Nieuw voer van Pavo: Care4life, wie ook tester?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Jolindaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 18:38

Ik bedoel dat ik ontevreden ben over hoe Pavo dit afhandelt. Of je moet overgaan op Pavo triple p voor de energie vanaf de Kruidenmelange, of je moet overgaan op de C4L voor de kruiden. Ik vind de triple p zwaar overdreven voor mijn paard, qua energie.. De C4L eet hij niet.

Waar ik mijn voer altijd koop hoort de verkoopster dit erg veel en hiermee verliezen zij dus klanten. Ik ben inmiddels overgestapt op Natural Balance van Havens, welke wel nog een combinatie bieden van diverse kruiden en een goed energiegehalte.

Merell123

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 18:45

Volgens mij zijn er hier ook erg veel mensen die de care4life gebruiken als topping dus in combinatie met ander voer, misschien wel om dezelfde reden. En de pavo sportsfit adviseert pavo als prima alternatief voor de kruidenmelange

Marcella

Re: Nieuw voer van Pavo: Care4life, wie ook tester?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 18:48

Ik gebruik het als enig voer en hij doet het er prima op, maar die van mij krijg alleen na arbeid en zoveel arbeid doet die van mij niet.

Jolindaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 18:49

Sportsfit, dat was het!! Twijfelde even tussen triple p en allsports, maar allsports is een brok, dus dacht de triple p, maar dat is dus de sportsfit.

Ik gebruik(te) het ook als topping, maar helaas. Was een behoorlijke bummer toen ik hoorde dat de kruidenmelange eruit ging. Hij deed het eindelijk eens goed op een voer :')

Merell123

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 18:54

Snap dat het dan wel zuur is ja! Haha ik heb datzelfde nu met care4life eindelijk een voer waar het goed op gaat.. Dus hoop dat die er over een jaar niet ook weer uitgaat ='D.

felineepino

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-13 00:12

Mijn bijna 30 jarige pony doet het er ook ontzettend goed op!

minka

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-13 09:24

Mijn paard begint het na ruim 1,5 zak eindelijk met smaak te eten. Kan ook komen doordat er wat minder gras op de wei staat, maar het begon ermee dat ze echt d'r neus ervoor ophaalde tot nu dat ze d'r bak helemaal uitlikt :)

FlairS

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-13 12:28

minka schreef:
Mijn paard begint het na ruim 1,5 zak eindelijk met smaak te eten. Kan ook komen doordat er wat minder gras op de wei staat, maar het begon ermee dat ze echt d'r neus ervoor ophaalde tot nu dat ze d'r bak helemaal uitlikt :)

Hier precies hetzelfde. Ben er na 1 zak mee gestopt afgelopen voorjaar en nu vindt ze het zalig!

Lotto

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-13 13:16

Ik lees verschillende gevallen van slokdarmverstopping door de C4L. Een paard is er echt heel erg ziek van geweest, zelfs een week op een kliniek gestaan. Dierenarts raad af om nog C4L te voeren...
Ik vind het zorgwekkend, dacht eerst toeval, maar heb nu al 4 gevallen gehoord, kan bijna geen toeval meer zijn...Zijn hier op Bokt ook al gevallen bekend?

Jolindaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-13 15:19

Welk bestanddeel zou die slokdarmverstopping moeten veroorzaken dan? Inderdaad zorgwekkend...

koeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-13 15:23

Jolindaa schreef:
Welk bestanddeel zou die slokdarmverstopping moeten veroorzaken dan? Inderdaad zorgwekkend...
Volgens mij komt dat gewoon door schrokkerige paarden, die ook van luzerne slokdarmverstopping krijgen. Hier mixen we het met bietenpulp, gaat prima.

Jolindaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-13 15:26

Dat zou inderdaad goed kunnen.. Maar schrokkerige paarden kunnen volgens mij overal slokdarmverstopping van krijgen, of misschien niet van hele waterige pulp/zemelen/slobber..

