Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
juval schreef:ik kreeg gisteren een proefzakje InShape bij de bixiewedstrijd van mijn kids. Ik ben wel benieuwd of dit voer interessant is voor mijn veel te dikke welsh merrie. Ik voer haar nu minimaal handje naturesbest en verder hooi en ze staat op een heel schrale wei overdag. Ze krijgt dagelijks MSM poeder.
Haar probleem is voornamelijk de megadikke en keiharde manenkam, maar verder zijn er op haar hele lichaam veel vetophopingen.
ze krijgt vrijwel dagelijks beweging.
Ze is al getest op IR en PSSM en dat heeft ze gelukkig (nog) niet. Hoefbevangen heeft ze 1 keer gehad, maar dat was direct na het hengstig spuiten, dus ik vermoed dat het daar een reactie op was. Gelukkig tot nu toe maar eenmalig,maar ik ben er wel bang voor dat ze dit terug krijgt.
Zou inshape kunnen helpen? zijn er al ervaringen van significant gewichtsverlies door dit voer?
RianneH schreef:Ik hier het sinds twee weken en ben er tot nu toe erg tevreden over. Heb het idee dat er ook meer massa op mijn pensionado komt te zitten, zeker op de bovenlijf, maar dat kan natuurlijk ook mezelf voor de gek houden zijn.
@muze, ik vind het heel zacht aanvoelen. Hier af ze gewone luzerne met lange tanden, dit gaat er met veel smaak en snel in.
RianneH schreef:Ik voer het sinds twee weken en ben er tot nu toe erg tevreden over. Heb het idee dat er ook meer massa op mijn pensionado komt te zitten, zeker op de bovenlijf, maar dat kan natuurlijk ook mezelf voor de gek houden zijn.
@muze, ik vind het heel zacht aanvoelen. Hier af ze gewone luzerne met lange tanden, dit gaat er met veel smaak en snel in.
Yvank_ schreef:Wat doe je verder? Van het voer vallen ze natuurlijk niet af! Je moet dan het hele programma volgen. Amper gras, arm hooi en veel bewegen.
juval schreef:ik voer het nu aan mijn pony om juist wat bovenlijn te verminderen, ik hoop van die keiharde manenkam af te komen.
pony eet het goed, het ruikt lekker. Ze krijgt het nu ongeveer 3 weken, ik merk nog geen verschil in haar postuur helaas... maar het zal wat tijd nodig hebben vrees ik.
Varekaj schreef:Ik kan geen inshape meer voeren aangezien ze nu op pension staan en ze hun eigen voer hebben, maar ik kan wel aan de slag met SpekkieAl een paar keer aan de longe gehad en 2x zonder zadel er op gezeten. Helaas is meneer dermate rond dat ik er in de bochten zowat afglij
en da's alles behalve ideaal.
Vandaag even bekijken hoe het gaat met mijn dressuurzadel (al ligt dat absoluut niet ideaal... maar ik kan niets laten aanmeten zolang hij zo dik is) en dan ga ik toch het programma weer beginnen oppikken. Ze weten op stal dat hij op dieet is dus houden het ook goed in de gaten.