Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Squawk schreef:Bedankt voor de reactie! Ik zag op de website staan dat je eerst moet wegen wat 1 kg is omdat dit niet overeenkomt met een voerschep, kan iemand een indicatie geven wanneer je dan wel 1 kg te pakken hebt? Geeft voor mij even een beeld..
Levita30 schreef:Squawk schreef:Bedankt voor de reactie! Ik zag op de website staan dat je eerst moet wegen wat 1 kg is omdat dit niet overeenkomt met een voerschep, kan iemand een indicatie geven wanneer je dan wel 1 kg te pakken hebt? Geeft voor mij even een beeld..
Ik gebruik zn gele voerschep waar normaal 1 kg brok in gaat, als ik deze vol doe met fibra zit er ongeveer 300 gr in. Als ik het vlink aan druk kan ik er net 450 gram in krijgen.
Levita30 schreef:Anoniem schreef:ik vind de hele mailstelling zwaar overdreven.
krijg ook totaal geen enkel ingredient van ze te horen.
Ze zijn verplicht alle ingredienten op het label van de verpakking te zetten toch? Iemand een label bij de hand?
Gimli_ schreef:Hm ik weet niet of dat zo is hoor, ik had laatst namelijk een Havens 'natural balance' verpakking in m'n handen.
Die is zonder suikers en melasse, maar mét (uit m'n hoofd) 35% zetmeel. Echter kon ik dat nergens op de verpakking terugvinden (of ik heb met m'n neus gekeken).
Daarbij mogen alleen de toegevoegde vitaminen vermeld worden geloof ik, dus dat is ook niet echt 'volledig' dan.
Edit: zetmeel is natuurlijk geen ingrediënt maar hoort bij de voedingswaarden, echter stond het daar niet tussen, daar doelde ik op.
Gimli_ schreef:Levita30 schreef:De minimale samenstelling wordt vermeld, er mag 15% worden afgeweken van de werkelijke gehalten.
Wat 'n vreemde regel zeg!
Anyways, dan zit Havens toch ook fout als het gaat om het niet vermelden van het (hoge) zetmeelpercentage in de Natural Balance of niet?
annepanne schreef:Maar Mirim, uiteindelijk kwam het erop uit dat bij het zonder suiker/ melasse voeren je ook de zetmeel laag moet houden omdat je anders alsnog je doel niet bereiktStaat niet in de titel maar was wel een conclusie tussendoor. Geen zetmeel is extreem natuurlijk, maar wel laag in zetmeel (zonder granen)
Tja Coca Cola geeft z'n recepten ook niet af