Marstall muesli's

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

mirim

Re: Marstall muesli's

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-12 11:37

Ik denk dat de Glissando wel kan ondersteunen, het wordt ook aangeraden voor paarden in de groei voor stevige pezen en banden. Dus ik kan me dan voorstellen dat het ook helpt bij genezing.

Je zou kunnen overwegen om de Wiesencobs te gaan geven aan de pony die niet op het land mag, Je kunt de Wiesencobs in een voerbal doen dan zijn ze nog een tijdje leuk bezig. Je kunt ook de WiesenFasern voeren.

Stal_Fiore

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 21:24

Is de wiesenfasern fijner van structuur dan de procaval?

mirim

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 22:20

Ja, de Procaval zijn een soort van vlokken. De WiesenFasern zijn fijne sprietjes gras.

Stal_Fiore

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 22:24

Hoed om te weten... dan neem ik die de volgende keer.

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 22:28

Ik heb gisteren een zak Havervrij gehaald voor mijn paard, en ben dat gaan geven.
Hij eet het goed, en kauwt er goed op. Hoop dat het zorgt dat ie wat dikker wordt!

_Kimberley

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 22:34

Ik heb net Marstall Freizeit binnen. In het boekje stond dat er wel melasse in zit en volgens mij ook best wat zetmeel. Nu zag ik dat het in Naturell niet zit.
Ik ben al een tijdje op zoek naar wat ik m'n paard wil geven. Ik rijd haar recreatief, buitenritjes en longeren. Ze heeft op het moment een wat lagere weerstand, ze heeft schimmel en luizen gehad. Kan iemand mij advies geven welke ik haar moet voeren? Dat het een muesli van Marstall wordt ben ik al over uit. Maar ze staat op het land en krijgt aanvullend kuil, dus ik zoek eigenlijk gewoon iets dat de vitamines en mineralen aanvult, met zo min mogelijk troep erin waar ze eigenlijk niets aan heeft.

Dientje_Yara

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 22:52

Force?

mijn pony krijgt force en naturell
ben zeer tevreden

Woody2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-12 08:11

De vito en de naturell zijn melasse vrij, de naturel bevat wel ook wat zetmee hoor, ik voer dat als mijn haf in het werk staat.

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-12 20:11

Is Force trouwens goed samen te geven met Muskle? of wordt het dan teveel aminozuren enzo?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-12 09:45

ik voer sinds 2 dagen de wiesencobs van marstall en ben er tevreden over,heb die van equifyt vorig jaar gevoerd..
deze zijn iets korter,pony doet er een moord voor.
vallen snel uit elkaar ook.

knk81

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 14:43

Heb laatst een keer de vraag gesteld wat de gehaltes suiker en zetmeel zijn in de ExZem muesli. Niemand kon met toen het antwoord geven. Inmiddels antwoord van Marstall zelf. Misschien ook handig voor anderen...
Zetmeel: 27,4%
Suiker: 5,6%

Weet iemand hier of het kwaad kan om de ExZem plus door het voer te mengen in combinatie met olie? Of zouden de kristallen zich dan niet binden met de toxines in het lichaam, maar met de olie? Voor de scheikundige onder ons :9

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 14:45

Silly1972 schreef:
Is Force trouwens goed samen te geven met Muskle? of wordt het dan teveel aminozuren enzo?

mirim

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 17:17

Silly1972 schreef:
Silly1972 schreef:

Deze vraag zou ik voorleggen aan Marstall zelf als ik nou was. Ik kan je er in ieder geval geen antwoord op geven.

mirim

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 17:18

knk81 schreef:
Heb laatst een keer de vraag gesteld wat de gehaltes suiker en zetmeel zijn in de ExZem muesli. Niemand kon met toen het antwoord geven. Inmiddels antwoord van Marstall zelf. Misschien ook handig voor anderen...
Zetmeel: 27,4%
Suiker: 5,6%

Weet iemand hier of het kwaad kan om de ExZem plus door het voer te mengen in combinatie met olie? Of zouden de kristallen zich dan niet binden met de toxines in het lichaam, maar met de olie? Voor de scheikundige onder ons :9

Je kunt de poeder best mengen met de olie, maar je kan het ook gewoon over de muesli doen zonder olie.

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 19:39

Snoekiej schreef:
Ik heb gisteren een zak Havervrij gehaald voor mijn paard, en ben dat gaan geven.
Hij eet het goed, en kauwt er goed op. Hoop dat het zorgt dat ie wat dikker wordt!

Nu 1,5 week verder trekt hij al een beetje bij! Ik voer hem dan ook wel 1,5 schep per dag (1 schep als ie rust heeft), en ze zijn vanaf vorige week ook het land gegaan. Maar evengoed ben ik er blij mee :D

millennium

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 22:42

Nou, zit een beetje in dubio of ik door zal gaan met het voeren van Marstall, en dan dus specifiek de cornmuesli.

