Fibra Premium / anti-itch

Moderators: C_arola, Nicole288, Coby, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jemawi

Berichten: 3347
Geregistreerd: 26-04-04
Woonplaats: Zuidlaren (Dr.)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 15:43

bruintje123 schreef:
Jemawi schreef:
Als je twijfelt over de hoeveelheid, waarom dan niet voeren waar je je goed bij voelt?
Het is tenslotte een aanbevolen/advies hoeveelheid. Ieder paard is anders en reageert er ook anders op.
Natuurlijk kan je altijd opvoeren of minderen qua hoeveelheid.

Ik heb bij mijn pony's eerst een bloedonderzoek laten doen en vul alleen wat vitamine E aan. Verder krijgen ze beide de aanbevolen hoeveelheid.

Verder ga ik met Minoes mee. Fibra is boven mijn verwachting en nu nog steeds.
Ik zag vanochtend dat mijn PPID-er met IR begint te verharen, dat voor het eerst in vijf jaar zo vroeg in het seizoen.

daarom:
fibra schreef:
Op het moment dat je minder voert dan de aanbevolen hoeveelheid doet Fibra Anti-itch ook wel zijn werk echter niet optimaal. Je haalt als het ware niet alles uit het voer wat zou kunnen. De darmflora wordt minder goed ondersteund, het lichaam minder grondig gereinigd en allergische reacties en ontstekingen minder goed geremd. De juiste hoeveelheid voeren is ook belangrijk vanwege het aanvullen van vitaminen, minera...


Kan ik me voorstellen. Toch ben ik ervan overtuigd dat ieder dier anders is en dus ook een andere behoefte kan hebben.

Ik geef beide 2 voerscheppen en vind het niet veel, maar als je een zwaarder dier moet gaan voeren heb je zo een emmer vol.
Voor mij zou het niet opwegen tegen het resultaat wat Fibra geeft. Zeker niet bij eczemers.

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Re: Fibra Premium / anti-itch

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 16:56

En bij wel jeukers maar niet excemers?

Minoes; dat ben ik dan toch niet helemaal met je eens dat vitamine brokje niet nodig zou zijn. Maar dat is weer een andere discussie :-)

Je vindt suiker/ zetmeel niet hoog maar voor paarden met HB, IR oid lijkt bijna 20% me nog aardig veel eigenlijk

J0anieke

Berichten: 4983
Geregistreerd: 22-11-09
Woonplaats: Overal waar het leuk is

Re: Fibra Premium / anti-itch

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 17:05

Ik zou het gewoon proberen als je het wilt weten. :)
Tot nu toe heb ik alleen nog maar positieve verhalen gehoord van Fibra gebruikers (zowel premium als anti itch).

Kabayo

Berichten: 14245
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 19:07

IngridM schreef:
En bij wel jeukers maar niet excemers?

Minoes; dat ben ik dan toch niet helemaal met je eens dat vitamine brokje niet nodig zou zijn. Maar dat is weer een andere discussie :-)

Je vindt suiker/ zetmeel niet hoog maar voor paarden met HB, IR oid lijkt bijna 20% me nog aardig veel eigenlijk

Mijn merrie had cushing en heeft nog nooit 1 pil gezien , maar die deed het wonderbaarlijk beter op fibra!
Helaas eind vorig jaar overleden , maar voor cushing kan het zeker geen kwaad

minikatje

Berichten: 8965
Geregistreerd: 26-07-05
Woonplaats: sprookjesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 19:07

IngridM schreef:
En bij wel jeukers maar niet excemers?

Minoes; dat ben ik dan toch niet helemaal met je eens dat vitamine brokje niet nodig zou zijn. Maar dat is weer een andere discussie :-)

Je vindt suiker/ zetmeel niet hoog maar voor paarden met HB, IR oid lijkt bijna 20% me nog aardig veel eigenlijk

Ik heb een eczemer

Manadeluca

Berichten: 1128
Geregistreerd: 15-07-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-18 11:09

Ik heb de aanbevolen hoeveelheid 2 jaar gevoerd aan mijn paard, naast hooi en weide. Hij bleef een erg harde manenkam behouden en vet op zijn koker en schouder, ondanks dat ik dit een zeer mooi voer vond, maar in België niet zo makkelijk te verkrijgen ben ik overgegaan op Equifyt waarvan ik volgens de leverancier 1 kg moest voeren om de vitaminen/mineralen behoefte te coveren voor mijn paard.

