Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Koper schreef:Kun je niet toch kijken of je elke dag in elk geval je paard kan gaan voeren?
Ik heb de pasta thuis in de koelkast staan. Twee keer per dag doe ik daar wat van in twee bakjes, prutje van maken, brokjes er bovenop en bakjes mee naar de wei.
mirgino schreef:ik geef nu alleen de poeder met peper door het voer, is kant en klaar in een emmer
Koper schreef:mirgino schreef:ik geef nu alleen de poeder met peper door het voer, is kant en klaar in een emmer
Doe je er wel een geschikte olie bij? Kurkumapoeder is niet oplosbaar in water, je moet er vet bij geven.
Peper die niet versgemalen is heeft geen nut. Het gaat juist om de piperine, en die vervliegt een paar minuten nadat de peper gemalen is.
xyzutu2 schreef:Ik heb juist gehoord van een voedingsdeskundige dat peper alleen bij honden en mensen wordt aangeraden aangezien die het wel kunnen verteren. Paardendarmen schijnen helemaal niet tegen peper te kunnen dus wordt bij paarden aangeraden om de curcuma alleen met de olie te geven. Die laatste is inderdaad wel belangrijk.
Koper schreef:xyzutu2 schreef:Ik heb juist gehoord van een voedingsdeskundige dat peper alleen bij honden en mensen wordt aangeraden aangezien die het wel kunnen verteren. Paardendarmen schijnen helemaal niet tegen peper te kunnen dus wordt bij paarden aangeraden om de curcuma alleen met de olie te geven. Die laatste is inderdaad wel belangrijk.
Dan heb je het verkeerd begrepen, of eerder degene die dat tegen je zei. Zonder peper kan wel alleen versterkt de piperine de werking van de kurkumine met ongeveer een duizendvoud.
Kuggur schreef:Ik zie die waarde met variaties meerdere keren voorbijkomen, duizendvoudig, meerdere honderden, geloof ook nog ergens zelfs meerdere duizenden.
Kan iemand me vertellen welk kwantificeerbaar effect van curcuma dat is en hoe het gemeten wordt?