiken voor hun te dikke paarden te voorkomen en zo ja hoelang dan per dag ? En werkt dat echt of eten ze hun de tijd dat ze hem niet aanhebben toch vol.
Heb ook nog mgnesiumchelaat staan zou dit kunnen helpen ik probeer ze zoveel mogelijk in beweging te houden maar uiteindelijk weet ik dat ze toch weer even dik zal worden.

De darmen horen gevuld te zijn en zeker wanneer ze veel grofstengelig hooi of stro hebben gehad hebben ze veel buikvulling. Je zegt het zelf al: al aan het eind van de middag.... Zo te zien is al hij enorm afgevallen. Goed hoor! Voor het beoordelen of je paard te vet is moet je kijken naar vet achter schouder, op de ribben, staartaanzet en billen. Geultje over de rug? en kont? Manenkam dik?

). Het hooi zit wel in een extra fijnmazige slowfeeder. Ik zie nu ook de buik van mijn fjord zo krimpen. Hij zit nog steeds vol, maar niet meer zo ontploffingsgevaar-vol als wanneer ze net op een nieuwe weide staat.
Maar als ze geen vetbobbels krijgt zou ik me niet te veel zorgen maken. Liever een goedgevulde grasbuik, waarvan ze de inhoud bij wijze van zo uitpoept, dan zo'n opgetrokken windhond-sportbrok-buikje.
Ze hebben met vier paarden ongeveer twee hectare gras ter hunner beschikking, die in twee gedeeld is. Ze blijven lekker lang op een stuk lopen. Ik doe natuurlijk wel aan weideonderhoud, maar toch heb ik graag dat er wat onkruid staat (dat gemaaid wordt van zodra de paarden van de weide gaan, zodat er weer terug iets staat wanneer ze opnieuw naar dit stuk verweid worden), dan eten ze veel langer aan hun grasjes. Als het gras bijna op is, maar ze wel nog een hele dag kunnen knabbelen (dus niet echt kort-kort), krijgen ze onbeperkt hooi bijgevoerd. Zo is hun buikje goed vol en gaan ze zich niet vullen met kort en gestresseerd gras. Naar behoefte zie ik ze af en toe naar het hooi lopen, maar na een kwartiertje staan ze alweer op het land. Ze vermaken zich eigenlijk ook prima zo