Monster_tos schreef:UnitedxWest schreef:@monster_tos: Op onbeperkt willen ze echt niet over, ik geef nu zelf ook al extra en voor een normaal paard zou dat voldoende moeten zijn. Ik weet dat onbeperkt goed zou zijn, ik ben zelf ook iemand die houdt van veel ruwvoer, maar dat is helaas niet mogelijk... Dan zou het ook beteken dat hij is de wei bijgevoerd moet worden en dat gaat al helemaal niet lukken, want dan offert het weidemaatje het allemaal voor zich op...
Tjah dan zou ik toch kijken of dit wel de juiste stal is.. De verhouding krachtvoer/ruwvoer is ook heel belangrijk, volgens mij moet een paard minimaal 6 kilo ruwvoer eten om het krachtvoer goed te kunnen verwerken. Hoeveel krijgt je paard nu?
Ik vind het de juiste stal. Hij werd bij z'n oude stal heel ongelukkig, omdat hij altijd alleen moest staan enzo. Op deze stal is hij weer vrolijk geworden, gaan glimmen etc. Hij krijgt voor een paard genoeg hooi, maar ik kan hem niet op onbeperkt zetten. En de pensionstallen hier in de buurt zijn allemaal vrij voorzichtig vind ik. Maar ik ben ook echt iemand die van veel ruwvoer houdt haha. Misschien heb ik het allemaal wat omschreven alsof het hij heel weinig krijgt, maar zelf hou ik gewoon van het liefst te veel. Dat wanneer je ze 's ochtends uit de stal haalt en er nog wat ligt, zodat je weet dat ze genoeg gehad hebben.
Ik zal even kijken of ik het hooi kan wegen, moet ik even denken hoe ik het ga aanpakken. Maar ik denk dat hij wel rond de 6 kilo hooi, in zijn geval voordroog, komt.
Zijn er verder nog tips die ik kan doen betreft het voeren (laten we dat onbeperkt hooi even opzij zetten, dat weten we nu wel).