Pensioneigenaar voert te weinig ruwvoer.

Moderators: C_arola, Nicole288, Coby, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ElCamino

Berichten: 8953
Geregistreerd: 01-03-05
Woonplaats: Naarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 10:42

Jeetje wat een verhalen hier... ik ben blij dat ik op een pensionstal sta waar degene die voeren wél kijken naar het paard.

Ze voeren hier 3x daags hooi. 's Morgens vroeg, rond de middag en omstreeks 17.00 uur de grootste bult. Echter, die van mij heeft altijd nog hooi liggen de volgende dag.

Bij ons mag je géén netten ophangen maar omdat mijn paard zijn hooi door de box loopt en het vervolgens niet meer opeet mocht ik een netje hangen om te kijken of hij het nou niet hoefde en teveel kreeg óf dat hij het wél nodig had maar vanwege het onderplassen etc gewoon niet lustte.
Bleek dat met hooinet hij wel degelijk meer op had gegeten, en dus gaat het avondhooi in een hooinet. Dat doe ik zelf. En vaak ligt er nog een berg in zijn netje als ik de volgende dag 17.00 uur weer kom.
Ze voeren dan smorgens en smiddags alleen als het netje leeg is, anders niet. houdt mijn box ook een stuk schoner en scheelt vlas kopen.

Feit is we dat sommige mensen altijd wat te zeuren hebben op de pensionhouder wat betreft voerbeleid.... de pensionhouder doet het nooit goed, hier laat ik dus stal weinig brokjes geven en pas ik na het werk de slobber/brokjes aan aan de arbeid wat gedaan is.... hoef ik niet te vragen of hij meer of minder voer mag bij blessures / stilstand

Achterom
Berichten: 23114
Geregistreerd: 28-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 10:43

dierfysio schreef:
DatBenIkNou schreef:

Mee eens hoor. Het scheelt natuurlijk of het je broodwinning is of voor hobby erbij. Als het je broodwinning is, er een hypotheek op je pand rust en je alles netjes wil onderhouden dan kom je gewoon niet uit met zo'n bedrag. Dat heeft niks met eigenwijs zijn te maken. Wél met een fatsoenlijke uurkoon! ( ik kom daar elk geval mijn bed niet voor uit)


Ligt er natuurlijk ook nogal aan of je het netjes opgeeft bij de belasting, of alles zwart je zak in laat verdwijnen. Ken zat stalhouders waar alles cash moet en je nooit ergens een bonnetje van kunt krijgen. Als je dan ook nog gaat klagen over uurloon als je zo werkt, lach ik me eigenlijk helemaal suf. Zeg daarbij overigens niet dat jij dat zo doet uiteraard, ken je immers niet!

Heel eerlijk: als ze alles opgeven bij de belasting, dan kan het meestal al helemaal niet meer uit, dan reken je vaak al met een negatief uurloon.
Dus in plaats van mensen uit te lachen (lekker respectvol) kun je er misschien ook wat begrip voor opbrengen dat zij zich voor jou uit de naad werken en met de gebakken peren zitten als ze een keer ziek zouden worden oid....

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 10:46

dierfysio schreef:
Blijft altijd lastig als pensionhouder andere visie heeft op voeren als pensionklant. Ik verbaas me wel over mensen die vinden dat paard de hele nacht wel zonder kan. Ken ook zo'n voorbeeld. Paard kreeg bij binnenkomst einde middag hooi, wat halverwege de avond op was. En stond dan de hele nacht zonder... Eigen paarden van p.houder kregen wel nog extra portie, pensionpaarden niet. Viel helaas niet over te praten, waardoor klant echt heul lang later op de avond paard zelf extra kwam gegeven. Je moet toch wat. Uiteindelijk is hij naar andere stal verhuisd waar beter beleid heerst.

