Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Wat is dan wel een supplement wat alle behoeftes dekt? Moet ik dan inderdaad meteen aan de marstall-muesli's denken? Bij het bedrijf waar ik mijn voer haal hebben ze dat niet, dus dat zal lastig worden...
 Wat is dan wel een supplement wat alle behoeftes dekt? Moet ik dan inderdaad meteen aan de marstall-muesli's denken? Bij het bedrijf waar ik mijn voer haal hebben ze dat niet, dus dat zal lastig worden...                                                         
EllaBellaah schreef:Oke dan ga ik in ieder geval eens die olie aanschaffenWat is dan wel een supplement wat alle behoeftes dekt? Moet ik dan inderdaad meteen aan de marstall-muesli's denken? Bij het bedrijf waar ik mijn voer haal hebben ze dat niet, dus dat zal lastig worden...

Welke biks en muesli hij kreeg durf ik niet te zeggen.
 Welke biks en muesli hij kreeg durf ik niet te zeggen.

Heeft niet zoveel met het natuurlijke voeren, maar nu we het toch over zijn voedingsschema hebben. Ergens in mei gaan de paarden weer 24/7 het land op (nu alleen nog overdag), waar de hoognodige vliegen en mugjes ook weer bij komen kijken, een aantal mensen bij mij op stal voert knoflookpoeder/snippers bij in de zomer maanden. De meeste zijn daar nu net mee begonnen en aan het eind van de zomer stoppen ze hier weer mee, veel zijn hier tevreden over. Ik heb begrepen dat er echt heel veel mensen zijn die dit bijvoeren in de zomer maanden, maar ik heb ook weer gelezen dat knoflook absoluut niet goed is voor paarden? Kan het kwaad om dit alleen in de zomer maanden te voeren en verder niet meer?
 Heeft niet zoveel met het natuurlijke voeren, maar nu we het toch over zijn voedingsschema hebben. Ergens in mei gaan de paarden weer 24/7 het land op (nu alleen nog overdag), waar de hoognodige vliegen en mugjes ook weer bij komen kijken, een aantal mensen bij mij op stal voert knoflookpoeder/snippers bij in de zomer maanden. De meeste zijn daar nu net mee begonnen en aan het eind van de zomer stoppen ze hier weer mee, veel zijn hier tevreden over. Ik heb begrepen dat er echt heel veel mensen zijn die dit bijvoeren in de zomer maanden, maar ik heb ook weer gelezen dat knoflook absoluut niet goed is voor paarden? Kan het kwaad om dit alleen in de zomer maanden te voeren en verder niet meer?  Hij heeft van zichzelf best energie en ik wil ook niet dat hij door zijn voeding gaat stuiteren. Hoeveel zou ik hem dan ongeveer per dag moeten geven? Het gaat meestal om een x aantal kilo paard waar dan zoveel gram voer bij komt kijken, maar ik weet niet precies hoeveel hij weegt. Het zal rond de 600 kilo zijn..
 Hij heeft van zichzelf best energie en ik wil ook niet dat hij door zijn voeding gaat stuiteren. Hoeveel zou ik hem dan ongeveer per dag moeten geven? Het gaat meestal om een x aantal kilo paard waar dan zoveel gram voer bij komt kijken, maar ik weet niet precies hoeveel hij weegt. Het zal rond de 600 kilo zijn..                                                         

Verse knoflook is inderdaad ook een idee, maar ik denk dat meer paarden dat toch minder lekker zullen vinden dan de poeder of snippers vanwege de sterke smaap, of zit ik hier naast?
 Verse knoflook is inderdaad ook een idee, maar ik denk dat meer paarden dat toch minder lekker zullen vinden dan de poeder of snippers vanwege de sterke smaap, of zit ik hier naast? Maar 20 dagen doen met 1 zak, dat is dus ook niet al te goedkoop aangezien ik nu zo'n 6 weken met een zak doe....
 Maar 20 dagen doen met 1 zak, dat is dus ook niet al te goedkoop aangezien ik nu zo'n 6 weken met een zak doe....                                                         

Ik heb een knoflook olie gemaakt met wat etherische oliën en doe om de dag een druppel in de nek van de honden..Wij hebben hier door de boererijkatten echt verschrikkelijk last van vlooien en na alles geprobeerd te hebben eindelijk geen vlooi meer te bekennen..Misschien zelf een vliegenspray maken met knoflookolie?Ik ga het wel proberen van de zomer,want inwendig geven zie ik niet zo zitten..
 Ik heb een knoflook olie gemaakt met wat etherische oliën en doe om de dag een druppel in de nek van de honden..Wij hebben hier door de boererijkatten echt verschrikkelijk last van vlooien en na alles geprobeerd te hebben eindelijk geen vlooi meer te bekennen..Misschien zelf een vliegenspray maken met knoflookolie?Ik ga het wel proberen van de zomer,want inwendig geven zie ik niet zo zitten..                                                         

pleiada schreef:Tegen vlooien werkt knoflook welIk heb een knoflook olie gemaakt met wat etherische oliën en doe om de dag een druppel in de nek van de honden..Wij hebben hier door de boererijkatten echt verschrikkelijk last van vlooien en na alles geprobeerd te hebben eindelijk geen vlooi meer te bekennen..Misschien zelf een vliegenspray maken met knoflookolie?Ik ga het wel proberen van de zomer,want inwendig geven zie ik niet zo zitten..

mirim schreef:pleiada schreef:Tegen vlooien werkt knoflook welIk heb een knoflook olie gemaakt met wat etherische oliën en doe om de dag een druppel in de nek van de honden..Wij hebben hier door de boererijkatten echt verschrikkelijk last van vlooien en na alles geprobeerd te hebben eindelijk geen vlooi meer te bekennen..Misschien zelf een vliegenspray maken met knoflookolie?Ik ga het wel proberen van de zomer,want inwendig geven zie ik niet zo zitten..
Dat is een hele goeie tip van die druppels in de nek! Welke etherische oliën gebuik je dan? Ik wil hem uitproberen. Die vlooiendruppels die ik nu in de nek doe is puur gif en stinkt...en zijn onwijs duur