Nieuw voer van Pavo: Care4life, wie ook tester?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Levita30

Re: Nieuw voer van Pavo: Care4life, wie ook tester?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-13 09:22

gepofte tarwe en spelt

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-13 09:37

Ondanks de goede en duidelijke foto durf ik het niet met zekerheid te zeggen; het lijkt het meest op gepofte (?) sojabonen.. ben benieuwd wat Pavo erover zegt..

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-13 16:08

Levita30 schreef:
gepofte tarwe en spelt

Mmm... dat denk ik ook....

Speedster

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-13 16:11

Ik heb na wat zoekwerk in ongeveer een kwart zak ook twee graantjes gevonden (zou me dus niet opgevallen zijn als het hier in dit topic niet gemeld was). Niet iets zijn waar ik over zou vallen dus. Tot op zekere hoogte is het begrijpelijk dat er wel eens iets in kan "verdwalen".

perzie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-13 20:48

ik ben het nu twee weken aan het geven, elke dag ongeveer een 250 gram, ik wil niet meer geven omdat hij anders teveel gaat krijgen aan krachtvoeder (staat op full pension stal)

wat me opvalt is dat hij enorm veel drinkt en urineert .. zijn stal is opvallend natter ..

voor de rest zie ik of merk ik geen verschil ! zoals het er nu uitziet ga ik gewoon mijn zak opmaken maar geen andere zak kopen, want het verschil waar ik op gehoopt had (soepelere spieren en gewrichten) zie ik niet gebeuren, kan ook zijn dat ik hiervoor te weinig geef want Pavo zelf geeft een aan van één kilo ongeveer te geven per dag ..

hij lust het wel heel graag, maar op dit gebied heb ik niet echt een moeilijke eter ;)

tinkersjakie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-13 20:59

Denk ook niet dat je binnen twee weken resultaat kan zien in de spieren en soepelheid met zo'n klein beetje.
Ook weet ik niet of je bij een gezond paard het echt kunt zien maar denk wel dat je paard het verneemt.

chery

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-13 21:00

Hier ook gekeken naar graantjes, maar niks gevonden.

perzie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-13 21:01

tinkersjakie schreef:
Denk ook niet dat je binnen twee weken resultaat kan zien in de spieren en soepelheid met zo'n klein beetje.

nee kan je zeker gelijk in hebben ! maar het veel drinken en urineren is wel opvallend ... op zich vind ik het niet slecht kan zijn dat inderdaad de afvalstoffen afgewaterd worden ..

pluisbeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-13 21:06

Speedster schreef:
Ik heb na wat zoekwerk in ongeveer een kwart zak ook twee graantjes gevonden (zou me dus niet opgevallen zijn als het hier in dit topic niet gemeld was). Niet iets zijn waar ik over zou vallen dus. Tot op zekere hoogte is het begrijpelijk dat er wel eens iets in kan "verdwalen".

ik zal morgen ook eens gaan kijken. Al zal ik ook niet vallen over een enkel graankorreltje. Paardje doet het er nog steeds goed op.

djuulsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-13 07:40

Ik voer het nu ruim een maand en heb het idee dat ie wel lekkerder door zn vacht heen komt dit jaar. Verder idd minder last van dunne mest... Al met al zeer tevreden.

Pavo_GT

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-13 16:16

We hebben de foto's ontvangen en bekeken.
1) Op de foto zie je op de eerste plaats soyabonen -> we krijgen hier meer vragen over, omdat veel mensen niet weten hoe soyabonen eruit zien. Soyabonen die we in Care4Life verwerken zijn getoaste soyabonen (non-GMO). Dit zijn dus soyabonen die een hitte behandeling hebben gehad. Dat gebeurt met alle soya normaliter voordat het door dieren (of mensen) gegeten kan worden. De boon wordt nogal eens verward met granen of zelfs met pinda’s. In soya zit een kwalitatief zeer goed eiwit en ook nog een flink aandeel soya-olie. Beide zeer geschikt voor paarden ter ondersteuning van een goede gezondheid