Op stal waar mijn pony staat kunnen we zelfs kiezen uit of hooi of mooie droge voordroog. Portie wordt in overleg bepaald en er zijn vier of vijf voerrondes verdeeld van 's morgens voor zessen tot 's avonds na elven. Een pensionstalling runnen is nou eenmaal geen parttime baan, wat sommigen schijnen te denken.

Maar zo'n pensionhouder weet dus wel dat het ander moet, want zijn eigen paarden krijgen wel voor de nacht.
Hoe zo'n botterik het dan over zijn hart kan verkrijgen het bij andere paarden anders te doen?

Het verbaasd me sowieso dat er vaak de laatste ronde zo vroeg is.
Dan is er daarna toch ook geen controle ronde op de paarden meer.
Juist door de laatste voer ronde tussen 22/23.00 heb je ook meteen zicht of alle paarden nog oke zijn.

Sclimpre
Berichten: 4101
Geregistreerd: 01-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 10:49

Helemaal eens met Wendy. De prijzen die genoemd worden zijn zo laag dat de pensionbaas blijkbaar gratis moet werken, liefst dan nog dag en nacht. Ook logisch dat er met een prijs van 190€/maand geen geld over is om noodzakelijk onderhoud van de omheiningen te doen. Ik denk dat er zo danig veel 'zwarte' stallen zijn dat een pensionstal die bedrijfsmatig werkt en alles keurig in orde wil hebben qua prijs moeilijk kan concurreren.

sanne1992
Berichten: 2036
Geregistreerd: 04-09-09

Re: Pensioneigenaar voert te weinig ruwvoer.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 10:56

Ik volg dit topic al een poosje stilletjes mee.

Maar wil nu toch even inhaken op de prijs van de stalling kwestie. Ik sta zelf of een stal waar je voor een normale paardenstal €185 per maand betaald. Hier zit hooi en stro bij in, en daarnaast ook het buiten en binnenzetten. Daarnaast heb je de beschikking dan over een 20*40 binnenbak en een 20*40 buitenbak, en zijn ze momenteel bezig met het neerzetten van een stapmolen.

En dit is dus een bedrijfsmatige stal, het verschil zal hem denk ik zitten in het gebied waarin je zit.

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 11:10

Als we dan toch offtopic blijven gaan.

De meeste witte stallen die ik ken hebben geen advertentie omdat ze een wachtlijst hebben.
Maar heb net zomaar even MP gepakt en op 50 km van mijn huis gekeken.
Ik ken deze stallen niet. Geen idee of ze zwart of wit zijn.

http://www.marktplaats.nl/a/dieren-en-t ... =lr&pos=20
190, all in.
+ 13 dan ook met binnenbak.



http://www.marktplaats.nl/a/dieren-en-t ... =lr&pos=17
200
rusthuis, maar wel met buitenbak
inclusief enten, ontwormen en smid!!!!
Dat kan dus ook nog betaald worden

Tivoli

Berichten: 8709
Geregistreerd: 16-09-03
Woonplaats: Leidse Achterhoeker

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 11:13

sanne1992 schreef:
Ik volg dit topic al een poosje stilletjes mee.

Maar wil nu toch even inhaken op de prijs van de stalling kwestie. Ik sta zelf of een stal waar je voor een normale paardenstal €185 per maand betaald. Hier zit hooi en stro bij in, en daarnaast ook het buiten en binnenzetten. Daarnaast heb je de beschikking dan over een 20*40 binnenbak en een 20*40 buitenbak, en zijn ze momenteel bezig met het neerzetten van een stapmolen.

En dit is dus een bedrijfsmatige stal, het verschil zal hem denk ik zitten in het gebied waarin je zit.

Vergeet vooral het mesten niet!
Het kost aardig wat tijd om bijv. 12 stallen uit te mesten. (En voer klaarzetten en voeren is ook best tijdrovend.)

