Algae vitalis

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

kiki1976

Re: Algae vitalis

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-15 23:31

Nee ergens snap ik de reactie van Ninx wel.
Chess geeft aan dat haar paard nu weer van de weide af is en weer op stal staat.
Op de weide ging het goed.

Maar ook Chess haar reactie kan ik begrijpen, niet ieder paard vaart er goed bij om 24/7 buiten te staan. Of is in jouw regio haalbaar.

Mijn paard doet het ook het beste zolang ze op de weide staat. En heeft ook altijd last als ze terug gaat naar paddock en later weer met de nacht op stal.
Wat bij mijn paard goed werkt is de weidegang langzaam aan afbouwen, en dat in combinatie met AV.
Sindsdien geen water bij de mest meer, geen verstoppingskolieken uiteindelijk.

Helaas is hier op stal ook niet de mogelijkheid om ze met de winter periode op het gras te laten.
Mogen hier al blij wezen met een stal waar ze wel de hele dag buiten komen, al is het in de paddock.

degolly

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-15 13:16

Na 4 dagen is de mest nog niet verbeterd, maar het gerommel in de maag is weg en mijn pony is minder opgeblazen als hij van de wei komt.

Chesss

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-15 23:30

Hoi,
Het is al even stil hier, ik heb nog ongeveer drie kilo ter overname voor de liefhebber

Martine_Levi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-15 23:44

Ik ook, nog 1,3 kg..

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-15 23:46

Bij mij maakt het helaas ook niet echt verschil...of ik nou meer geef of helemaal niks...

collendoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-15 23:49

Ik heb ook nog aardig veel! Zal morgen even kijken hoeveel het nog is

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 00:07

Waaraan merken jullie geen verschil?

VWestra

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 00:08

Mijn paard mest wel minder tijdens het rijden en longeren. Verder niet een groot verschil. Voer deze 4 kilo gewoon op, het kan vast geen kwaad ;)

degolly

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 09:08

Ik voer de emmer op (het kan inderdaad vast geen kwaad). Er is wel wat verbetering, maar zijn mest is nog niet helemaal in orde. Waarschijnlijk is er iets anders aan de hand wat dit product niet kan oplossen.

Ik zou het in ieder geval niet aanraden aan iemand, daar is het te duur voor vind ik.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 09:25

Maandag begonnen met 1 schep per dag en beide paarden hebben nu vaste mestballenen geen diarree meer en geen vieze staart meer. Heel blij mee, want ze hadden na een virus vorige maand, beiden last van diarree. Heel blij met het resultaat.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 16:33

Hier na een jaar er weer mee begonnen, en na een paar dagen toch wel weer duidelijke verbetering te zien.

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-15 14:58

Kan je de Algea vitalis samen gebruikt worden met devil reliëf?

Westerntrail

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-15 19:19

Merk hier ook duidelijk verbetering,paard is ook veel opgewekter en vrolijker.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-15 19:38

plutolover schreef:

Dat durf ik niet te zeggen, ik denk dat je daarover beter even contact op kan nemen met Papagroom

papagroom

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-15 19:48

plutolover schreef:

Ja hoor...Geen probleem.

Rofah

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-15 00:28

Het klinkt allemaal wel erg interessant, mijn pony heeft ook waterige mest en vind m net niet helemaal top in z'n vacht.
Eens zien of het hier in de buurt te krijgen is :j
of mocht iemand wat over hebben zodat ik het kan proberen?

Zundert_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-15 01:03

Rofah,
Mocht je het niet kunnen vinden bij jouw in de buurt, of je wilt eerst een proefpakket proberen. Dan kan je ze vinden bij mij in mijn webshop; zie onderschrift

AnniekSlijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 15:19

Het is hier al een tijdje stil, ik heb net een proefpakket besteld. Hoop dat het bij mijn merrie net zo goed werkt als bij sommige van jullie.

Zij is al zo lang als ik haar heb (6 jaar) snel last van dunne mest, bij stress en voer veranderingen bijvoorbeeld. Ze is goed ontwormd en heeft een zandweg kuur gehad. Der mest wisselt enorm. De ene keer best mooi (valt wel meestal uit elkaar) en de andere keer net een koeien vlaai. Ze mest ook echt enorm veel valt me op. En ik las in dit topic dat met de AV ze ook minder kunnen gaan mesten. Ben benieuwd!

