Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
mirim schreef:Van Kentucky light hoor ik vaak dat paarden het er in eerste instantie goed op doen, daarna steeds meer nodig hebben en uiteindelijk helemaal 'inzakken' ...alsof ze iedere dag een vette hap naar binnen hebben moeten werken. Hoe en waarom weet ik niet, maar ik hoor dus veel mensen die er klaar mee zijn.
Dribbelkont schreef:dankje wel mirim.
zal niet meer veranderen![]()
zal de zak wel binnenkrijgen vrijdag of zaterdag.
wat raad je me aan mirim? volledig voeren en zo ja hoeveel.
of minder met force.
ze is 4 jaar bijna en wordt 2 a 3 keer recreatief buitenritten mee gereden 1 uur tot 1,5 uur.
ze weegt 450 kilo en staat in de middag 3 uurtjes op gras en de rest op paddock
krijgt 3 keer per dag voordroogkuil er bij.
wordt wel erg snel dik.
_Ananas_ schreef:Maar wel heel veel zetmeel natuurlijk.. Mijne kon er iig niet tegen, die werd er verschrikkelijk heet vanVooral aan de hand.
Noon schreef:_Ananas_ schreef:Maar wel heel veel zetmeel natuurlijk.. Mijne kon er iig niet tegen, die werd er verschrikkelijk heet vanVooral aan de hand.
Mag ik vragen wat je hiervoor voerde en hoeveel? En hoeveel toen je overging op de Kentucky? n wat je dan doet met je paard?
Ben zelf nl aan het kijken naar dit voer en zoveel mogelijk informatie aan het vergaren.
Billie1 schreef:Goedemorgen,
Ik kom hier zo maar even binnen vallen, excuses, maar ik heb een vraag.
Ik heb een paard onder mijn hoede gekregen om te trainen voor een langere tijd, het is een jonge merrie van 4 en ong. 1,65m.
Ze is wat aan de magere kant en ik wil haar graag wat voller krijgen, echter is ze hoefbevangen geweest en is voer altijd een punt om op te letten!
Ik wil haar graag iets bijvoeren, waar geen/weinig suikers in zitten maar waar ze wel wat van aan kan zetten, hebben jullie eventueel suggesties?
Ze krijgt nu op één dag 1,5 kilo subli dieetmix met 1 voerschep zemelen.
Alvast bedankt!
Ik heb een paard onder mijn hoede gekregen om te trainen voor een langere tijd, het is een jonge merrie van 4 en ong. 1,65m.
Ze is wat aan de magere kant en ik wil haar graag wat voller krijgen, echter is ze hoefbevangen geweest en is voer altijd een punt om op te letten!
Ik wil haar graag iets bijvoeren, waar geen/weinig suikers in zitten maar waar ze wel wat van aan kan zetten, hebben jullie eventueel suggesties?
Alvast bedankt!
Alvast bedankt!