Edit: dan bedoel ik dus dat veel mensen voor 190€ ook een gemeste box willen en 3 voerbeurten per dag.

sharon2013

Berichten: 806
Geregistreerd: 19-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-17 11:14

Sclimpre schreef:
Helemaal eens met Wendy. De prijzen die genoemd worden zijn zo laag dat de pensionbaas blijkbaar gratis moet werken, liefst dan nog dag en nacht. Ook logisch dat er met een prijs van 190€/maand geen geld over is om noodzakelijk onderhoud van de omheiningen te doen. Ik denk dat er zo danig veel 'zwarte' stallen zijn dat een pensionstal die bedrijfsmatig werkt en alles keurig in orde wil hebben qua prijs moeilijk kan concurreren.


Ondanks de stallingsprijzen die genoemd worden. Weet ik niet wat de pensioneigenaar rekent voor ruwvoer. En ik denk dat het in deze (zeer interessant wordende) discussie juist enkel daarnaar gekeken moet worden.

Echter zijn ruwvoerprijzen zo verschillend, en dan is er nog de vraag, rekend de pensioneigenaar met veel of weinig winst of geen winst. Heeft ze in die doorberekende ruwvoerprijs rekening gehouden met paarden die meer dan die x aantal kg ruwvoer eten/nodig hebben? Of niet?

Daar is zoveel van afhankelijk, en dan is het alsnog aan de pensioneigenaar die als enige dit bedrag weet en hoe diegene die berekening heeft gedaan, of dit uitkomt zonder extra stalgeld te vragen.

Edit:

Je kan dus wel naar het totaal plaatje kijken, maar omdat het hier enkel om het ruwvoer gaat, heb je niks aan dat totaal plaatje.

Popstra
Berichten: 13986
Geregistreerd: 21-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 11:19

bruintje123 schreef:
Jeetje Pol1
Wat ben jij eigenwijs zeg. Alsof jij de enige bent die de kosten weet.
Die stallen leggen er niet bij, dan waren ze er toch al lang niet meer. Ik heb het echt niet alleen over zwarte stallen hoor. De meeste bestaan gewoon al 25 jaar als het niet langer is.
Misschien eens je eigen management eens onder de loep nemen. Eens gaan babbelen bij die stallen als je toch zo goed je kosten weet. Kun je er wat van opsteken misschien.
Dat is het laatste wat ik er tegen jou over heb gesproken in dit topic.

Wellicht je in het ene deel van Nederland meer betaald dan in een ander deel he. Ik woonde voorheen in het Gooi waar je voor 1 baaltje hooi van 20 kilo 7 euro betaalde. Ik betaal hier in omgeving Utrechtse Heuvelrug 3.50 voor hetzelfde baaltje.
Het is dus niet te vergelijken. Stalling in de randsteden kosten ook veel duurder dan ergens hoog in Friesland of de Achterhoek.

Sclimpre
Berichten: 4101
Geregistreerd: 01-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 11:22

bruintje123 schreef:
Als we dan toch offtopic blijven gaan.

De meeste witte stallen die ik ken hebben geen advertentie omdat ze een wachtlijst hebben.
Maar heb net zomaar even MP gepakt en op 50 km van mijn huis gekeken.
Ik ken deze stallen niet. Geen idee of ze zwart of wit zijn.

http://www.marktplaats.nl/a/dieren-en-t ... =lr&pos=20
190, all in.
+ 13 dan ook met binnenbak.



http://www.marktplaats.nl/a/dieren-en-t ... =lr&pos=17
200
rusthuis, maar wel met buitenbak
inclusief enten, ontwormen en smid!!!!
Dat kan dus ook nog betaald worden


Het zou interessant zijn om over 5 jaar nog eens te kijken of deze stallen nog bestaan.
Veel mensen beginner eraan en geven het na een poosje terug op.

