xyzutu2 schreef:Wat een zoektocht voor jullie, ik kan me voorstellen dat je blij bent als je dan iets vindt dat bij je past.
Wat voor verschillende effecten zag je precies bij JPG&F, Lexa en Vitalbix?
@ xyzutu2, onze paarden hebben in 2011 chronische leverschade opgelopen omdat ze vergiftigd zijn door een idioot van een buurman.
Hun metabolisme is zo mega van de riedel geweest dat ik sneller kan benoemen wat ze niét gemankeerd hebben dan wat ze allemaal wél gemankeerd hebben. De oudste merrie hebben we 3x voor de dood weggehaald.
De 1e jaren zijn zo'n drama geweest dat ik geregeld met de dierenarts overlegd heb of het niet diervriendelijker zou zijn om ze in te laten slapen. Hij kon me daar ook niet in raden.
Na een paar jaar kregen we toch een aantal ziekteverschijnselen onder de knie. Vooral Prime humic heeft daar een grote bijdrage aangeleverd. Dat werkt met humine en fulvinezuren en komt tot in de mitochondrieën van de lichaamscellen om daar 'troep' uit te halen en er goede stoffen weer terug te plaatsen.
Met de JPG&F zag ik totaal geen verbetering. Hoeft dus niet aan het voer te liggen maar je hoopt toch met goed voer beetje bij beetje vooruitgang te boeken.
Met de Lexa werden ze weer wat beter in hun koppie. En kwam er ook weer wat meer vlees op de ribben. Maar de verharing ging nog steeds slecht. Ook hielden ze die zomer te lang haar en heb ik ze nog deels geschoren. En de hoeven bleven slecht.
Met de Vitalbix DC ben ik januari jl. begonnen en al na 2 weken zag ik duidelijk verbetering.
Ze kwamen letterlijk beter in hun vel te zitten. Ze gingen al vroeg de verharing in en werden voor het eerst sinds 6 jaar weer zo glad als een aal, net als voor de vergiftiging.
We rijden ze ook weer recreatief en hun kracht en uithoudingsvermogen begint zowaar weer terug te komen.
De hoeven zijn nog niet optimaal maar ook daar zie ik eindelijk verbetering.