Ervaringen met Vitalbix Daily Complete

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Martje80

Re: Ervaringen met Vitalbix Daily Complete

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-16 12:41

Ik Had vrij vlot antwoord

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-16 12:44

Anders even via FB berichten proberen.

linda4you

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-16 12:48

Hier ook een gebruiker van Vitalbix! Nog niet zo lang, 4 week ongeveer. :)
Daarvoor een mail gestuurd en kreeg binnen een week reactie, met uitgebreid voeradvies en uitleg. Heel fijn!

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-16 13:05

Via fb en mail zijn ze inderdaad niet zo snel.
Hier 2 proefpakketjes vd slobber aangevraagd :)

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-16 13:05

Jessix schreef:
Ja had ik ook voorbij zien komen. Lijkt wel een beetje op de Alphengrun Mash of Muesli van Agrobs, alleen zit in de Nutrimash weer luzerne. Dat vind ik dan weer jammer.

Waarom vind je het jammer dat er luzerne in zit? Ben benieuwd naar. :)

_Margarita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-16 13:35

Ik ben heel tevreden over de vitalbix. Zowel mijn Arabier als shetland pony doen het er prima op. Beide worden 5x per week gereden /mennen. In de toekomst komt er ook een muesli op de markt

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-16 16:49

Hoe weet je dat?

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-16 16:56

Ben ook benieuwd hoe je dat weet. Of heb je die nutrimash voor? Want dat is een slobber.

Ik heb vandaag ook weer een bestelling geplaatst. Proefzakje slobber en 7kg vitalbix daily compleet

myk_en_shant

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-16 17:43

Kayleigh_ schreef:
Ik heb vorige week donderdag gemaild.... Is het normaal dat ik vandaag nog geen antwoord heb? :o

Simone zit nu volledig in de paardenbeurzen, dus zal ze weinig tijd hebben om direct te antwoorden. Dus even geduld.

Anders idd even via Facebook benaderen. Volgens mij is ze niet een actieve bokker .

myk_en_shant

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-16 17:44

Kayleigh_ schreef:
Ik heb vorige week donderdag gemaild.... Is het normaal dat ik vandaag nog geen antwoord heb? :o

Simone zit nu volledig in de paardenbeurzen, dus zal ze weinig tijd hebben om direct te antwoorden. Dus even geduld.

Anders idd even via Facebook benaderen. Volgens mij is ze niet een actieve bokker .

myk_en_shant

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-16 17:45

Weet niet wat mijn telefoon heeft. Plaatst mijn reactie twee keer hihihi

branki

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-16 18:54

Kayleigh_ schreef:

Ik had een mailtje gestuurd en daar ook nog geen antwoord op gehad. Maar ik heb wel via de chatmogelijkheid op de website a la minute antwoord gekregen. (daarom misschien ook geen reactie meer op mijn mail).

Alice13

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-16 19:14

Ik gebruik ook sinds kort vital bix voor mijn vrij vlotte en heette kwpn merrie. Hiervoor had ik andere brok die te veel suikers bevatte.
Ik voer naast hooi van eigen land luzerne en nog kleine hoeveelheid sportbrok bij. Sportbrok zou ik er graag helemaal af doen maar dat durf ik nog niet.
Ik wil niet dat mijn merrie eiwitten en energie te kort komt.
Hebben jullie tips? Advies?

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-16 20:20

Stamper schreef:
Jessix schreef:
Ja had ik ook voorbij zien komen. Lijkt wel een beetje op de Alphengrun Mash of Muesli van Agrobs, alleen zit in de Nutrimash weer luzerne. Dat vind ik dan weer jammer.

Waarom vind je het jammer dat er luzerne in zit? Ben benieuwd naar. :)

Niet alle paarden doen het goed op luzerne, dus is het fijn om ook ruwvoermixen te hebben die dat niet bevatten. Agrobs heeft dat en Pure Feed.

Pumpkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-16 22:29

Alice13 schreef:
Ik gebruik ook sinds kort vital bix voor mijn vrij vlotte en heette kwpn merrie. Hiervoor had ik andere brok die te veel suikers bevatte.
Ik voer naast hooi van eigen land luzerne en nog kleine hoeveelheid sportbrok bij. Sportbrok zou ik er graag helemaal af doen maar dat durf ik nog niet.

Goede kwaliteit hooi bevat eiwitten en energie :)

Suzan_bobar

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-16 22:37

Alice13 schreef:

Ik geef Agrobs erbij Fetura. Hoog in eiwitten en ruwvoer. Helaas soms wat moeilijk gegeten, maar de mijne eet het met iets slobber of Vitalbix erdoor gewoon op.