Anoniem

Re: Pensioneigenaar voert te weinig ruwvoer.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 11:32

Ik zou zeggen: breng het niet als klacht, maar als wens. Dus niet "pensionhouder, je doet het fout", maar benadruk dat je er graag staat en heel blij bent met de stal en breng het als "ik wil wel graag dat mijn paard meer ruwvoer krijgt en ik wil graag even overleggen hoe we dat samen kunnen realiseren." En ga verder niet in discussie over waarom je dat wilt, maar focus in het gesprek op hoe je dat met elkaar kunt regelen. Wellicht extra betalen, een hooibak aanschaffen zodat het niet door de stal gelopen wordt, jij legt het klaar in hooinetten en zij hoeven alleen op te hangen etc etc.

Hou voor ogen: het belangrijkste is niet dat je gelijk krijgt over hoe paarden gevoerd moeten worden, maar dat je krijgt wat je wilt. ;)

sanne1992
Berichten: 2036
Geregistreerd: 04-09-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 11:37

Tivoli schreef:
sanne1992 schreef:
Ik volg dit topic al een poosje stilletjes mee.

Maar wil nu toch even inhaken op de prijs van de stalling kwestie. Ik sta zelf of een stal waar je voor een normale paardenstal €185 per maand betaald. Hier zit hooi en stro bij in, en daarnaast ook het buiten en binnenzetten. Daarnaast heb je de beschikking dan over een 20*40 binnenbak en een 20*40 buitenbak, en zijn ze momenteel bezig met het neerzetten van een stapmolen.

En dit is dus een bedrijfsmatige stal, het verschil zal hem denk ik zitten in het gebied waarin je zit.

Vergeet vooral het mesten niet!
Het kost aardig wat tijd om bijv. 12 stallen uit te mesten. (En voer klaarzetten en voeren is ook best tijdrovend.)

Edit: dan bedoel ik dus dat veel mensen voor 190€ ook een gemeste box willen en 3 voerbeurten per dag.



Vergeten erbij te vermelden. Voerbeurten zitten er bij in, ook het krachtvoer. De gene die krachtvoer willen, zullen dan wel zelf een ton met het voer neer moeten zetten bij de stal, en aangeven hoeveel je wilt, maar zit er wel bij in. Verder moet je wel zelf uitmesten, maar wanneer en hoe vaak mag je zelf weten. Ik heb een potstal, de "buren" mesten elke dag, en een stal verderop mest om de dag. Daar ben je vrij in. Kan je eens niet op strooien (in mijn geval). Dan willen ze dat best voor je doen, of anders vraag je je stalgenoten. Wil je dat de stal jouw box mest, dan kost dit 25 euro per maand extra.

Maar nogmaals het is ook de omgeving waarin je je paard stalt. Bij mij is dit nou eenmaal een stuk goedkoper dan in de randstad.

Om toch nog een beetje ontopic te blijven al is het al een aantal keer wel genoemd. Persoonlijk het gesprek aan gaan, probeer geen verwijten te noemen, maar kom met oplossingen, ideeën, en hoe jij het zou willen zien.
Laatst bijgewerkt door sanne1992 op 10-01-17 11:41, in het totaal 1 keer bewerkt

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 11:39

Sclimpre schreef:
Het zou interessant zijn om over 5 jaar nog eens te kijken of deze stallen nog bestaan.
Veel mensen beginner eraan en geven het na een poosje terug op.



Van de stallen die ik dus zo ken dus niet op MP staan, die bestaan al 25 jaar. Als het niet langer is.
Dat is de omgeving hier zo nu eenmaal.
Ik heb echt vaak het idee dat het westland elkaar ook lekker opbust hoor in hoe duur het is.
En veel pensionklantjes er maar intrappen.

Ik heb zelf ook 7jaar op een pensionstal gestaan(wit) met binnenbaan, die nu 220 vragen. Voordat ik hier woonde.
Die bestaat nog steeds hoor. En ik woon al weer bijna 20 jaar waar ik nu woon.
Netjes onderhouden.
-alle dagen weidegang. Geen blubber.
-6 dagen mesten, alleen op zondag niet. Maar doe je het dan zelf en pak je dan stro vinden ze het prima.
-gratis warm water en solarium.
-kantine
-laatste hooironde om 22.30 uur, voldoende hooi.
-dicht aan groot bos.
-veilig afgesloten zadelkamer met grote kasten er in met slot.

