Jannepauli schreef:Tja.. er is met jouw paard heel wat meer aan de hand geweest denk ik. Er zijn een aantal mensen die melding maakten van meer plassen, maar zeker niet zoals je schrijft 'het merendeel'. Ik blijf het zeggen: ik vind het niet kunnen dat je zomaar allerlei verdenkingen creëert zonder dat je daar gedegen bewijs voor hebt en zonder dat men eigenlijk weet wat voor medicatie je paard kreeg of welke andere voeding gegeven werd. Daarbij vind ik het raar dat je niet ogenblikkelijk kontakt gezocht hebt met de voedingsdeskundigen van PAVO, in plaats van publiekelijk onrust te zaaien.
Vrees dat ik het hier alleen maar mee eens kan zijn, zou eerst maar eens contact op nemen met Pavo en je DA voordat een onzeker verhaal als waarheid gezien gaat worden. Ik weet dat je in je 1e post ook schrijft dat het niet helemaal zeker is en dat je het nog eens aan je DA wilt vragen maar laten we eerlijk zijn; hoe meer posts er volgen, hoe stelliger je wordt met je bewering en hoe meer mensen er begonnen te reageren die er al vanuit gaan dat het dus echt aan de C4L ligt.
Mijn ervaring met C4L is overigens alleen maar goed.
Ik had er eerst mijn ZE pony op C4L gezet en die reageerde er goed op, niet in de zin dat de ZE verdween maar gewoon in het algemeen (mooiere vacht, sneller met verharen e.d.). Ze reageerde iig goed genoeg om het ook bij mijn HB gevoelige pony uit te proberen maar die liep net op dat moment kreupel dus eerst de HS en daarna de DA laten komen om te kijken of het een HB aanval was of een andersoortige kreupelheid (omdat het niet echt toonde als HB). Beiden hadden niet het idee dat ze HB was dus ben ik haar ook gewoon de C4L gaan geven.
De HB pony begon langzaam te bekomen en de kreupelheid verdween (zonder medicatie of verandering in overige voeding e.d., alleen C4L toegevoegd) maar ik heb voor alle zekerheid toch foto's laten maken van haar voeten en daar moest de DA vast stellen dat de kreupelheid toch voort was gekomen uit een HB aanval.
Let op; Ik beweer niet dat C4L de medicijn tegen HB is maar schijnbaar zaten er voor mijn pony op dat moment net de juiste voedingsstoffen in om de onbalans in haar lijf te herstellen.