Nieuw voer van Pavo: Care4life, wie ook tester?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 23:47

bij mij krijgen ze het samen met dieetmix, verder ook geen krachtvoer...

Ethelate

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 07:56

Def schreef:
Mijn pony traint op Z dressuur niveau. Voor mijn pony een hoog niveau, ze heeft een oude blessure en moet echt haar best hiervoor doen. Pony is snel te dik, reageert op suikers en kan ook snel heet zijn.
Ik heb eerst altijd marstall vito gevoerd en daarna Mijten quattro. Beide voeders staan goed bekend om lage suikers/zetmeel. Maar ik merkte dat mijn pony hier niet genoeg meer aan had.
Daarna heb ik een paar 'sportmuesli 's' gevoerd. Qua herstel na training en hoe ze eruit zag (vacht, hoeven e.d.) zag ik een verschil. Wat dat betreft deed ze het op de sportmuesli beter. Maar in deze muesli's zitten vaak veel meer suikers en hier reageert mijn pony op door dikke benen en bultjes te krijgen. Dit zag ik dan ook weer terug toen ik de sportmuesli's voerde.
Vandaar mijn vraag hierboven :D

edit: vanwege het snel dik zijn en reageren op suikers wil ik ook niet teveel olie voeren.

Ik voer de C4L samen met de Pavo Sportsfit Muesli; 50/50.
Ook omdat ik niet teveel muesli wil voeren omdat ze energiek genoeg is.
Dus ik zou jouw situatie een deel van de muesli gaan vervangen voor C4L.

Def

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 08:03

Ethelate schreef:
Def schreef:
Mijn pony traint op Z dressuur niveau. Voor mijn pony een hoog niveau, ze heeft een oude blessure en moet echt haar best hiervoor doen. Pony is snel te dik, reageert op suikers en kan ook snel heet zijn.
Ik heb eerst altijd marstall vito gevoerd en daarna Mijten quattro. Beide voeders staan goed bekend om lage suikers/zetmeel. Maar ik merkte dat mijn pony hier niet genoeg meer aan had.
Daarna heb ik een paar 'sportmuesli 's' gevoerd. Qua herstel na training en hoe ze eruit zag (vacht, hoeven e.d.) zag ik een verschil. Wat dat betreft deed ze het op de sportmuesli beter. Maar in deze muesli's zitten vaak veel meer suikers en hier reageert mijn pony op door dikke benen en bultjes te krijgen. Dit zag ik dan ook weer terug toen ik de sportmuesli's voerde.
Vandaar mijn vraag hierboven :D

edit: vanwege het snel dik zijn en reageren op suikers wil ik ook niet teveel olie voeren.

Ik voer de C4L samen met de Pavo Sportsfit Muesli; 50/50.
Ook omdat ik niet teveel muesli wil voeren omdat ze energiek genoeg is.
Dus ik zou jouw situatie een deel van de muesli gaan vervangen voor C4L.

thnx!

Cemlys

Re: Nieuw voer van Pavo: Care4life, wie ook tester?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 10:04

Wbt Slokdarmverstopping, zijn dit snelle eters, die altijd brok gekregen hebben. Er zit natuurlijk flink wat ruwvoer door C4L, paarden die dit niet gewend zijn en waarbij het niet opgebouwd wordt en dit dus naar binnen schrokken, zullen vast in de problemen komen. Mijn merrie is er eentje die het nooit snel genoeg opkrijgt, maar ik meng nu al meer dan een jaar met lucerne en eigelijk met c4l bij alle pony's nog geen problemen gehad.

Jenkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 10:41

Ethelate ik voer ook 50/50 C4L en Sportsfit :D Nja halve schep van elk voer.

Twinklebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 10:41

Cemlys schreef:
Wbt Slokdarmverstopping, zijn dit snelle eters, die altijd brok gekregen hebben. Er zit natuurlijk flink wat ruwvoer door C4L, paarden die dit niet gewend zijn en waarbij het niet opgebouwd wordt en dit dus naar binnen schrokken, zullen vast in de problemen komen. Mijn merrie is er eentje die het nooit snel genoeg opkrijgt, maar ik meng nu al meer dan een jaar met lucerne en eigelijk met c4l bij alle pony's nog geen problemen gehad.

Die van mij is wel een snelle eter, was alleen muesli/brok en ruwvoer gewend. Ben begonnen met twee handjes c4l, en daar ging het gelijk mis mee. Heb van de veearts dan ook het advies gekregen ook niks meer van lucerne, daily plus ed structuren aan haar te voeren.

Def

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 11:20

Jenkins schreef:
Ethelate ik voer ook 50/50 C4L en Sportsfit :D Nja halve schep van elk voer.

Is jouw paard ook gevoelig op suikers?

Twinklebel: wat kl*te dat jouw paard er slokdarmverstopping van heeft gekregen. Even offtopic: wat een prachtig paard is Esmee :D

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-13 15:42

Ik ben het voer ook gaan geven, ongeveer 2 maanden geleden begonnen. Ik heb 1 zak gevoerd maar merkte geen verschil waardoor ik er mee ben gestopt.

