Nieuw Gastro+ Havens ervaringen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

LvdVen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-16 15:00

Grote voordeel van de gastro+ vind ik het hoge olie gehalte. Dit levert lange termijn energie ipv de korte felle energie. Hierdoor kan mijn paard prestaties duidelijk beter volhouden. Wordt wel levendiger doordat ze (denk ik) veel beter in haar vel zit.
Ik voer wel graag de havens luzernemix bij omdat hier geen melasse bij zit, dus vaste lage suikerwaardes die puur natuur zijn.

bontejames

Re: Nieuw Gastro+ Havens ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-16 15:12

Merken jullie ook dat de mest van jullie paard beter wordt door het voeren van gastro +? Mijn paard heeft namelijk al een lange tijd natte mest en niks helpt..

Chesss

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-16 22:01

Die van mij had altijd water bij de mest, allerlei supplementen etc geprobeerd, maar niks hielp.
Voor Het eerst heb ik een vrolijk paard goede mest en geen buikkramp paard meer

bontejames

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-16 22:03

Heb vandaag Havens Gastro+ gehaald. Ben benieuwd wat het op termijn doet met mijn wat futloze pony met natte mest.

Chesss

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-16 19:50

ondanks heftige reactie op een andere baal hooi, meer water toch echt een positieve update van mijn kant. Lans knapt nog steeds op word lekker rond en het goede leven is weer begonnen. ❤️Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

henshem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-16 20:08

Ziet er goed uit Chess! Ik ben aan het opbouwen met het gras. Blijf je dezelfde hoeveelheid voeren nu Lans op het gras staat?

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-16 20:26

Hoe reageren jullie paarden op gras? Mijn eczemer altijd wel wat gevoelig en staat max halve dagen op gras. Dit jaar reageert hij er erg extreem op. Hij heeft enorm last van stinkende boeren en een opgeblazen buik.
Ik had gehoopt dat Gastro hier een extra bijdrage qua ondersteuning aan zou leveren, maar helaas.

Chesss

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-16 20:31

henshem schreef:
Ziet er goed uit Chess! Ik ben aan het opbouwen met het gras. Blijf je dezelfde hoeveelheid voeren nu Lans op het gras staat?

Nee ik ben terug gegaan naar drie keer 1/2 en als die afvalt doe ik er iets bij, maar. Wil darmen ook niet overbelasten nu. Hij staat nu uurtje op de wei

Sharani

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-16 20:32

Twee van mijn minipaardjes voer ik sinds een paar weken ook Gastro+ in combinatie met de mix. Ze eten het graag, maar merk nog niet echt veel verschil. De ene is een luchtzuiger en heb wel het idee dat het iets minder wordt, maar dat kan ook "wish full thinking" zijn.

henshem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-16 20:34

Vandaag anderhalf uur op het gras gestaan. Gisteravond had niet Umb maar mijn oudje van 27 last van een uurtje gras.

Chesss

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-16 18:58

Jotoma schreef:
Hoe reageren jullie paarden op gras? Mijn eczemer altijd wel wat gevoelig en staat max halve dagen op gras. Dit jaar reageert hij er erg extreem op. Hij heeft enorm last van stinkende boeren en een opgeblazen buik.
Ik had gehoopt dat Gastro hier een extra bijdrage qua ondersteuning aan zou leveren, maar helaas.

Die van mij reageert juist erg positief op gras. Winter is altijd heel lastig en heftig

mabel94

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 15:16

Afbeelding
Een jaar geleden

Afbeelding
De dag dat ik gastro begon te gebruiken

Afbeelding
Afgelopen maandag na twee maanden gastro.

Afbeelding

Ze gaat er in mijn ogen steeds beter uit zien

Melvern

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 22:14

Afbeelding
Het rijden eerst ( opgetrokken buik, veel spanning, staakgedrag en heel veel bokken )

Afbeelding
Het rijden nu ( veel meer ontspannen, bokken is voorbij, staken doet ze veel minder )
Ook is ze sinds kort helemaal verzot op eten, was eerst veel minder. Ze is zo ontzettend veranderd.
Dit was de eerste keer rijden nadat ze het op de gastro staat.

Haar slechtste periode een jaartje terug.
Afbeelding
Kort daarvoor verhuisd en geschoren ( Ze werd hier niet gereden omdat ze vreselijk bokte en veel koliekerig was.

Chesss

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-16 22:22

Super Mabel! Wat een verschil zeg!
Aaschaa ook fijn al zo een verandering toch.

