Nieuw voer van Pavo: Care4life, wie ook tester?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

morocco

Re: Nieuw voer van Pavo: Care4life, wie ook tester?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-13 12:36

Ik zet hem sinds een week 1 uurtje per dag op de wei.
Ik denk niet dat het daarmee te maken heeft, maar ik zou eens kunnen testen om hem weer even uit de wei te laten. Kijken of ik dan verschil merk.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-13 12:44

tja...als het zou werken tegen eczeem dan is dat wel een wonder. Kunnen ze het gelijk 10x zo duur maken ;)

uudje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-13 12:45

Denk wel dat het mee speelt in de werking tegen eczeem, omdat het het lichaam reinigt.
Maar denk inderdaad niet dat het eczeem echt kan stoppen helaas.

morocco

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-13 13:47

Het leek toch echt heel goed te gaan sinds ik dit voer gebruikte.
Nu het warmer weer wordt krijg je de vliegjes ook weer meer en schuurt hij toch weer.
Ik ga de test proberen met de wei en hoop dat daar nog iets uitkomt. Ik ben benieuwd.
Bedankt in ieder geval voor het meedenken.

uudje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-13 13:51

Probeer maar eens, ben benieuwd hoe het dan gaat. graag gedaan.

Ibelia14

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-13 21:43

Heb vandaag Havens gevoerd, benieuwd hoe het morgen is.
Ze staat al een tijd in de wei dus lijkt het me dat ze niet ineens in een week last heeft van haar darmen (dunne mest begon direct dag na Care4LIfe)

Maureen_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-13 21:48

Ik voer pavo care 4 life in combinatie met een beetje havens basisbrok. Paard doet het er super op! glimmende vacht (ondanks het late scheren)

Twinklebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-13 21:48

Twee weken geleden ook een probeerzak Care4life van iemand gehad, met helaas na drie dagen ene slokdarmverstopping tot gevolg.....zak heeft een nieuwe eigenaar gekregen, voordat het Care4death werd, was een duur proefzakje!

Annemeik

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-13 22:20

Lag dat aan het voer dan Twinklebel?

Maureen_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-13 22:25

Twinklebel schreef:
Twee weken geleden ook een probeerzak Care4life van iemand gehad, met helaas na drie dagen ene slokdarmverstopping tot gevolg.....zak heeft een nieuwe eigenaar gekregen, voordat het Care4death werd, was een duur proefzakje!

haha sorry daar moest ik wel om lachen :')

Weet je zeker dat het van het voer kwam ?

Twinklebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-13 22:30

Tsja, je kan het natuurlijk nooit met zekerheid zeggen, maar ik ben woensdag begonnen met voeren, donderdag verslikte ze zich al een keer flink met eten, en vrijdag haalde ik haar direct na het eten uit haar box met een slokdarmverstopping. Heeft ze nooit eerder gehad en erna ook niet meer......veearts vertelde dat het meer voorkwam bij schrokkerig etende paarden met dit soort voer, ook met lucerne, Daily plus ed voer met dezelfde structuur. Ze heeft me ook afgeraden dergelijk voer nog aan dit paard te geven.
Stalgenootje was overigens erg blij met de zak, die voert het al langere tijd met goed resultaat aan haar paard met gevoelige darmen. Ik wil dus ook niet zeggen dat het slecht voer is, alleen niet geschikt voor alle paarden.....

Valerie_V

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-13 10:18

Ik ben gestopt met het voeren van care4life mijn paard vindt het echt niet lekker maakt niet uit waar ik het doorheen deed. Nu ben ik weer overgegaan naar nature's best en ze eet weer prima.
Het is wel heel erg wisselend met paarden die het wel of niet lekker vinden.

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-13 13:18

Mijn merrie vindt het nog steeds erg lekker, maar nu ik weer (meer) ga rijden, ga ik het gebruiken als topping bij de Cavalor Performix.

Jenkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-13 07:40

Mijn pony doet t nog steeds goed op C4L.
Maar nu ik intensiever met hem men, wil ik hem nog wat extra geven. Eerst voerde ik de granenmix met haver van subli, maar merkte niet veel verschil.
Nu gister een zak pabo sportsfit gehaald, wat op de verpakking staat klinkt heel mooi, non-heating voer voor paarden die xtra energie kunnen gebruiken.

