Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
rooswita schreef:ik kan wel janken. eindelijk zag mijn paard er weer normaal uit voor zijn doen zie ik hem gewoon weer afvallen.
is er hier iemand die de producten van life force wel eens geprobeerd hebben? lees daar wel goede berichten over, maarja die paarden zien er over het algemeen ook wel goed uit
Hope_de_Loop schreef:Hoi iedereen!
Net samen met de vereniging waar ik rij gaan kijken naar een nieuw paardje.
Wat er uit kwam: een tinkermerrie met veulen en een palomino warmbloed van ongeveer 1.60 m.
De tinkermerrie en haar veulen zijn fantastisch mooi in orde, die merrie was al jaren in het bezit van die eigenaar (die wat ouder wordt nu en dus enkele paarden weg doet). De palomino ruin was echter in erbarmelijke staat. Die meneer had het beestje drie dagen geleden gered van een hongerdood bij andere eigenaars en had het net bij hem op de weide staan.
De vereniging heeft besloten de magere ruin mee te nemen omdat hij voor de rest wel in orde was fysiek, mentaal en administratief.
Het beest is dus veel te dun, het staat nu op een weide met een beetje gras en kikkert er duidelijk van op.
De vereniging wil hem echter op stal houden, is het veilig hem op stro te zetten en hoe krijgen we hem het beste weer mooi? (strokorrels en turf zijn ook een optie voor stalling, maar ben bang dat hijd aar ook van gaat knabbelen)
pimaude schreef:Ribben kunnen voelen. Te mager. En die gaat er morgen in.
ShamalArabs schreef:pimaude schreef:Ribben kunnen voelen. Te mager. En die gaat er morgen in.
ribben mag je voelen en het is ook nog niets heel heel erg als je die ietsjes ziet in beweging, maar je moet ze bij een volwassen paard dat niet meer in de groei is niet constant kunnen zien. Ze is 2,5 dus ze zal ook nog groeien, dan zou ik met "ribben voelen maar niet of nauwelijks zien" onwijs tevreden zijn![]()
Goed ruwvoer is uiteindelijk het beste, en in dit stadium kun je rustig wat proberen qua krachtvoer en kijken waar ze wel en niet goed op reageert