Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
madamX schreef:Dat klopt; dat verschil ontstaat door de bewerking van de olie. Hoe meer er geraffineerd wordt (esteren), hoe slechter de olie is voor de gezondheid.
Jennyxx schreef:madamX schreef:Dat klopt; dat verschil ontstaat door de bewerking van de olie. Hoe meer er geraffineerd wordt (esteren), hoe slechter de olie is voor de gezondheid.
Ik heb het hele topic gelezen. Bedankt voor alle info![]()
Nav dit topic zou je denken dat zonnebloemolie het beste is om aan je paard te geven. Vanwege de verhoudingen omega 3 en 6 en omdat er vit. E in zit.
Maar hoe staan jullie dan tegenover het verhaal van MadamX? Omaas?
Laatst was op tv dat het inderdaad gezonder is voor de mens om niet in extra virgine olie te bakken. En als je te heet bakt, dan is de olie zeer ongezond. Raffineren is verhitten. Zonnebloem olie wordt geraffineerd (zie verhaal madamX vorige bladzijde)...
kitty_gomez schreef:Zo heheh alle 9 pagina bij gelezen.
ik begrijp dus dat zonnebloem olie niet schadelijk is.
en je het beter in combinatie met maskieolie kan voeren?amanda2 schreef:Ik zag bij de AH flessen met een combi van zonnebloemolie en olijfolie. Zou dit beter zijn dan enkele zonnebloemolie ivm omega's?
Wie kan er uitsluitsel geven welk -makkelijk verkrijgbaar- voer er nu het minst % suiker en meest % olie heeft?
Marstal en zo zag ik al voorbijkomen maar ik geloof niet dat dat hier in de buurt verkocht wordt...?
dit zag ik vandaag ook staan. vraag mij precies het zelfde af.
Isapaardje schreef:Ik heb vandaag tarwekiemolie gekocht (biologische). Erg veel vitamine E. 10 ml per dag wordt aangeraden; doe ik ca. een maand met zo'n flesje van 250 ml.
Jennyxx schreef:Geef je dan niet te weinig?
ikenindi schreef:olie schijnt geen negatieve gevolgen te hebben voor zover ik weet hoor...
ik snap dat je je paard niet zomaar wat moet gaan geven, maar ik vraag me af of een halve eetlepel effect heeft. ik weet dat ik ie van mij veel olie geef (maar dat heeft een medische reden), maar een halve eetlepel is daar niets bij vergeleken...
madamX schreef:de hoeveelheid is zeer beperkt omdat een paard geen galblaas heeft en daarom de olie niet goed kan mengen met spijsverteringssappen. Te grote hoeveelheden kunnen ook schadelijk zijn voor de darmflora.