Ik heb darmcompositum gegeven van de Groene Os en een kuur multivitaminen, en sindsdien kan hij (voor mijn gevoel) zijn eten beter opnemen.
Nu uiteindelijk krijgt hij (KWPN´er van 1,76) anderhalve schep Marstall musli (zonder chemische antioxidanten) verdeeld over 2 porties over de dag. `s avonds krijgt hij zijn bietenpulp papje. Ik maak een kwart schep aan met 6 a 7 cm water. Dit doe ik de dag er voor. Bietenpulp biks kan dodelijk zijn als je het niet langdurig inweekt met water! De dag er na heb je een gewelde pulp. Daat gooi ik 1,5 schep slobber (met nog meer water) op en meng het geheel door. Dat papje wat ontstaat eet hij graag. (is ongeveer 3/4 emmer

Verder krijg mijn paard onbeperkt hooi/kuil. Hij is nu mooi vol en hij glimt als een speigel. De laatste paar weken eet hij zijn papje niet helemaal meer op. Ik heb het idee dat hij nu is bijgetrokken en dat ik dus wat met dat papje kan minderen. (Bietenpulp is tussen krachtvoer en ruwvoer in, maar die slobber is natuurlijk krachtvoer)