Beide zeer mooie voeders…maar teveel voor mijn paard met als resultaat een bevangen paard gehad, nu ben ik overgegaan op Equiguard, maar hiervan zou ik tevens 1 kilo van moeten voeren om te voldoen aan de vits/mins behoefte.

Dit ook te veel voor mijn paard dit heb ik nu naar 0,5 gebracht en aangevuld met 100 gr SemperMin.

De manenkam is zachter maar nog lang niet helemaal ok, Ik denk eraan om enkel de SemperMin te geven met de magnesiumchelaat en hooi dit samen met de nodige beweging.

Makkelijk is het niet om correct te voeren, maar soms moet je je gevoel en oog volgen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-18 11:21

Maar waarom ben je in hemelsnaam zo lang de aangewezen hoeveelheid blijven voeren terwijl je zag dat je paard te vet was :? .

Krachtvoer heeft in het voeradvies vaak een totaal aan benodigde vitamines en mineralen opgenomen. Maar tenzij je je paard alleen stro, graszaadhooi of natuurhooi van onbemest land geeft haalt je paard uit het ruwvoer ook erg veel. Bijna al het ruwvoer komt van goed bemest land en is dus niet schraal qua gehaltes. Het krachtvoer is dus een aanvulling en geen basisbehoefte.

Frummels

Berichten: 7032
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Re: Fibra Premium / anti-itch

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-18 11:32

Ik voer nu sinds oktober de premium aan mijn bijna 3 jarige mini appaloosa. Altijd onder de aanbevolen hoeveelheid gegeven eigenlijk, ik denk zo'n 300 gram per dag. Straks als hij op onbeperkt hooi gaat, breng ik dit terug naar 200 gram. Even kijken hoe het gaat :) Hij doet het er echt heel goed op.

Manadeluca

Berichten: 1128
Geregistreerd: 15-07-05

Re: Fibra Premium / anti-itch

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-18 11:47

Ik heb dit probleem voorgelegd bij beide voederleveranciers om me deskundig te laten begeleiden, (ik dacht dat ik het al jaren verkeerd deed) de één adviseerde om me nog meer van het voer te geven (1,7 kg), de ander raadde aan om de 1 kg aan te houden. (Dit was niet tergelijkertijd) Niet alle paarden met vetophopingen in de manenkam en koker zijn persé te dik zijn ribben voel je goed.

Fibra

Berichten: 42
Geregistreerd: 21-01-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-18 11:55

Zo wat een reacties allemaal leuk! Ik ga proberen op zoveel mogelijk vragen en opmerkingen een reactie te geven. Als ik iets mis, laat maar weten!

@ IngridM

Je hebt mij ook een mail gestuurd maar hier nogmaals mijn reactie wellicht dat er voor anderen ook nuttige informatie in staat!

Er komen regelmatig opmerkingen over het zetmeelgehalte in Fibra. Het zetmeelgehalte is natuurlijk ontstaan door de keuze voor de grondstoffen in Fibra. Het zetmeel komt voornamelijk uit de spelt. We hebben voor spelt gekozen omdat het veel natuurlijke mineralen en spoorelementen bevat en daarnaast veel "prik" levert. Het prikkelt als het ware de darmen welke daardoor geactiveerd worden hun werk goed te doen. Je weet vast hoe spelt er uit ziet, het bevat heel veel vliesjes/ hulsjes met binnenin een korreltje welke voornamelijk het zetmeel bevat. Door alle vliesjes komt het zetmeel maar langzaam vrij en zorgt het daarom niet voor een snelle piek in het bloedsuiker. Snelle pieken en dalen in het bloedsuiker is ongezond voor een paard. Het kan hoefbevangenheid en insulineresistentie veroorzaken. De spelt is wel geplet om te voorkomen dat onafgebroken zetmeel doorstroomt naar de dikkedarm. Dat is namelijk ook niet wenselijk omdat onafgebroken zetmeel een voedingsbron is voor slechte bacteriën in de dikkedarm en daarmee de balans in de darmflora kan verstoren. De enkele maisvlokken in Fibra, die we hebben toegevoegd voor de essentiële vetzuren, zijn hittebewerkt zodat ze ook goed afgebroken kunnen worden in de dunnedarm. Niet hitte bewerkt maiszetmeel is erg slecht afbreekbaar in de dunnedarm van een paard en zal daarom snel problemen geven.