Criiistel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 21:05

ik gebruik het nu ook maar heb maar een klein zakje nu maar merk ook geen verschil mijn paard heeft nu ook wss zand in de maag en moet nu ook lijnzaad gaan koken heeft iemand ervaring mee om deze beide te geven?

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 21:06

Beetje water erbij met de lijnzaad en het word een heerlijk slobbertje volgens mijn fjord.

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-13 10:39

Mijn merrie blijft vrij heet ondanks dat ze nu op Care4life staat.
Iemand ook die ervaring? Kunnen ze er heet van worden?

Qua suikers is het super, maar ik zou graag een wat minder nerveus paard willen.

Iemand ervaring mee??

dianalamboo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-13 10:53

Mijn tinker werd heet en erg nerveus. Ben gestopt en was over. Proef op de som genomen en weer gestart. Wederom heet en nerveus. Nu op marstall vito terug en geen problemen

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-13 11:05

Super bedankt voor je reactie. Dan zal ik toch moeten overstappen want dit is echt niet te doen.

marjan1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-13 14:10

Ik heb er nu 3 paarden aan gehad en ze er ook weer rap afgehaald. Aangezien het goed schijnt te zijn zijn voor banden en gewrichten heb ik mijn fjord die een collaterale banden blessure had er aan gezet. Helaas leverde dit binnen 2 weken al flinke rodeo ritjes en een flinke val partij op. In eerste instant dacht ik komt omdat hij verder weinig beweging krijgt, maar Nadat ik er nog 2 paarden aangezet heb die ook behoorlijk gespannen en nerveus werden is voor mij de keuze snel gemaakt om ze er af te halen.

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-13 14:28

Marjan, bedankt voor je reactie. Ik stap nu zeker zo in de auto om ander voer te halen :D

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-13 14:28

Hebben jullie enig idee waarvan ze dan zo heet worden ? van welk bestanddeel ? zou het de gelatinaat zijn ?????

marjan1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-13 14:31

De Pavo nature's best bevalt mij wel super! Waarschijnlijk is het de combinatie van de zovele verschillende soorten kruiden/planten wat voor kortsluiting zorgt om het zo maar te zeggen. Heb een tijdje geleden op concours een gesprek hierover gehad met een Pavo dealer.

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-13 14:37

Echt? Wat raar zeg!

Ik had echt goede moed met dit voer! Maar helaas...........

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-13 14:37

Wij hebben het een paar maanden gegeven, en zijn ermee gestopt om de simpele reden dat de pony's die het kregen het gewoon echt niet lekker vonden en niet lekker gingen vinden ook. Ze begonnen eerder aan hun hooi dan aan het bakje voer, leek ons niet de bedoeling. Nu zijn we weer terug bij Strucomix Sensitive van Cavalor.

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-13 14:38

misschien dan eens de dieetmix van subli proberen ? of de fiber force van cavalor ? Volgens mij zijn dat vergelijkbare producten met C4L.

koeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-13 14:53

marjan1986 schreef:
De Pavo nature's best bevalt mij wel super!
Mij ook. Ze krijgen het hier nu allemaal en ik vind het ideaal spul. Heter worden is niet mijn ervaring, meesten lijken juist relaxter. Een paard verdenk ik er echt van dat ze slecht tegen gluten (of suiker?) kan. Ze krijgt nu alleen nog C4L (geadviseerde hoeveelheid), pulp, luzerne en ruwvoer en ze is mentaal en fysiek zo veranderd!

Eén (24-jarig) paard gaf problemen bij de introductie, die kreeg dikke benen ondanks geleidelijk introduceren van C4L. C4L was het enige dat veranderd was, dus meteen eraf gehaald. Dikke benen verdwenen snel. Na een maand opnieuw een poging gedaan en nog geleidelijker opgebouwd. Al met al zo'n drie maanden over gedaan, maar nu doet hij het er ook prima op.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-13 16:50

Moet eigenlijk zeggen dat ik tot op heden zeer tevreden ben over het voer voor mijn fjordenruin.

D_Desteny

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-13 16:53

Ik ben ook nog steeds heel tevreden!

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-13 16:57

Ik heb net Pianissimo gehaald en we beginnen vanavond. Nu maar hopen dat de wijziging goed wordt doorgevoerd op stal.

Mocht haar gedrag zo blijven dan weet ik in ieder geval dat het niet aan het voer ligt. We gaan het meemaken!

Akke_sSpring

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-13 17:10

Ben ook nog steeds heel tevreden. Nu ze op de wei staat krijgt ze alleen extra eten na het werken. Vorige week relatief veel gereden en dan merk ik dat ze er te weinig energie uithaalt maar daar is het officieel ook niet voor bedoelt. Plan is om als ze straks weer op de paddock staat ze weer iedere dag C4L te geven maar dan met sportsfit, ik denk een 50/50 met daarbij een volle schep luzerne. Ze vindt het ook echt heerlijk!