En voorheen zaten ze op een andere plek maar toen hadden ze geen binnenbaan, maar dat was nog in de gulden tijd. Daar weet ik zo de prijs niet meer van.

Maar ik ga weer verder in lees modus, want er heeft ooit een groene balk gestaan dat het offtopic was.

dierfysio

Berichten: 5288
Geregistreerd: 16-10-05
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 12:55

Wendy schreef:
dierfysio schreef:

Ligt er natuurlijk ook nogal aan of je het netjes opgeeft bij de belasting, of alles zwart je zak in laat verdwijnen. Ken zat stalhouders waar alles cash moet en je nooit ergens een bonnetje van kunt krijgen. Als je dan ook nog gaat klagen over uurloon als je zo werkt, lach ik me eigenlijk helemaal suf. Zeg daarbij overigens niet dat jij dat zo doet uiteraard, ken je immers niet!

Heel eerlijk: als ze alles opgeven bij de belasting, dan kan het meestal al helemaal niet meer uit, dan reken je vaak al met een negatief uurloon.
Dus in plaats van mensen uit te lachen (lekker respectvol) kun je er misschien ook wat begrip voor opbrengen dat zij zich voor jou uit de naad werken en met de gebakken peren zitten als ze een keer ziek zouden worden oid....


Nou ja, je kunt twisten over wat respectvol is: de belastingdienst oplichten en daarmee direct je medemens op laten draaien voor maatschappelijke kosten vind ik nou ook niet zo heel respectvol. Je hoort me nergens zeggen dat alles per sé wit moet. Ik schetste de situatie van stalhouders waar álles zwart gaat, niks ooit via de bank betaald mag en je nooit een bon kunt krijgen. Dát vind ik dus zeer dubieus. Ik run ook een eigen bedrijf, ken de risico's van ziek worden. En ik werk me ook uit de naad voor anderen. Maar betaal daar wel netjes belasting over. Dat hoort er volgens mij gewoon bij, toch?
Maar goed, we gaan wat off topic zo.

SMDR93

Berichten: 426
Geregistreerd: 17-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 13:11

Olympia96 schreef:
dat is helaas niet mijn ervaring.... Het lijkt wel alsof de meest recente pensionstaleigenaren die ik heb getroffen al moe worden van het 'normale' werk. Ligt er 1 sneeuwvlok buiten? Oh, dat scheelt, dan hoeven we de paarden niet in de paddock/wei te gooien. Elke dag stallen mesten? Hè hebben we dat beloofd volgens jou? Echt niet, ik ben geen poepvrouwtje! Wij mesten machinaal en dan 1 keer in de twee weken! Dat doet iedereen die machinaal mest hoor! Te weinig hooi? Onze sportpaarden krijgen minder hoor! Paarden graag niet meer naar buiten na half 3 (zomer en winter), anders blijven wij lopen.

Ik vraag me oprecht af waarom sommige mensen aan een pensionstal zijn begonnen. Ik wil: áltijd water, een schone stal, veel naar buiten en genoeg hooi. Dat mag je toch potdikkie verwachten voor het geld dat jij braaf per de eerste van de maand overmaakt? Om die vier dingen ook echt te krijgen (zonder erom te moeten vragen) in ruil voor jouw geld, dat heb ik nog maar 1 keer meegemaakt. Wát een ellende!


AMEN! _/-\o_
Goed verwoord dit en ik sluit mij erbij aan.
In overleg met de stalhouder heb ik bepaalde dingen in het contract laten zetten. Hier kun je dus altijd op terug vallen.
Nu sta ik ook op een kleine pensionstal waar veel in overleg mogelijk is. Ik weet uit eigen ervaring dat zelfs overleg niet altijd werkt en meteen de deur gewezen wordt. Voor jou 10 anderen zeg maar.

