Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
)
Staat op een weitje met nog een beetje gras en doet het daar prima mee. Moet nog zeker 50 kg vermageren.
sevke schreef:Quarters. 3X per week gereden : per paard :
's morgens 1kg kruidenmuesli + 1 schep zemelen + 1/3 emmer wortelen
dan gaan ze naar buiten en krijgen ze :
2 plakken hooi per paard
's avonds als ze binnen komen :
1kg kruidenmuesli, 1 schep zemelen, 1 pompje lijnzaadolie, 1/3 emmer wortelen, 1 voederbiet en 1 plak hooi
in de stal ligt stro en dat lusten ze ook graag.
Anglo arab 16 jaar, werkt sporadisch :
hooi : zelfde als de quarters
wortelen : zelfde als de quarters
brok : 's morgens en 's avonds : 1 kg kruidenmuesli, 1 schep zemelen, 1 kg pavo conditioner 1 maatje biotin
arab/NF pony, 9 jaar : 1 plak hooi 'smorgens, 1 plak 's avonds, 1/2 kg kruidenmuesli, 1/2 schep zemelen, wortels. Dit 's morgens en 's avonds.
quarterveulen : 1 kg muesli 's morgens en 's avonds, wortelen, zemelen, 1 kg pavo conditioner 's morgens en 's avonds, hooi naar believen
Welsh pony : niets.Staat op een weitje met nog een beetje gras en doet het daar prima mee. Moet nog zeker 50 kg vermageren.
Ze hebben allemaal himalaya likblokken.
Dit is ons winterprogramma. In de zomer krijgen ze veel minder krachtvoer, geen hooi, geen wortelen, geen bieten en gerantsoeneerd gras.
sjorsie schreef:mijn paard is 6 en 1.80m en wordt 6 dagen per week gereden en/of gelongeerd
hij krijgt 2 keer daags flink wat kuil en 3 keer daags 2kilo biks en een half kilo haver en als ik heb gereden nog wat muesli en appels, hij is groot
x_kiimy schreef:Ik heb een Kwpn'er van 6 jaar is normaal maar redelijk stevig gebouwd en hij is ong. 1.69m !
hij staat van 09:00u tot 21:00u op de wei met vers drinkwater!
in de zomer krijgt hij waarschijnlijk nog 1/2 schepje lijnzaad korreltjes bij!
en als hij te mager wordt geef ik hem nog een schep geplette mais bij maar nu dus niet want nu is hij goed!
'S morgens
2 scheppen paardenmix van Cavalor ( Perfomix )
2 schijven hooi
'S avonds
2 scheppen paardenmix van Cavalor ( Perfomix )
2 schijven hooi