Begin april is er een voedingsdeskundige langs geweest en heeft geadviseerd drie maand lang de cornmuesli en de sinfonie te gaan voeren. Dit omdat mijn paard toch wat onder haar gewenste gewicht zat, en we haar hier weer een beetje mee op gewicht zouden proberen te krijgen. Geadviseerd werd haar 2 x per dag 1/4 sinfonie, en 3/4 corn te geven. Eerlijkheid gebied te zeggen dat ik haar nu al wel 3 week geen sinfonie meer voer, aangezien ik vergeten ben die de vorige keer mee te bestellen, ik wederom niet gebeld ben voor een bestelling (sta wel op de bellijst) en mezelf (slecht slecht, i know) er nog niet toe heb gezet de sinfonie te bestellen, aangezien we de corn hier nog wel op voorraad hadden. Wel is ze (en ik denk; mede door de sinfonie) snel door haar vacht geschoten en heeft ze er nu een mooi, glimmend zomer vachtje op zitten.

Maargoed, we zijn nu ruim 8 week verder en eigenlijk zien we geen verschil. Ze toont nog steeds onder haar gewenste gewicht, terwijl wij nu toch wel verwacht hadden een beetje verschil te zullen gaan zien.

Wil deze week weer de sinfonie en de corn bestellen, maar heb er een hard hoofd in of we echt verschil gaan zien ... Hebben dan ook besloten tevens een bloedonderzoek te laten doen, you never know!

Suzan_bobar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 23:01

Ik wil denk ik ook wat wijzigen in voer. Even kort verhaal. Ik heb een paint ruin 17 jaar. Sinds afgelopen week met pensioen 24/7 buiten op gras dmv strook begrazing. Heeft een peesprobleem en zijn gewrichten zijn ook wat minder. Hij heeft aanleg mager te worden, maar gelukkig sinds 3 jaar gaat dit goed. Voer hem nog zijn oude voer. Cornmuesli (liep voor de menwagen) met omega 369 olie, tarwe kiem olie en glucosamine. Hij krijgt per dag ongeveer 1/4e schep muesli. Nu langzaam aan denk ik dat ik hem zie groeien. De olieen raken op en voer ik dus al niet meer. Wat zou een goed alternatief kunnen zijn voor mijn paint?

kevje06

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 23:11

Zou je paint op wiesencobs en force zetten, met wat mash, daar blijft onze 28 jarige super van op gewicht.

millennium

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 10:39

Toch maar even gemaild over de bellijst, aangezien ik dit weekend niet gebeld was (kan ook heel goed zijn dat ik het telefoontje gemist heb, maargoed, dat is dus een beetje onduidelijk) en mijn voer nu op is, en binnen no-time werd ik teruggebeld door de voedingsdeskundige. Dat noem ik nou superservice! +:)+ Ze gaan proberen zo snel als mogelijk nog een zak corn en een zak sinfonie hier te krijgen. Mocht dat niet lukken dan is dat even niet anders, waardeer het al dat er naar een oplossing wordt gezocht :) .

Nougoed, nu toch nog 4 weken de corn en de sinfonie voeren - mag de hoeveelheid een klein beetje ophogen omdat ze toch nog wat schraal oogt - en dan zitten de eerste 3 maand erop.

Jibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 16:05

Ik ben blij met mijn Glissando, alleen mijn paard wat minder..ik meng het momenteel met slobber, omdat het toch aardig wat poeder is die 15 gram. Maar ze eet het dus niet. Moet eigenlijk teveel slobber geven naar mijn zin voor ze het eet en dan nog met opgetrokken neus. Iemand een tip om het smakelijker te maken?

mirim

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 22:20

Eigenlijk smaakt het nergens naar, dus ik begrijp het niet erg. Ik eet het zelf door de yoghurt :D En mijn paard krijgt het gewoon door de muesli....geen probleem. Misschien als je het door de Sinfonie doet? Of gewoon door de muesli met een scheutje lijn/distel olie?

Jibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 22:27

Ik snap het ook niet.. Misschien voelt het wat glibberig, dat ze het daardoor niet wil? Gekookt lijnzaad moest ze nl ook erg aan wennen. :)

Eefke85

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 22:45

Hier ook een vraagje:
Mijn paard staat nu heerlijk dag en nacht op de wei, niks te klagen daarover, maar haar buikje is door al dat gras wel behoorlijk gegroeid zeg maar....
Ze doet op het moment vrij weinig qua werk omdat de bak nat is (die wordt dan glad) dus krijgt nu nog maar een handje corn.
De corn vind ze nog steeds erg lekker, maar omdat de corn ook wel wordt gebruikt als dikmaker en mijn paard dit op het moment absoluut niet kan gebruiken vraag ik me af wat ik nu beter kan voeren.

mirim

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 23:05

Je moet de corn niet zozeer zien als dikmaker, maar als een sportmuesli voor paarden die wat moeilijker op gewicht blijven. Van een handje corn zal jouw paard niets krijgen, maar hij/zij krijgt daarmee dus ook niet alle vitaminen en voornamelijk niet alle mineralen binnen . Misschien is het een optie om Optimaal of Force te gaan voeren in de zomermaanden of als je niet veel met je paard doet?

Martje80

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 10:15

even een vraagje over de gele lijnzaad. Ik vind het een ''eng'' idee om zo lijnzaad te voeren, zonder te koken, maar dat kan met de gele toch?