DatBenIkNou
Berichten: 4722
Geregistreerd: 27-01-07
Woonplaats: Ergens

Re: Pensioneigenaar voert te weinig ruwvoer.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 13:49

Ik heb nog nooit ergens zwart gestaan, altijd netjes met factuur. En eigenlijk ook geen problemen met te weinig voer!

Change3x

Berichten: 6626
Geregistreerd: 06-12-11
Woonplaats: Nijverdal

Re: Pensioneigenaar voert te weinig ruwvoer.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 14:14

Bij mij op stal voer je zelf je hooi. Je legt hooi voor je stal, dit hooi is voor in de ochtend. De stal eigenaar geeft dit dan in de voerbeurt van de ochtend. Wij gaan altijd in de middag naar stal, een paar keer per week 's avonds terug. 'S middags gooien we zoveel hooi in de stal dat ze genoeg hebben voor een hele middag/avond/nacht. Komen we 's avonds terug, dan geven we iets minder en vullen we dit 's avonds bij. Op het moment dat onze paarden hun hooi in de ochtend nog niet op hebben, geeft de stal eigenaar een deel van het hooi wat je voor je stal had klaar gelegd.

Ik vind het ideaal! Zo weten we zeker dat onze paarden genoeg hooi krijgen.
Helaas zijn er altijd pensionklanten die hun paard veel te weinig hooi voeren, ik geef die paarden dan wel eens een pluk bij als ze om 19:00 niks meer hebben...

We hebben hier zo'n 35 paarden op stal en doen 1 dag met een grote (ronde) baal. Af en toe iets meer dan 1 baal.

Stal eigenaar heeft hiervoor gekozen om gezeur van pensionklanten te voorkomen. Ik zou niet anders willen dan dit.

Achterom
Berichten: 23114
Geregistreerd: 28-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 16:45

dierfysio schreef:
Wendy schreef:
Heel eerlijk: als ze alles opgeven bij de belasting, dan kan het meestal al helemaal niet meer uit, dan reken je vaak al met een negatief uurloon.
Dus in plaats van mensen uit te lachen (lekker respectvol) kun je er misschien ook wat begrip voor opbrengen dat zij zich voor jou uit de naad werken en met de gebakken peren zitten als ze een keer ziek zouden worden oid....


Nou ja, je kunt twisten over wat respectvol is: de belastingdienst oplichten en daarmee direct je medemens op laten draaien voor maatschappelijke kosten vind ik nou ook niet zo heel respectvol. Je hoort me nergens zeggen dat alles per sé wit moet. Ik schetste de situatie van stalhouders waar álles zwart gaat, niks ooit via de bank betaald mag en je nooit een bon kunt krijgen. Dát vind ik dus zeer dubieus. Ik run ook een eigen bedrijf, ken de risico's van ziek worden. En ik werk me ook uit de naad voor anderen. Maar betaal daar wel netjes belasting over. Dat hoort er volgens mij gewoon bij, toch?
Maar goed, we gaan wat off topic zo.

Als zij belasting gaan betalen, moet de prijs omhoog. Maar dat kan niet, want dan gaan je klanten lopen.... De sector is in mijn ogen gewoon ziek.
Iedereen wil voor een dubbeltje op de eerste rang zitten, de prijzen zijn vaak zo laag dat het wit gewoon niet meer te doen is. Tenzij je graag verlies draait.
Heeft ook te maken met al die hobbyisten die graag voor nop het paard van een ander verzorgen trouwens (zwart).
Of dacht je dat ze er rijk van worden doordat ze het zwart doen?

GamblersCup
Berichten: 13431
Geregistreerd: 11-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 17:11

Wat een onzin wordt er hier beweerd... er zijn genoeg stallen, zwart of wit, die gewoon prima lopen. Hou op met beweren dat een bepaalde prijs niet kan, dat ligt gewoon echt aan de locatie. Welk deel van Nederland maakt al enorm veel verschil in waarde van de grond, moeten het huis/de hal/de stallen etc nog betaald worden of zitten hier geen hoge kosten aan doordat het allang afbetaald is of gewoon in de familie zit bijvoorbeeld, waar haal je je stro/hooi etc vandaan... mensen die beweren dat het absoluut niet kan, klep dicht. Het kan namelijk in veel gevallen gewoon wél, zoals al die al heel lang bestaande stallen bewijzen.