De opname van Fibra is veel langzamer, vanwege de structuur, dan vele andere producten wat ook bij draagt aan minder sterke pieken en dalen in het bloedsuiker.

Hiermee wil ik eigenlijk zeggen dat het zetmeelgehalte niet alleszeggend is. De vorm is vele malen belangrijker om de kwaliteit van een product te beoordelen. Fructaan, een suiker in ruwvoer, is veroorzaker nummer 1 van hoefbevangenheid. Fructaan kan namelijk ook nauwelijks afgebroken worden in de dunnedarm en stroomt onafgebroken door naar de dikkedarm. Daar is het een voedingsbron voor de slechte bacteriën, wordt de darmflora verstoord, goede bacteriën gaan dood. Bij dit proces ontstaan endotoxinen welke hoefbevangenheid kunnen veroorzaken. Stel jouw shet weegt 200 kg en je geeft hem de minimale hoeveelheid ruwvoer die hij nodig heeft voor een gezond verteringsstelsel, voer je ongeveer 3,5 kg hooi op een dag. Hooi bevat gemiddeld ongeveer 10% suiker (waarvan het grootste deel fructaan). Je voert dan dus 350 gr suiker! In de 500 gr Fibra Anti-itch zit 1,6% suiker dat is 8 gram en 70 gram zetmeel. Door het ruwvoer aan te passen kun je dus een veel groter verschil maken qua koolhydraten in het rantsoen dan dat beetje Fibra. Echter, alle kleine beetjes helpen en daarom proberen wij het suiker gehalte zo laag mogelijk te houden en ook het zetmeelgehalte binnen de perken!

Wanneer je wat wil doen aan het te dik worden heeft het aanpassen van het ruwvoer dus veel meer invloed en kun je daar meer mee bereiken dan het aanpassen van het aanvullende voer. Door slowfeeders te gebruiken of stro (ca. 0% suiker) op verstandige wijze te gebruiken kun je op een gezonde manier de hoeveelheid energie in het rantsoen flink naar beneden brengen. Mocht je het interessant vinden kun je hier meer lezen: http://www.fibra-paardenvoeders.nl/paar ... sche-tips/

Op het moment dat door Fibra de totale hoeveelheid energie in het rantsoen hoger wordt is de kans groot dat jouw shet iets dikker zal worden. Aan de andere kant, wanneer Fibra bijdraagt aan de gezondheid en welzijn van jouw pony en zorgt voor een beter werkend verteringsstelsel en een gezondere darmflora kan het ook zijn dat hij juist makkelijker op een gezonder gewicht komt!

Het is lastig in te schatten of hij gaat reageren op de spelt omdat je niet weet of hij hier gevoelig voor is en of het invloed heeft op zijn klachten. Veel mensen met glutenintolerantie kunnen spelt vaak wel of beter verdragen dan andere granen.

Wij raden af om de Anti-itch het hele jaar door te voeren omdat je het lichaam van het paard niet lui wil maken of met andere woorden teveel wil laten wennen aan de ondersteuning. Het lichaam moet actief blijven in het zichzelf reinigen. We zitten er echter wel over te denken om het wel het hele jaar beschikbaar te maken omdat het steeds meer ingezet wordt voor vele andere aandoeningen die juist in de winter voorkomen zoals nattere mest of mok. Mocht je besluiten Fibra Anti-itch te gaan voeren raad ik je aan om minimaal 2 maanden in het jaar Fibra Premium te voeren. Mocht hij in die tijd terugvallen kun je altijd weer terug naar de Anti-itch. Aan de andere kant kan ook blijken dat hij na een kuur Fibra Anti-itch het prima doet op de Premium en je wellicht langer op de Premium kan blijven.