2) Op de foto zie je ook een gepofte tarwe korrel. Deze hoort inderdaad niet thuis in Care4Life. Echter omdat het voer gemaakt wordt in een fabriek waar we werken met gepofte granen, kan het (in zeldzame gevallen) voorkomen dat er toch een verdwaalde gepofte granen korrel of een spelt korrel terecht komt in Care4Life. In de flyer over Care4Life (Newsfeed) schrijven we daarom ook “Care4Life wordt geproduceerd in een fabriek waar granen verwerkt worden”. Vergelijk dit met de melding op veel voedingsmiddelen dat het product gemaakt is in een fabriek waar noten verwerkt worden. Het kan dus zo zijn dat er een verdwaalde granen korrel in een zak Care4Life terecht komt.

Hopelijk is het zo duidelijk :)

Ibelia14

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-13 23:37

Vandaag mijn paardje voor het eerst C4L gegeven en ze at het direct!
Wat me opviel is dat ze heel rustig en aandachtig at.
Normaal krijgt ze Daily PLus en muesli en dat gaat er altijd snel in.
Benieuwd wat dit op de langere termijn doet! Zij krijgt het als beloning trouwens.

Setteli

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-13 14:56

Ik was gestopt met de C4L omdat ik het toch wat aan de prijzige kant vond. Ik ben voor de shet overgestapt op cavalor strucomix sensitive omdat dit ook voor dikke, gevoelige paarden is.
Hij is absoluut niet te dik, want na een winter c4l was ie hartstikke mooi op gewicht. Maar hij heeft wel zomereczeem. Nu na 2 weken struco heeft ie verschijnselen van HB en daar ben ik best van geschrokken. In de 13 jaar dat ik hem heb nooit problemen gehad. Ik ben gelijk gestopt met de struco en hij liep vanmorgen al beter. Ik ga dus met hem weer terug naar C4L

Marietje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-13 16:03

Setteli schreef:
Ik was gestopt met de C4L omdat ik het toch wat aan de prijzige kant vond. Ik ben voor de shet overgestapt op cavalor strucomix sensitive omdat dit ook voor dikke, gevoelige paarden is.
Hij is absoluut niet te dik, want na een winter c4l was ie hartstikke mooi op gewicht. Maar hij heeft wel zomereczeem. Nu na 2 weken struco heeft ie verschijnselen van HB en daar ben ik best van geschrokken. In de 13 jaar dat ik hem heb nooit problemen gehad. Ik ben gelijk gestopt met de struco en hij liep vanmorgen al beter. Ik ga dus met hem weer terug naar C4L

Ik kende het merk Cavalor niet, dus even gecheckt op voervergelijk.nl. Vervelend dat je pony er zo 'heftig' op gereageerd heeft. Als je de C4L vergelijkt met de Struco dan zit er in de Struco toch ruim 11% meer suikers/zetmeel. Voor een voer wat geschikt zou zijn voor dikke, gevoelige paarden is dat best wel veel. Ik dacht er voorheen ook goed aan te doen om Naturals Best te voeren van Pavo, omdat zij ook aangaven dat dit een geschikt voer zou zijn, maar ook daar zit echt nog veel suikers/zetmeel in. Vervelend dat er zo met dit voer 'gestunt' wordt door de producenten.

Setteli

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-13 16:53

Ja, qua suikers valt het nog mee, maar behoorlijk zetmeel. Ik heb nooit zo gekeken naar wat ie kreeg. Hij krijgt ook maar 2 handjes oer dag en gewoon hooi en weiland. Hij loopt gevoelig nu, verder geen symptomen (hij hangt niet naar achter ofzo en is ook vrolijk, loopt alleen een beetje moeilijk).

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-13 17:07

Lijkt me eerder komen van het gras dan van die twee handjes voer..Begin van de week vroor het s'nachts nog en in combi met zon heb je erg veel fructaan in het gras,zelfs als het gras erg kort is..

Ibelia14

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-13 21:50

Ik voer nu een weekje Care4Life en ze vindt het heerlijk.
Alleen heeft ze nu al een paar dagen dunne mest, niet echt diarree (er zitten ook drollen tussen) maar toch...
Haar buik is ook opgeblazen en rommelt.