Zo zag ik al een enorm prijsverschil langskomen in hooi: iemand hier schreef zo tussen de 55 en 70 (?) euro te betalen voor een 400/500 kg hooibaal. Daarvoor betalen wij hier 30 euro inclusief leveren. Alleen al met dit verschil kan de stalhuur al met tientjes tegelijk omlaag. Waarschijnlijk houden de pensionhouders gewoon hetzelfde over: veel kosten, hogere stalhuur/minder kosten, lagere stalhuur. Hoe moeilijk kan het zijn?

Een stal in de Randstad haalt zijn hooi uit Duitsland, laat het met vrachtwagens aanleveren. Zelfs met de transportkosten erbij scheelt dit honderden euro's op een jaar. Niet dat daardoor de stalhuur naar beneden gaat :'), maar dat steekt hij wel zo in z'n zak.

Een kleinere stal uit midden Nederland doet zelf ritjes naar Duitsland, grote aanhanger achter de bus en een aantal keer rijden (volgens mij de leasebus van de zaak van manlief, dus geen dieselkosten :') ) en ook deze mevrouw spaart hiermee behoorlijk wat geld.

Zo even twee voorbeelden die ik zelf ken.

aar.

Sclimpre
Berichten: 4101
Geregistreerd: 01-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 17:22

GamblersCup schreef:
Een kleinere stal uit midden Nederland doet zelf ritjes naar Duitsland, grote aanhanger achter de bus en een aantal keer rijden (volgens mij de leasebus van de zaak van manlief, dus geen dieselkosten :') ) en ook deze mevrouw spaart hiermee behoorlijk wat geld.

aar.


Dergelijke toestanden zijn nu net het probleem, hoe kan een eerlijk bedrijf daartegen concurreren?

GamblersCup
Berichten: 13431
Geregistreerd: 11-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 17:23

Waaruit maak jij op dat dit geen eerlijk bedrijf is?

realmagic
Berichten: 1590
Geregistreerd: 21-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 17:24

Sclimpre schreef:
GamblersCup schreef:
Een kleinere stal uit midden Nederland doet zelf ritjes naar Duitsland, grote aanhanger achter de bus en een aantal keer rijden (volgens mij de leasebus van de zaak van manlief, dus geen dieselkosten :') ) en ook deze mevrouw spaart hiermee behoorlijk wat geld.

aar.


Dergelijke toestanden zijn nu net het probleem, hoe kan een eerlijk bedrijf daartegen concurreren?



Waarom zou deze stal niet eerlijk zijn?? gewoon een kwestie van slim inkopen, iets wat iedere ondernemer moet doen en onderzoeken.

Sclimpre
Berichten: 4101
Geregistreerd: 01-06-15

Re: Pensioneigenaar voert te weinig ruwvoer.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 17:28

de leasebus van manlief gebruiken om brandstofkosten te sparen??

realmagic
Berichten: 1590
Geregistreerd: 21-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 17:35

Sclimpre schreef:
de leasebus van manlief gebruiken om brandstofkosten te sparen??



Waarom niet, manlief heeft daarnaast wellicht wel gewoon bijtelling voor prive gebruik

Sclimpre
Berichten: 4101
Geregistreerd: 01-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 17:39

realmagic schreef:
Sclimpre schreef:
de leasebus van manlief gebruiken om brandstofkosten te sparen??



Waarom niet, manlief heeft daarnaast wellicht wel gewoon bijtelling voor prive gebruik


Toch wel wat krom? Privégebruik is niet hetzelfde als de bus voor een ander bedrijf gebruiken.