Naar ons idee geef je met Fibra Anti-itch een paard de kans om zelf heel veel verschillende problemen op te lossen door aan de ene kant te voorzien in alle nutriënten die een paard nodig heeft naast voldoende ruwvoer maar aan de andere kant actief afvalstoffen af te voeren, het lichaam te reinigen, de darmflora te optimaliseren, de lever te ondersteunen, weerstand te verhogen en ontstekings- en allergiereacties te remmen door de mycotoxinebinders, biergist, levende gisten, betaglucanen, antioxidanten en extra omega 3.

Mocht je besluiten om Fibra Anti-itch te gaan voeren hoor ik graag van je hoe het gaat bevallen. Voordat de Anti-itch optimaal zijn werk doet ben je ongeveer een maand verder. Geef het dus in ieder geval de tijd. Zoals je weet is het altijd verstandig langzaam over te schakelen ondanks dat Fibra een gezond product is. De darmflora heeft 10 dagen nodig om zich aan te passen aan nieuw voer. Vervang gedurende ongeveer 3 a 4 dagen eerst ¼ van je huidige voer door ¼ van de Fibra gift. Daarna voer je een aantal dagen ½ van je oude voer en ½ van de Fibra. Dan een paar dagen ¼ oud en ¾ Fibra en daarna schakel je volledig over op Fibra. Voer je huidige voer en Fibra altijd gemengd (niet ’s ochtends het 1 en ’s avonds het ander) anders zorg je voor meer onrust in de darmflora.


@ Fortitude en @ bruintje123

Zie het stukje hier boven over het aankomen/ afvallen van paarden en Fibra.

@ nine1987 en anderen ;-)

We hebben er bewust voor gekozen om Fibra niet geconcentreerder te maken. Het volume draagt bij aan de gezondheid van het paard. Langzame opname, veel kauwen en veel stimulatie voor de darmen. Daarnaast hadden we dan minder nutriënten uit natuurlijke grondstoffen gehad en hadden we meer moeten toevoegen in de korrel. Dit maakt Fibra juist uniek. Mocht je meer willen lezen over hoe Fibra is ontstaan en waarom het zo volumineus is: http://www.fibra-paardenvoeders.nl/hoev ... currentie/


@ IngridM

Fibra is afgestemd op het ruwvoer wat wij in Nederland aan onze paarden voeren. Op het moment dat je je niet houdt aan de aanbevolen hoeveelheid is de kans groter op een tekort. Ik ben erg van de cijfertjes en wil dat alles klopt in het rantsoen van mijn paarden. Anderen voeren liever op het oog. Het is ook belangrijk dat jij je er goed bij voelt. Ook wij mensen eten ook niet allemaal netjes 2 ons groente en 2 stuks fruit. De genen die dat niet doen zijn echt niet allemaal ziek of zien er slechter uit. Ik denk wel dat de mensen die het wel doen gezonder zijn , meer weerstand hebben en daarmee in de toekomst aandoeningen en ziekten kunnen voorkomen. Het zelfde geldt voor paarden denk ik!


@ Kabayo

Wat ziet jouw paard er geweldig uit!


@ Gloa

Precies, het volume is wat anders dan de hoeveelheid kilogrammen!


@ Minoes

Helaas is ondertussen echt bewezen dat een paard op enkel ruwvoer tekorten krijgt. Zelf een paard die geen arbeid levert en onbeperkt ruwvoer krijgt. Het aanvullen van vitaminen en mineralen is daarom altijd nodig. Mocht je het interessant vinden om meer over deze onderzoeken te lezen kan ik je verwijzen naar het boekje "Mineralen-, spoorelementen- en vitaminenbehoefte van paarden" van het CVB (centraal veevoederbureau). Daarnaast wordt de bodem steeds armer en bemesting steeds meer beperkt waardoor het nutriënten tekort in ruwvoer de komende jaren meer zal toenemen. Veel paarden krijgen tegenwoordig beperkt ruwvoer om overgewicht of te veel suiker te voorkomen, in die gevallen is aanvullen nog belangrijker.


@ Jemawi

Gaaf om te lezen dat Fibra bij jouw PPID-er met IR ook zo goed uitpakt! Daar doen we het voor!