Alice13

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-16 22:39

We hebben hooi van eigen land, een natuurgebied. Dit wordt niet bemest en de structuur is wisselend. De kwaliteit vh hooi is prima maar laag in eiwitten. Vandaar dat de stal ook standaard een brok heeft met hoge eiwitten. Alleen ik vind dat mijn paard zenuwachtig en gestrest wordt van veel suiker. Vandaar dat ik zelf opzoek ben naar een passend alternatief.
Huidige voer bestaat over 1/2 kilo sportbrok (2x per dag een kwartje) 1/2 kilo vitalbix en grote schep luzerne.

Alice13

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-16 22:49

Suzan de eerste pagina die ik open verteld dat het is voor lacterende merries, dek hengsten en merries die nog drachtig moeten worden. Opzich kan ik me voorstellen dat de eiwitten goed zijn. Maar ik heb met mijn merrie veel problemen met de hengstigheid. Een Vd redenen dat ik het voer aan heb gepast! Is dit voer veilig? :D hahaha

myk_en_shant

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-16 22:50

Je zou als energieleveraar ook lijnzaadolie kunnen proberen ipv sportbrok waar veel suikers in zitten.

Suzan_bobar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-16 07:34

Alice13 schreef:
Suzan de eerste pagina die ik open verteld dat het is voor lacterende merries, dek hengsten en merries die nog drachtig moeten worden. Opzich kan ik me voorstellen dat de eiwitten goed zijn. Maar ik heb met mijn merrie veel problemen met de hengstigheid. Een Vd redenen dat ik het voer aan heb gepast! Is dit voer veilig? :D hahaha

Het is op basis van grassen. Zit weinig anders door. Ik geef het aan mijn ruin die aanleg heeft te mager te worden en na een rit opgetrokken staat. Die doet het er geweldig op, behalve in het begin met eten wat lastig. Als je naar de samenstelling van het voer lijkt, lijkt het mij veilig. De verkooppraatjes en teksten lees ik helemaal niet meer, die zijn zo misleidend. De samenstelling is van belang.

Suzan_bobar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-16 07:36

Maar zoek je een energierijk voer of eiwitrijk? Dat is wel verschillend. Ik ben geen Agrobs verkoper ofzo. Maar als energieleverancier hebben zij ook heel mooi het Kraftpakket. Gehele maïsplanten. Wel alles naT voeren van Agrobs (behalve de muesli) ivm uitzetten van het voer

Nadia
Oppermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-16 07:39

De Wiesencobs en flakes zijn ook droog te voeren, voor wie weken te lastig vindt.

Suzan_bobar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-16 07:50

Nadia schreef:
De Wiesencobs en flakes zijn ook droog te voeren, voor wie weken te lastig vindt.

Als je ze zelf even in water legt en het gevolg ziet, ben ik benieuwd of je ze droog voert,...
De flakes zouden kunnen volgens Agrobs, maar zetten ook behoorlijk op, de wiesencobs verdubbelen minimaal in water,....

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-16 08:59

Nadia schreef:

Ik zou het risico op een slokdarmverstopping niet nemen.

Ze zette overigens vrij snel uit ook in koud water.

Alice13

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-16 13:24

Ik beschouw mezelf als recreatie ruiter maar met mijn kwpn rij ik voornamelijk dressuur matig en heel af en toe een buitenrit(ze is niet zo braaf maar wordt beter)
Ik wil graag een paard wat energie heeft tijdens het rijden en kan presteren op concours. Zonder heel gespannen en gestrest te zijn. Misschien is dit iets wat niet haalbaar is maar ik merk nu dat mijn paard toch een stuk ontspannender en relaxter is nu ik het voer heb aangepast. Daarbij speelt de hengstigheid ook nog een belangrijke rol!

Eiwitten (en andere belangrijke bouwstoffen) vind ik belangrijk voor opbouw van spiermassa en behoudt hiervan. Ik wil geen zuur paard na training. En tijdens rijden wil ik een paard wat energie heeft en vooruit denkt en kan!

Ik hoop dat dus alle aanpassingen te krijgen. De lijnzaadolie die genoemd werd vond ik ook een heel goed idee. Voorheen heeft ze de subli 369 gehad maar hier werd ze een klein tonnetje van (heeft aanleg om van lucht dik te worden helaas!)

Bedankt voor al jullie reacties ik ga me er even verder in verdiepen!!