Nieuw voer van Pavo: Care4life, wie ook tester?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

tinkersjakie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-13 11:55

Gisteren weer een buitenrit gedaan en me tinker blijft veel scherper op alles wat ie ziet en heb het idee dat ie toch vluchtiger is dan normaal.
Bedoel een vrouw met een hond zal ie normaal niet naar omkijken maar nu toch snurken enzo.
Ga eerst weer over op nature's best en ga kijken hoe ie dan is.
Vind wel jammer maar want wel zeer tevreden over het voer, dan ga ik hem alleen in de winter dit voeren... Rijd ik toch bijna niet.

mirim

Re: Nieuw voer van Pavo: Care4life, wie ook tester?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-13 12:48

Even ingaand op jouw laatste opmerking Tinkersjakie: vind je dat niet sneu? Om je paard in de winter als je toch bijna niet rijdt een voer te geven waar hij ( volgens jou) drukker van wordt?

tinkersjakie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-13 14:59

mirim schreef:
Even ingaand op jouw laatste opmerking Tinkersjakie: vind je dat niet sneu? Om je paard in de winter als je toch bijna niet rijdt een voer te geven waar hij ( volgens jou) drukker van wordt?

Hij is qua omgang enz niet anders hoor. Ook in weiland enzo niks. Alleen is ie alerter met rijden enz.
Bedoel was van de week aan het rijden in de rijbak en stond mijn shet achter wat bosjes, nou boven op de rem en snurker. Terwijl ie normaal even zou schrikken en weer door zou gaan.
Als ie niet gereden wordt dan is er niks aan de hand.
Hij doet het voor de rest goed op het voer en ziet er goed uit.
Wil gaan kijken of het ook echt aan het voer ligt en dat kan alleen maar als ik weer op zijn oude voer ga.

FlairS

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-13 15:56

Ik heb afgelopen winter een zak aangeschaft en mijn paard moest er weinig van hebben. Ze vond het niet lekker. Nu van de week nog maar eens een zak gehaald en nu vind ze vindt het heerlijk! Is er iets in de samenstelling veranderd?

Jenkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-13 17:36

Die van mij moest eerst niets van bananen hebben, nu is hij er gek van. Het hoeft dus niet aan het voer te liggen :)

lanadelrey

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-13 17:37

Ik test het ook met mijn paarden sinds een klein maandje en de resultaten zijn erg positief! Heeft het niet te maken met de smaakpupillen van je paard, die kunnen veranderen?

MarimaCarona

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-13 22:36

kom even binnen vallen, ik heb hier ongeveer 1/3 zak c4l staan, mag gratis op gehaald worden, in de buurt van groningen, ik voer het niet meer..

Cath

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-13 23:14

Ik ben er mee gestopt na een paar maanden het gevoerd te hebben
Mij viel het ook op dat de stal natter was dan normaal en meer drinken.
Verder kon hij er niet echt aan wennen met eten, dus voor mij zijn dit redenen geweest om te stoppen.

Mijn stal is nu wel weer stukken droger en hij drinkt beduidend minder.

miezelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-13 13:06

Ik ben ook recent terug overgeschakeld op mijn vorige voer (Equifyt Red). Gaf sinds jan-feb C4L + Natural Base, maar mijn ene paard vond ik veel te nerveus en druk de laatste maanden (kan ook aan externe factoren gelegen hebben, of een combinatie van, moeilijk te zeggen natuurlijk).
Het viel me wel op dat ze (heb er 2) mooi in hun vacht zaten de voorbije maanden.

Wel jammer want voor Equifyt moet ik 20à30 km om rijden, en Pavo is vlak in de buurt te verkrijgen.

Ga zien wat het geeft de komende weken/maanden, als ie terug rustiger wordt, ligt C4L definitief buiten bij mij :wave:
Laatst bijgewerkt door miezelke op 12-06-13 13:12, in het totaal 1 keer bewerkt

saskiaojan

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-13 13:10

Ik kom ook even binnenvallen,
ben in dec/jan begonnen met care4 life te voeren aangezien mijn paard snel last van zijn spieren heeft, in maart/april gestopt met care4life omdat mijn vriend verkeerde zak had gehaald, nl naturest best.... en prompt een maand later, begin mei... ja hoor spieren weer slecht, dus nu weer begonnen met de care4life en ik blijf het maar voeren want hij haalt er blijkbaar toch goede voedingsstoffen uit.

Mijn viel het ook op idd dat hij frisser is als normaal, maar dat ligt dus aan de c4l?