@ Manadeluca

Als ik je een tip mag geven? Het ruwvoer is in der daad de basis van het rantsoen en heeft de grootste invloed op de gezondheid van jouw paard, groter dan het aanvullende voer. Ik denk dat het aanpassen van het ruwvoer jouw paard kan helpen om nog gezonder te worden! Zie ook het 1e verhaal @ IngridM

Jemawi

Berichten: 3347
Geregistreerd: 26-04-04
Woonplaats: Zuidlaren (Dr.)

Re: Fibra Premium / anti-itch

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-18 12:11

Bedankt Fibra, vind ik ook!

Is er iemand recent gestart met anti itch? Ik geef het sinds afgelopen woensdag (dus vanochtend de 3e voerbeurt) en mijn pony heeft opeens een harde plek net achter het oor en ook geschuurd.
Kan toeval zijn, maar vroeg me af of ze erop kan reageren.

Heb er eigenlijk helemaal niet over nagedacht om Premium af te bouwen en weer op te bouwen naar anti itch, was dat wel beter geweest?

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Re: Fibra Premium / anti-itch

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-18 12:20

Bedankt voor je antwoord Fibra.
Mijn paarden staan alle al met afgewogen slowfeeders :)
En dan staan ze al op minimaal hooi. Minder gaat ook niet meer gezond zijn.

funnypony11
Berichten: 857
Geregistreerd: 02-10-15

Re: Fibra Premium / anti-itch

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-18 13:27

@Fibra Wat fijn dat jullie de tijd nemen om onze vragen te beantwoorden. Ik vind het echt heel prettig om er zo veel mogelijk over te weten zodat ik weet waar ik mee bezig ben.
Ik heb net een zak via internet besteld om mijn pony te laten wennen aan het voer en te kijken of het goed gaat.

Wel krijgt ze nu sinds een week Drainage Compositum van De Groene Os. Kan ik hier ook gewoon mee doorgaan zodra ik haar laat wennen aan FIbra Anti-Itch?
Ik zou dat graag weten voordat ik begin met het voeren van de anti-itch!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-18 18:40

Zou top zijn als de anti itch het hele jaar beschikbaar is! Heb geen paard met ZE. Zij heeft het juist van november t/m maart zwaarder door de nattigheid, vachtwissel (lagere weerstand) en mijten. Dan laat ik haar liever in de zomer detoxen van de detox.

xChantal94

Berichten: 4451
Geregistreerd: 16-03-08
Woonplaats: Brabant

Re: Fibra Premium / anti-itch

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-18 22:16

De anti itch word hier niet erg enthousiast gegeten. Heb het vaker gelezen hier.. is het een kwestie van wennen aan de smaak?

Fibra

Berichten: 42
Geregistreerd: 21-01-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 09:56

Goedemorgen!

@Jemawi

Het is geen probleem dat je direct bent overgeschakeld van de Premium naar de Anti-itch, de basis is namelijk exact gelijk. Het verschil zit hem in de korrel, daar zijn de speciale grondstoffen aan toegevoegd. Gaan schuren door de Anti-itch is niet logisch, zeker als de Premium geen problemen geeft. Alles in de Anti-itch is er op gericht om jeuk te voorkomen. Echter, ondanks dat iets theoretisch heel gezond is kan het zijn dat een paard toch niet goed reageert op 1 van de grondstoffen. Misschien heb ik het al eerder genoemd maar een vriendin van mij krijgt blaren in haar mond van kiwi terwijl een kiwi toch eigenlijk heel gezond is! Laat je me weten hoe het verder gaat? Ik ben ook benieuwd naar andere ervaringen!

@Kayleigh327

Dat doe ik heel graag! Laat je me weten wat jouw pony van Fibra vindt? Je kan gerust de drainage kuur afmaken!

@Gloa

Haha! Detoxen van de detox! Nou wie weet!

@xChantal94

Voerde je de Premium al? De basis van de Anti-itch is namelijk gelijk aan de Premium. Het verschil zit hem enkel in het brokje waar de speciale toevoegingen aan zijn toegevoegd. Het brokje smaakt daarom wel wat anders en ik wil uiteraard geen smaakstoffen gaan gebruiken. Ik hoor graag van je hoe het verder gaat!