Lans knapt ook echt elke week op. Gisteren wel even wat veel gas hij staat inmiddels vier uur oer dag op de wei, maar denk dat ie ook een beetje inhalig is. Hij heeft voor de nacht en overdag hooi in slowfeeders maar daar wil die niet echt veel van eten. Ik had hem op drie keer per dag bakje, nu terug naar 2 want anders is het teveel en te dicht op elkaar.

rensju

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 22:26

Ik voer het alleen na het rijden, omdat er toch wat graan in zit.
Tot nu toe gaat het goed!
Mest is beter, geen water achter de mest aan. Ze lijkt ook meer spieren op te bouwen, dat is ook wel logisch misschien omdat ze 2 handjes pavo c4l per dag kreeg (kwpn van 1.78 hoog). Dit krijgt ze nog dagelijks met luzerne van hartog.

Chesss

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-16 22:07

Lans verbeterd zichtbaar. Ik moet nu zelfs opletten dat hij niet te zwaar word.
Met trainen trekt ie er echt lekker aan en veel meer uithoudingsvermogen ook.
Afbeelding
Dit was 17 april.
Afbeelding

wwillemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 09:24

Iemand hier ervaring met een paard dat hysterisch wordt van de meeste soorten Pavo (topsport, en kreeg een kwart schep per dag), en nu de Gastro voert? Ik ben benieuwd hoe die paarden hier op reageren!

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 10:17

Nee, sorry Willemijn; geen ervaring.

Hier gaat het super met "de patiënt" waarvoor we het zijn gaan voeren, maar ook met de rest die we het inmiddels ook "erbij" voeren.

Martie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 10:26

Ik ben benieuwd, heb twee zakken besteld om eens te kijken hoe het gaat en of hij het lust. Komen volgende vrijdag binnen.

MissMiekjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 10:28

wwillemijn schreef:
Iemand hier ervaring met een paard dat hysterisch wordt van de meeste soorten Pavo (topsport, en kreeg een kwart schep per dag), en nu de Gastro voert? Ik ben benieuwd hoe die paarden hier op reageren!

Ja hier eentje die ook helemaal flipte op Pavo Sportsfit en het nu prima doet op de Gastro. Totaal niet verwacht, maar zie niets terug van het gedrag wat zij door de Sportsfit had.

janouk
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 10:46

Meneer Anton sinds 2 weken op Gasto plus en grote verbetering.
Niet meer gevoelig bij aansingelen, niet meer knarstanden, geen opgetrokken buik meer. Kortom een tevreden paard, die verder goed aktief te rijden is.
Voor ons is gastro een blijver

wwillemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 10:48

MissMiekjee schreef:
wwillemijn schreef:

Ja hier eentje die ook helemaal flipte op Pavo Sportsfit en het nu prima doet op de Gastro. Totaal niet verwacht, maar zie niets terug van het gedrag wat zij door de Sportsfit had.

Oh top! Twijfel bij m'n merrie omdat ze het eigenlijk heel goed doet op haar purefeed condition. Maar dat is erg prijzig en ik vond het olierijke voer van Pavo heel fijn, ze werd er werklustiger van. Maar compleet gestoord ook. M'n ruin ga ik sowieso op Gastro zetten, en dan ga ik het bij m'n merrie rustig opbouwen.

Crazymel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 11:11

Hier ook erg tevreden! Zit nu aan de 2de zak
Pony is wel wat heter geworden maar niet gek heet. Aansingegelen gaat stuk beter en dunnere mest is ook weg.
Heb wel foto van begin en nu maar ondertussen de lange haren er afgeschoren dus vertekend wel wat meer
Foto van gisteren

Afbeelding

Maand geleden

Afbeelding

snissje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 11:14

Die van mij gaat ook erg goed! Het luchtzuigen word nu met de mix gelukkig weer wat minder. Ze is erg fijn te rijden. Lekker los en fit. Ik zal vanmiddag ook even voor en na foto plaatsen.

Equipro

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 11:22

Hier ook een tevreden gebruiker, eigenlijk per toeval.

Op mijn vorige stal kreeg mijn paard 3 x 1/2 kg. Pavo conditie, toen verhuisd naar een stal waar hij 2 x 3/4 kg. Gastro+ kreeg. Ik twijfelde even of het aan de verhuizing lag dat hij zo opleefde, maar heb nu sterk het vermoeden dat het aan het voer ligt!

Ik begreep wel dat het naar verloop van tijd volstaat, om 1 kg per dag naast het normale brok rantsoen te voeren, klopt dit?