Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
s_v schreef:Ik geef inderdaad elke maand een weekje psyllium vezels door hun voer de veearts lachte me nog net niet uit omdat ik het elke maand doe, maar een keer zandkoliek is meer dan voldoende...
Ik vroeg me eigenlijk meer af of er specifieke plantjes zijn die de spijsvertering ondersteunen
Dat takken gunstig zijn ivm de vezels wist ik indd. Leuk voor de paardjes want ze vinden ze lekker, ze zijn leuk om mee te spelen en het is goed voor ze
Diana_Mabel schreef:s_v schreef:Ik geef inderdaad elke maand een weekje psyllium vezels door hun voer de veearts lachte me nog net niet uit omdat ik het elke maand doe, maar een keer zandkoliek is meer dan voldoende...
Ik vroeg me eigenlijk meer af of er specifieke plantjes zijn die de spijsvertering ondersteunen
Dat takken gunstig zijn ivm de vezels wist ik indd. Leuk voor de paardjes want ze vinden ze lekker, ze zijn leuk om mee te spelen en het is goed voor ze
ik zal een shortlist samenstellen. Welk deel van de spijsvertering? maag of darm?
belle_boef schreef:Is de walnoot al noot ook slecht voor paarden? Die van mij zijn gek op het blad en vandaag heeft er ook een de noot ontdekt
belle_boef schreef:Is de walnoot al noot ook slecht voor paarden? Die van mij zijn gek op het blad en vandaag heeft er ook een de noot ontdekt
Diertjec schreef:Interessant topic dit, ik kom voor mn merrie niet veel verder dan gewone knotwilgen hahah.
Diana, wat is het verschil tussen 'echte' kruiden en deze kruiden zonder 'echt' ervoor?
Diana_Mabel schreef:Diertjec schreef:Interessant topic dit, ik kom voor mn merrie niet veel verder dan gewone knotwilgen hahah.
Diana, wat is het verschil tussen 'echte' kruiden en deze kruiden zonder 'echt' ervoor?
Echte is een soort kamille, er zijn meer dan 1 kamilles.
WIKIPEDIA:
Kamille (Matricaria) is een geslacht uit de composietenfamilie (Asteraceae).
In Nederland en België komen twee soorten voor:
Echte kamille (Matricaria recutita, synoniem: Matricaria chamomilla en Chamomilla recutita)
Schijfkamille (Matricaria discoidea, synoniem: M. matricarioides)
Reukeloze kamille (Tripleurospermum inodorum, ook Matricaria maritima) behoorde voorheen ook tot dit geslacht, maar wordt tegenwoordig tot het geslacht klierkamille (Tripleurospermum)gerekend.
Ook soorten uit het geslacht schubkamille (Anthemis) dragen de naam kamille, bijvoorbeeld:
Gele kamille (Anthemis tinctoria)
Stinkende kamille (Anthemis cotula)
Valse kamille (Anthemis arvensis)Er zijn ... soorten kamille bijvoorbeeld.
Olikea schreef:Vraagje, ik krijg vijgentakken aangeboden, maar kan eigenlijk niet vinden of paarden dit mogen hebben.
Is er hier iemand die dit weet=
s_v schreef:Kan je alle rozenbottel geven zonder problemen? Naast de kant van de weg staan veel rozen stuiken die nu vruchten hebben, dus het lijkt me wel leuk om wat te gaan plukken