D_Desteny

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-13 15:41

Mijn paard is ook wel een snelle eter maar dit gaat goed. :)
Maar ik deed bij zijn vorige voer luzerne zodat hij niet zo schrokt en hier zit het al in dus misschien gaat het daarom goed?

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-13 23:04

Hier nog nooit slokdarmverstoppingsproblemen gehad...

Freedom007

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-13 15:28

Hier ook niet.
Heb er 1 volledig op alleen C4L staan en de andere twee krijgen carefit erbij.
Ik ben erg tevreden over het voer, het enige wat mij tegenstaat is de, vind ik, hoge prijs.

XxLMMxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-13 17:49

Ik ben ook van plan dit voer te gaan testen, ben benieuwd hoe t hier bevalt.

chery

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-13 17:58

Het voer bevalt me wel. Alleen valt het me nu op dat de bak niet meer helemaal leeg gelikt wordt. Er blijft nu los "poeder" in de bak liggen, wat eerder helemaal werd opgelikt. Dus misschien toch teveel aan kruiden die binnen komen die nou blijven liggen, omdat hij er genoeg van heeft? Mede daarom ga ik een ander granenvrij voer proberen zonder kruiden.
Verder blijft paardje mooi op gewicht dus daarover geen klachten. Maar had wel mijn twijfels bij alle dagen kruiden voeren......

Jenkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-13 18:19

Chery op het moment heeft je paard de kruiden die blijven liggen waarsch niet nodig. Als je paard het er verder goed op doet, waarom dan veranderen?

chery

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-13 18:25

Jenkins schreef:
Chery op het moment heeft je paard de kruiden die blijven liggen waarsch niet nodig. Als je paard het er verder goed op doet, waarom dan veranderen?

Omdat ik ook nog steeds zoekende was naar een granenvrij voer. In de vito vind ik teveel knoflook zitten, de subli ben ik geen fan van, dus tot op heden was de care4life hetgeen het beste wat in de buurt kwam. Nu heb ik iets gevonden wat denk ik het dichste bij hetgeen ik wil voeren kom....

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-13 18:29

is de dieetmix van subli dan geen optie?
die is ook graanvrij en zonder de kruiden die in de c4l zitten

bij mij eten ze beide prima trouwens! :j

chery

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-13 18:48

Nouvel schreef:
is de dieetmix van subli dan geen optie?
die is ook graanvrij en zonder de kruiden die in de c4l zitten

bij mij eten ze beide prima trouwens! :j

Heel persoonlijk, maar ik ben absoluut geen subli fan :o maar dat is dus persoonlijk.......
Ik ga nu de pure feed proberen, heb het net in huis en ziet er super uit!

Pally

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 18:09

Ik voerde ook de Car4life, totdat ik er op geattendeerd werd dat de verhouding fosfor/calcium behoorlijk scheef is.
Wat heeft dit voor gevolgen en hoe lossen jullie dat op?

koeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 21:31

Pally schreef:
Ik voerde ook de Car4life, totdat ik er op geattendeerd werd dat de verhouding fosfor/calcium behoorlijk scheef is.
Wat heeft dit voor gevolgen en hoe lossen jullie dat op?

Weet jij de kalk fosfor verhouding van je ruwvoer?

Ethelate

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-13 10:39

Wat betreft de slokdarmverstopping; hoe wordt het gevoerd?
Hoe snel schrokken die paarden?

Mijn paard is een hele rustige, kieskeurige eter die alle tijd neemt voor haar bak.
Nu krijgt ze (naast 24/7 op de wei en 2x per dag goede kwaliteit hooi) na het trainen Pavo SlobberMash en de C4L krijgt ze naar behoefte. Ze kiest er heel bewust dingen uit en eet de ene dag meer dan de andere. Blijkbaar net waar ze behoefte aan heeft :)

Jolindaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-13 16:22

Daya doet het momenteel erg goed op de pavo liga. Duizend malen beter dan de C4L. Ook hij is een rustige eter :) Je kan altijd wat luzerne er door mengen als ze schrokken, dan moeten ze wat meer kauwen.