Even een vraagje nog, mag het ook gegeven worden aan veulens? (10 maanden). Hij heeft namelijk soms ook wel een beetje dunne mest. ( en slecht in z'n vacht.)

papagroom

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 20:30

Ja hoor dat mag...wel aan de minimale dosering houden, dus het gewicht van het veulen goed bepalen.

AnniekSlijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 19:24

Heb de AV binnen, maar jeetje wat ziet dat er smerig uit zeg, zo pik zwart. Bij m'n merrie heb ik het door haar slobber gedaan die at t zo op. M'n veulen wou er niet zo veel van hebben, hij had het bij zijn brokken met een beetje appelmoes. Met lange tanden at hij het op. (Hij heeft nog nooit appelmoes gehad en t plakte een beetje.) hopen dat als hij eraan gewend is dat hij het makkelijker gaat eten.

Zundert_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 19:30

Ik heb zelf ook een moeilijke eter. Maar de AV eet ze zelfs droog door haar muesli op.
Als je veulen de appelmoes raar vind smaken kan je de AV ander beetje vochtig maken met water zodat het aan de brokken plakt.

AnniekSlijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-16 11:52

Ben nu bijna een week bezigmet de AV. Na 3 dagen zag ik inderdaad duidelijke verbetering. Betere mestballen en ook opvallend minder mest. Maar de dag erna was het weer terug bij af. en het blijft nu slap. Wat te doen? Dosering omhoog gooien? het gaat om een merrie van 1.62 +/- 600 gram. ik geef nu 1.5 schepje.

papagroom

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-16 13:17

Je mag gerust ophogen...je zit bij bijna vier schep pas aan de max....overigens kan onder invloed van verhoogde bacterieactiviteid de mest tijdelijk wat dunner zijn tot dat de balans gevonden is.

Raveltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-16 00:09

Heb net een probeer kg besteld, ben heel benieuwd.

Wil het eerst onze merrie gaan geven, op zich niet eens om de mest, want ze heeft keurige mestballen. Meer omdat ze nu weer begint te schuren. Vorig jaar heeft ze de volledige bovenlaag van haar staart er af geschuurd tot bloedens toe.

Plus haar hoeven zijn in slechte conditie.

Ze had de afgelopen 2 jaar ook een slechte vacht, net of ze het het hele jaar in de rui is..

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-16 17:11

Ik heb AV afgelopen week gehaald omdat ik op FB een bericht zag over een heel fit, wat ouder dier en dacht he misschien is dit iets om mijn paard mee te ondersteunen. Nu lees ik hier dat het eigenlijk bedoeld is tegen natte mest etc. maar dat heeft ie helemaal niet.

Nu was ik aan het zoeken naar ervaringen met dit spul omdat er iets geks gebeurt....mijn paard is ineens een ander paard. En alleen maar ten goede hoor, maar ik vraag me af of dit dan echt hierdoor komt. Tegelijkertijd vraag ik me dan af waar ie dan eigenlijk last van had waardoor ie zo moeizaam was.

Ik voer het pas sinds afgelopen week en moet wel zeggen dat ik met 2,5 schep begonnen ben, paard is 1.84 en behoorlijk op gewicht, dus rond de 700-750 kilo. Gisteren was ik van plan om alleen even te gaan stappen omdat ie de dag ervoor zo taai was en moeizaam. Maar...ik voelde met stappen al dat ie honderd keer losser was dan normaal dus heb toch ook maar even gereden. Vandaag was helemaal bizar, tuurlijk kan ik m losser krijgen met rijden maar nu ging dat bijna vanzelf en dat is echt nieuw. Het is een groot paard, heeft nogal eens wat moeite met buigen en gaat regelmatig discussies aan, vooral aan de voorkant. En nu dus helemaal niets!

De afgelopen tijd heb ik weinig kunnen doen en heb heel erge last van mijn handen waardoor het rijden dus ook niet echt heel fijn ging maar als ie zo blijft, dan teken ik ervoor!