Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Nouvel schreef:oke, bedankt voor je reaktie!
gras eet ze niet heel veel, ong een uurtje per dag, en hooi had ik nog van vorig jaar...
ik voer daarnaast compactgras, maar ik heb geen idee of dat in de zomer al van dit jaar is eigenlijk...
edit, ik geef trouwens de western muesli
ursula01 schreef:Ik zag dat je western muesli gebruikt voor je paard en je schrijft dat ze sindsdien schuurt. Dat kan voorkomen bij paarden die dan toch te heftig reageren op die eiwitten en of melasse die daarin zitten. Ik kan je aanraden van Marstall de Naturell. Eventueel voor iets meer extra's kun je Force erbij geven en of Lijn distel olie. Ik verkoop Marstall muesli's, ik heb een paar klanten die dus paarden hebben die hetzelfde probleem hebben of hadden. Het probleem was opgelost nadat ze Naturell gebruikten. Sommige andere van mijn klanten hadden weer baat bij Faser light en weer andere Vito. Maar de laatste twee zijn behoorlijk wat schraler voer. Ik denk dat de Naturell wel wat voor je is. Ik denk wat ik zo lees uit je bericht dat je paard een kleine allergie heeft.
Snoekiej schreef:Wat bedoel je Kevje? Hij staat op een behoorlijk volle weide, en daar is hij wel wat van aangekomen. Maar hij staat nu nog op een volle weide met veel gras, en hij is niet nog meer aangekomen. Het werkt natuurlijk ook (helemaal) niet mee dat de paarden rond half 9 biks krijgen, en pas op zijn vroegst om 12 uur op het gras gaan. Hij kan dus pas rond 12 uur ruwvoer (gras) eten, en dan pas zijn maag neutraliseren van het biks.
ursula01 schreef:Liefmeisje21; Dat kan ik je wel vertellen. Nul procent suikers/melasse.