Awwijk24 schreef:BMHP als je goed had gelezen stond de hartslagmeter enkel als advies. Als je het hele topic had gelezen had je ook begrepen waarom. TS train haar paard namelijk overmatig zoals ze aan het begin in dit topic haar training aangeeft. Train je overmatig dan kan het zijn dat je kwa HS te veel en te lang traint met een HS boven de 170 mp. Vele zijn zich hier niet bewust van. TS gaf aan dat haar paard spieren verliest. Het paard is dus gespierder geweest dan het nu is anders spreek je niet over verlies. Dat wil zeggen dat het dus gezien haar manier en tijden van trainingen goed mogelijk is dat ze over traint dmv toch boven die 170 te zitten te lang. Gevolg, verzuringen, verlies, overtraind. Een hartslagmeter is enkel een spiegel. Je kan het onaanvullende informatie vinden maar ik kan moeilijk 2 a4tjes vol typen moet Hoe het lichaam van een paard werkt ten opzichte van trainen en wat het doet met spieren. Spieren ten opzichte van voer. Spieren ten opzichte van juiste training en hoe zo'n horloge (welke tak van sport je ook doet met je paard) goed van pas kan komen. Endurance is een polar een must omdat je idd bij afklokken en midden controles onder de 60hs/pm moet zitten. Echter kan zo'n horloge bij elke training nuttig zijn. We zeggen allemaal goed te kijken naar ons paard en ons paard te kennen maar vele komen hier op terug wanneer ze eens met een hartslagmeter getraind hebben. Echter moet je uiteraard wel weten hoe het lichaam werkt anders heb je er niks aan. Anyway noem het onaanvullende informatie of onduidelijk. Het is een prima tip en als iemand er meer van wil weten kan die gene me gewoon een pb doen.
Overigens snap ik dat het voor mensen te duur is om aan te schaffen of mensen het gewoon onzin vinden. Als je geen problemen met het lichaam van je paard ondervind is het ook helemaal niet nodig. Helaas ondervind ts die wel en al zijn er 1000en tips, zonder investering in DA of training los je het niet op.
ik heb het hele topic gelezen, maar wordt erg moe van mensen die niet weten waar ze bij trainen over praten. trainen van spieropbouw is bv staptraining maar zeker geen rengalop.
ik kan je verzekeren dat gezien de trainingen van de TS dit niet lang uur boven de 170 is, als jij ook alles leest had je opgemerkt dat conditie training bij een hogere hartslag plaats vind, bij conditie training vind aanmerkelijk minder spieropbouw plaats dan in de lagere trainingszone.
Om boven of op de 170 te komen moet je paard serieus zijn best doen, dat verteld mij dat jij niet met een hartslagmeter traint. het aanbieden bij endurance heeft niets met de training te maken, als alternatief kan je een vetcheck gebruiken of gewoon luisteren met een stethoscoop. Ik beweer niet dat een HS meter geen nuttig instrument is, maar als je niet weet hoe te trainen heeft niets zin.
TS heeft dus voornamelijk een trainingsadvies nodig en geen echt voer advies
het feit dat mensen schrikken wat de HS van het paard werkelijk is betekend alleen dat ze geen flauw benul hebben waar ze eigenlijk mee bezig zijn. De HS meter maakt ze hooguit meer bewust van zaken waar ze veel te weinig over hebben nagedacht.
. TS voert graag bij en de vraag is wat ze moet voeren. Echter doet ze geen bloedonderzoek dus kennen we niet de tekorten van het paard. Lastig topic dus