Isabonny

Berichten: 4359
Geregistreerd: 04-06-07
Woonplaats: ut zonnige zuiden

Re: Fibra Premium / anti-itch

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 11:12

Ik krijg vandaag 6 zakken geleverd. Ben benieuwd hoe het dit jaar gaat.
Ze krabt zich niet tot bloedens toe gelukkig, maar zonder jeuk zou nog fijner zijn natuurlijk.

Kabayo

Berichten: 14245
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 11:16

Fibra schreef:
@ Kabayo

Wat ziet jouw paard er geweldig uit!

Dankje! Je zou niet zeggen dat ze op de foto pas 2.5 jaar oud is he :D

funnypony11
Berichten: 857
Geregistreerd: 02-10-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 11:43

Ik heb mijn zak net binnen! Hele fijne levering. Vantevoren nog een sms'je wanneer ze er zullen zijn!
Ga vanaf vandaag kleine beetjes toevoegen. Ben benieuwd hoe ze het vind en hoe haar lichaam reageert!

Isabonny

Berichten: 4359
Geregistreerd: 04-06-07
Woonplaats: ut zonnige zuiden

Re: Fibra Premium / anti-itch

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 12:09

@ Fibra: Ik voer nu eigenlijk vrijwel geen brokken (paar keer per week een handje muesli), alleen hooi. Kan ik dan in 1 keer de volle mep Fibra gaan voeren? Ijslander van (ik schat) 400 kg, dus 1 kg per dag?

xChantal94

Berichten: 4451
Geregistreerd: 16-03-08
Woonplaats: Brabant

Re: Fibra Premium / anti-itch

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 13:55

Ik heb de premium nog niet gevoerd, ben pas net op fibra overgestapt.

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Re: Fibra Premium / anti-itch

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 14:17

Hmmm vandaag weer echt aardig wat jeuk bij pony en weer zoveel schilfers in manen dat ik denk dat ook al had ik nog een pot nieuwe vitamines staan ik het toch maar ga proberen. De anti itch.

Zij er wel ook ervaringen bij pony's met jeuk maar geen exceem?

J0anieke

Berichten: 4983
Geregistreerd: 22-11-09
Woonplaats: Overal waar het leuk is

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 14:40

IngridM schreef:
Hmmm vandaag weer echt aardig wat jeuk bij pony en weer zoveel schilfers in manen dat ik denk dat ook al had ik nog een pot nieuwe vitamines staan ik het toch maar ga proberen. De anti itch.

Zij er wel ook ervaringen bij pony's met jeuk maar geen exceem?

Ja ik, tenminste, ik heb het afgeschreven op eczeem, maar het kon ook gewoon jeuk geweest zijn. Symptomen waren last van schilfers in manen en staart, en ze schuurde haar staart daarbij ook kaal aan de bovenkant (gelukkig niet tot bloedens toe). Nu ik fibra premium voer is dat verholpen.

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 14:48

Zo erg heeft mijn pony het dan weer niet maar genoeg om last van te hebben. Ga het maar gewoon proberen. Bedankt voor je reactie!

Goed prijs verschil. 2 aanbieders in de buurt. Bij de 1 kost het 20 bij fee ander 24 euro. Niet misselijk op zo'n bedrag....

Isabonny

Berichten: 4359
Geregistreerd: 04-06-07
Woonplaats: ut zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 15:01

J0anieke schreef:
IngridM schreef:
Hmmm vandaag weer echt aardig wat jeuk bij pony en weer zoveel schilfers in manen dat ik denk dat ook al had ik nog een pot nieuwe vitamines staan ik het toch maar ga proberen. De anti itch.

Zij er wel ook ervaringen bij pony's met jeuk maar geen exceem?

Ja ik, tenminste, ik heb het afgeschreven op eczeem, maar het kon ook gewoon jeuk geweest zijn. Symptomen waren last van schilfers in manen en staart, en ze schuurde haar staart daarbij ook kaal aan de bovenkant (gelukkig niet tot bloedens toe). Nu ik fibra premium voer is dat verholpen.


Ooh, hoop doet leven :D . Hier vorig jaar ook schilfers in manenkam wat jeuk veroorzaakte. Heb mijn pakken Fibra net binnen. Erg fijne levering. SMSje vooraf hoe laat de chauffeur ongeveer zou komen.
Hopen dat de schilfers nu verdwijnen/niet meer terug komen.