Kan dit door Care4Life (1 schepje per dag als beloning) komen of is het het gras?
Mijn vorige paardje reageerde ook altijd heftig op het eerste gras door een bolle buik en diarree.

Ik hoor graag van jullie!

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-13 22:16

Had mijn merrie ook... de dunne mest... was ook niet echt diarree maar kwam toch aardig in de buurt van vijgen/koeienvlaaien...

En een opgeblazen rommelende buik heeft mijn merrie van ALLE Pavo varianten helaas...

Trouwens, mijn paard kreeg ook slechts 2 handjes per dag van de C4L (als dat al bij al 500 gram was zal het veel geweest zijn in totaal).

Wij zijn na een zak van 15 kg gestopt met de C4L omdat ze het na een week echt niet meer wou eten en alles liet staan op den duur... heb dan toch die 15 kg zo goed en kwaad als dat ging opgevoederd maar daarna terug naar Dodson & Horrell en ik heb écht een ander paard !

Ze eet met smaak en bromt er terug bij, ze glimt als een spiegel, ze heeft een meer dan puik energiepeil en staat super in conditie en is tevreden.
Ze deed het niet slecht op de C4L maar nu ze op Dodson & Horrell staat zie ik toch echt wel nog véél verschil !

Annemeik

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-13 22:47

Grappig, die van mij heeft juist geen dunne mest meer sinds ik C4L voer?

Ik lees ook veel dat paarden het slecht eten. Sinds een weekje voer ik ook luzerne bij. Nou, ze doet alles om de C4L tussen de luzerne weg te eten. :P De luzerne laat ze liggen of mikt ze de bak uit...

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-13 23:05

Hier ook over 't algemeen goede mest, in ieder geval niet slechter dan anders, en prima eten!

Ibelia14

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-13 00:08

Morgen haal ik even Green Vet van Havens. Daar doet ze het altijd heel goed op.
Eens kijken of het dan beter gaat (de dunne mest is echt sinds C4Life helaas; ze eet het nl zo graag).
Dan kan ik dat tenminste uitsluiten. Mocht ze niet anders reageren dan zal het wellicht door het gras komen.

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-13 06:03

Toen ik care4life voerde was de mest van mijn paardjes juist beter, helaas wilden ze het niet meer eten na een paar zakken..Dunne mest hebben die van mij nu ook wat,komt hier echt van het gras..Ze staan hier nu een aantal uren per dag in de wei, maar de darmen moeten er echt aan wennen..

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-13 06:21

Hier juist ook betere, stevigere mest sinds c4l.
Ondanks het verse gras loopt het hem nauwelijks dun langs de achterbenen, terwijl dat vorig jaar met het verse gras wel degelijk aan de orde was.
Toen moest ik echt stro bijvoeren voor structuur, dat is nu niet nodig.

morocco

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-13 10:40

Mijn exzemer begint nu toch weer te schuren, ondanks dat ik c4l al vanaf december voer.
Zijn er meer paarden die schuren ondanks dat ze c4l voeren?

uudje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-13 12:21

Mijn shetje heeft heel veel geschuurd zelfs in de winter schuurde hij door. Eerst werd gedacht aan zomer eczeem, maar als ie in de winter door blijft schuren lijkt me dat geen zomer eczeem. Hij staat nu al een tijdje op care4life en heeft niet meer geschuurd. Wel merk ik dat nu hij ook weer in de wei staat dat ie weer een klein beetje schuurt als ie net terug is uit de wei. Maar dat is heel even en dan is het goed. Maar voor de zekerheid zet ik hem toch wat minder in de wei dan voorgaande jaren. Zet hem er nu om de dag in en dan vanaf ongeveer een uur of 13.00 tot 18.00 en moet zeggen dat het echt nog goed gaat. Dus denk ook zeker dat care4life ook mee speelt dat het nu zo goed gaat. Ben er nog steeds heel tevreden over.
Voor mijn jonge fjord van 2 zat er te weinig voedingswaarden in en werd te dun, ze staat nu op podogrow van pavo met een hand care4life er bij, en dat gaat super.

Ik weet niet of jou eczemer in de wei komt morocco, maar dat zou dan ook mee kunnen spelen.