Ieman ervaring met de combo sportsfit + Care4Life?

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-13 11:43

Ik heb ze samen gegeven Jenkins, was er best tevreden over.

minka

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-13 11:45

Mijn pony vindt het voer niet zo lekker, doe het nu al een tijdje weken voordat ik het voer, maar ze is er vaak na een hap of 2 alweer klaar mee, erg zonde van het dure voer..

Jenkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-13 11:47

Cardy, voerde jij het ook ivm meer energie naast de C4L? of met een andere reden?
Nu ik mijn pony actief voor de wagen train en hij overdag in paddock staat en 's avonds op stal met kuil en hooi heb ik het idee dat hij niet genoeg kan hebben aan alleen C4L, vandaar dat ik er iets naast zoek.

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-13 12:02

Ja ik voerde het vanwege meer energie, want alleen de C4L was niet voldoende. Uiteindelijk helemaal gestopt met beide, want het werd best een duur grapje om aan de juiste hoeveelheid energie te komen.

Jenkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-13 12:18

(zie dat je in de buurt woont btw :P)
Oke, ja ik heb een kleine pony, dus ik doe een maand met 1 zak, valt nog te overzien.

Speedster

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-13 12:21

Ik heb de combi Sportsfit - C4L gegeven en mijn (endurance)paarden haalden er genoeg energie uit. Helaas vindt mijn ruin de sportsfit niet meer lekker, dus nu meng ik de C4L met Havens coolmix en doe ik er een flinke scheut zonnebloemolie overheen. Bevalt ook prima.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-13 13:36

Ik heb een 3 jarige hengstje die wat meer reserve mag (wat meer vlees en laagje vet), ik voer hem nu een halve pavoschep care4life met een halve dodson & horrell build up. af en toe wat lijnzaadolie overheen, hoewel hij nu beter in zn vel zit nog niet waar we komen willen. hij staat permanent op het land, maar moet straks ook dekken, vrees dat hij dan met te druk zijn weinig energie overhoudt en dus gaat afvallen weer.
nog suggesties.

D_Desteny

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-13 14:31

Lucerne?

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-13 14:34

lucerne met evt wat zemelen en omega 369 mix?

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-13 14:53

Ja lucerne krijgt hij ook zo nu en dan bij

Rais

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-13 22:27

Rais schreef:
Ik ben vanavond gebeld door Pavo n.a.v. mijn reactie op de oproep omtrent het schrikkerige. Erg netjes en goed geholpen. Over ongeveer een maandje wil ik het nog een keertje proberen en ik geef dan mijn (nieuwe) bevindingen aan ze door.

Voor de nieuwsgierigen (waaronder ikzelf, dus niks ter nadelen wie zich wel of niet aangesproken voelt), een update over mijn nieuwe start met de C4L. Ik heb Pavo ook een mail gestuurd met mijn bevindingen.

Na aanleiding van mijn eerdere contact met Pavo en ik weer begonnen ben met de C4L hier een update.
Aangezien mijn paard 'kijkerig' & vrij vlot werd van het voer ben een ik hele tijd gestopt. Inmiddels ben ik sinds een week of 2 weer begonnen met de Pavo C4L. Sinds afgelopen week merk ik weer verschil. Hij wordt weer kijkeriger en vlotter. Ik geef nu 3x per week een handje en verbaas mij over het feit dat ik erg weinig geef, in vergelijking met de aanbevolen hoeveelheid, en mijn paard er zo op reageert.
In de periode dat ik het voer niet heb gegeven merkte ik dat hij dat hij, met perioden, erg traag werd. Nu ik de juiste dosering voor mijn gevonden heb, zo lijkt het, heb ik een heerlijk alert paard wat lekker voorwaarts is. Het enige rare vind ik nog dat hij dit alleen bij buitenritten heeft en, helaas, niet wanneer hij in de bak aan het werk moet....

Wanneer ik een reactie van Pavo heb zal ik het hier delen.

Zijn er nog meer mensen die gestopt zijn en weer opnieuw zijn begonnen? Ik ben erg benieuwd naar jullie verhalen. Mag ook via PB. Ook wanneer er nog vragen zijn mag dit via PB, ik ben niet zo'n goede meelezer en niet altijd bij met wat er in het topic is besproken.