D_Desteny

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-13 14:47

saskiaojan schreef:
Ik kom ook even binnenvallen,
ben in dec/jan begonnen met care4 life te voeren aangezien mijn paard snel last van zijn spieren heeft, in maart/april gestopt met care4life omdat mijn vriend verkeerde zak had gehaald, nl naturest best.... en prompt een maand later, begin mei... ja hoor spieren weer slecht, dus nu weer begonnen met de care4life en ik blijf het maar voeren want hij haalt er blijkbaar toch goede voedingsstoffen uit.

Mijn viel het ook op idd dat hij frisser is als normaal, maar dat ligt dus aan de c4l?

Zou kunnen je leest het meer maar die van mij is juist eindelijk is relaxt in zijn koppie en ik krijg geen vliegles meer sinds ik Care4life voer.

saskiaojan

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-13 16:48

Oh .... die van mij wordt ook niet gek hoor, iets alerter meer, maar nog steeds top te rijden.

chery

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-13 17:30

Hier ooknog steeds een tevreden gebruiker.

Akke_sSpring

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 12:22

Ik geef nu de helft van de aanbevolen hoeveelheid omdat ze op het land staat maar nog wel de luzerne en sportsfit erbij. Ze ziet er prima uit, blijft mooi op gewicht en gezond voorwaarts :)

liempje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-13 10:43

Ik voer mijn twee zakken nog op en dan stop ik ermee. Ik merk geen verschil. Mijn paard glimt altijd al aan alle kanten omdat hij genoeg gezonde producten van mij krijgt. Hij vindt het niet lekker en elke keer kan ik een hoop "stof" uit zijn bak halen want de kruiden blijven liggen. Lijkt mij zelf ook niet lekker om je mond vol met die droge kruidenstof te hebben.

Jenkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-13 10:49

Liempje ik doe er lijnzaad en/of water bij, dan heb je geen last van kruidenstof :)

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-13 10:55

Ik voer het nu ook maar die van mij krijg het alleen als ik er ben, maar hij vind het heerlijk.

chery

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 09:44

Hier een tevreden gebruiker. Paardje gevoelig op suikers en zetmeel, maar hier geen problemen mee. Hij glimt tegen je op! MAAR hij komt nu wat meer in het werk en wil er graag wat bijgeven, want ben bang dat hij er niet genoeg aan heeft. Wat kan ik erbij geven? Iets dat laag in suikers en zetmeel is? Olie is zo'n geknoei(moet het voer klaar zetten). Hij krijgt nu 2x per dag een 1/2 voerschep.

Annemeik

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 09:51

Je kan olie ook in de vorm van die omega 369 mix geven? Dat is geen geknoei.

chery

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 09:58

Annemeik schreef:
Je kan olie ook in de vorm van die omega 369 mix geven? Dat is geen geknoei.

Ja dat kan, maar die omega 369 mix zit bomvol zetmeel. Dus geen optie.....

Annemeik

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 10:00

Hoe zie je dat dan? Volgens de site van de subli en voervergelijk is dat niet vrijgegeven namelijk? :?

chery

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 10:09

Assiepassie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 16:55

Bianca41 schreef:
Ik ben er nu mee gestopt,ik vind 16 euro toch wel erg prijzig.
Ben nu terug naar mij gewone voer,ben benieuwd of ik verschil ga merken.
Mijn paard is sinds ik het voer mokvrij,dus ik vraag me af of dat toeval is of toch met de kruiden te maken had.Als haar mok terug komt zal het vrees ik toch een dure zak voer worden.

Je doet ik schat zeker twee weken, of langer met een zak? Kom je uit op één Euro of minder per dag?
Het feit dat de mok weg is - en je dus geld uitspaart aan middelen om de mok te behandelen - heeft wel degelijk met de C4L te maken naar mijn idee: het bevat in tegenstelling tot vele andere voeders een flinke dosis zink en een zinktekort uit zich bijvoorbeeld in mok.
Dus, als de mok terug komt, duidt dat er zeer vermoedelijk op dat er wederom een tekort spelt.
Zo bekeken kan hoogwaardig voer je dus geld besparen.

;)

Jolindaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 18:16

Ik moet zeggen dat ik zeer ontevreden ben over de Care4Life. Ik voerde voorheen de kruidenmelange van pavo en van daaruit zeggen ze dat je voor de kruiden over moet stappen op de Care4Life. Overgestapt en al, maar paard eet er niks van. Trekt zijn neus op en gaat op rust staan.
Wat de prijs betreft is het niets verschillend van de Kruidenmelange, want dat is ook een dure zak.

D_Desteny

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 18:34

Zeer ontevreden omdat je paard het niet lust vind ik echt zwaar overdreven.
Smaken verschillen ook bij paarden, jij lust vast ook niet alles.