Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

(goh wat ben ik slim) 
vanitymay schreef:mijn fjord is te dik...zeg maar gerust veelste dik. ze staat nu te koop en moet echt wat afvallen..zijn er manieren waarop ik haar snel maar verantwoord af kan laten vallen? ze werkt momenteel niet en eet vrolijk met de twee anderen mee qua hooi, die onbeperkt krijgen aangezien het een jaarling en een hoogdrachtige merrie zijn. daarnaast jat ze vaak de muesli en de brokjes van anderen, maar daar heb ik al wat op gevonden...
) toen hij bij ons kwam, nu 3 weken geleden. Hij is inmiddels 5 cm kwijt en ziet er echt al veel beter uit. WEet niet of hij een insulineresistentie heeft, maar hij is wel hoefbevangen geweest. Hij krijgt nu 3x per dag kuil, de helft van wat een KWPN paard krijgt en 2x zoveel als de shet, en een schep Muesli zonder van Subli. WE trainen 5x per week, freestyle loswerken, wandelen. Loswerken flink tempo, we zitten nu op plm 30 minuten echt flink draven /galopperen. En daarna stappen we dus nog een kwartiertje, 20 minuten. De eerste week was hij echt nat van het zweet na maar 20 minuten werken, nu zweet hij al bijna niet meer na dus die 45 minuten werken. Dus er zit vooruitgang in
romeorowan schreef:Heel in het kortweg gezegd: dat als je minder gaat voeren, dat het lichaam de energie direct gaat opslaan als vet voor moeilijke tijden.