Ervaringen met Balancer van Je Paard Gezond en Fit?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

henny_w

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-17 15:33

xyzutu2 schreef:
henny_w schreef:
Ik heb zelf 3 paarden met een beschadigde lever dus heel goed voeren is juist heel belangrijk. Vandaar dat ik in dit topic meelees. Ik vind jouw info juist een hele goede aanvulling :j

Geef je die nu alledrie JPG&F? Hoe doen ze het daarop qua leverwaarden?

Ik heb ruim jaar JPG&F gevoerd maar ik was er niet zo tevreden over. Ik ben daarna overgestapt op Lexa daar deden ze het al een stuk beter op maar ik was nog steeds niet helemaal tevreden.
Sinds januari jl. voer ik de Vitalbix daily complete en daar zijn ze heel erg van opgeknapt.

Anoniem

Re: Ervaringen met Balancer van Je Paard Gezond en Fit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-17 16:04

Wat een zoektocht voor jullie, ik kan me voorstellen dat je blij bent als je dan iets vindt dat bij je past.
Wat voor verschillende effecten zag je precies bij JPG&F, Lexa en Vitalbix?

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-17 16:42

Die van mij deed het ook goed op lexa amino, maar ze at het uiteindelijk niet met een dat wil wat zeggen bij mijn vreetmonster.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-17 17:33

Lexa at de mijne ook slecht. Ik heb op een gegeven moment de handdoek in de ring gegooid en de paarden gewoon weer op pavo gezet.
Welke balancer oid ik ook voerde, ik moest zoveel supplementen bijvoeren dat het allemaal behoorlijk in de papieren ging lopen, waardoor ik me afvroeg wat de meerwaarde van al die dure brokken nu helemaal echt was.
Ik heb equilin gevoerd, JPGF en lexa. Toen was ik er wel klaar mee.
Paarden doen het prima op een beetje pavo gecombineerd met hun supplementen. Klaar.

kverhage

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-17 12:38

Heeft er hier iemand ervaring met de body builder?? Ik voer normaal de balancer pro, maar zit te denken om mijn oudje in de winter de body builder te geven. Hoe bevalt het? Weet iemand de exacte ingredienten? En werd jouw paard er drukker van vergeleken met de pro? Energie heeft hij namelijk al genoeg met rijden ondanks zijn leeftijd := wel word hij wat schraler in de winter

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-17 18:01

Ik heb toevallig gisteren Suzanne gemaild voor meer informatie. De mijne is alweer aan het invallen met dit weer dus ik wil ook overstappen op de body builder.

kverhage

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-17 20:51

Ah toevallig! Als je een foto van het label krijgt zou je die dan hier willen neerzetten :D ?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-17 06:20

Ik kreeg alleen een korte reactie terug dat de bodybuilder zorgt voor beter behoud van de spiermassa zonder dat het paard er heet van wordt.
Ik heb een zak besteld, zodra ik 'm ontvangen heb plaats ik hier een foto.

henny_w

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-17 08:04

xyzutu2 schreef:
Wat een zoektocht voor jullie, ik kan me voorstellen dat je blij bent als je dan iets vindt dat bij je past.
Wat voor verschillende effecten zag je precies bij JPG&F, Lexa en Vitalbix?

@ xyzutu2, onze paarden hebben in 2011 chronische leverschade opgelopen omdat ze vergiftigd zijn door een idioot van een buurman.

Hun metabolisme is zo mega van de riedel geweest dat ik sneller kan benoemen wat ze niét gemankeerd hebben dan wat ze allemaal wél gemankeerd hebben. De oudste merrie hebben we 3x voor de dood weggehaald.
De 1e jaren zijn zo'n drama geweest dat ik geregeld met de dierenarts overlegd heb of het niet diervriendelijker zou zijn om ze in te laten slapen. Hij kon me daar ook niet in raden.

Na een paar jaar kregen we toch een aantal ziekteverschijnselen onder de knie. Vooral Prime humic heeft daar een grote bijdrage aangeleverd. Dat werkt met humine en fulvinezuren en komt tot in de mitochondrieën van de lichaamscellen om daar 'troep' uit te halen en er goede stoffen weer terug te plaatsen.

Met de JPG&F zag ik totaal geen verbetering. Hoeft dus niet aan het voer te liggen maar je hoopt toch met goed voer beetje bij beetje vooruitgang te boeken.
Met de Lexa werden ze weer wat beter in hun koppie. En kwam er ook weer wat meer vlees op de ribben. Maar de verharing ging nog steeds slecht. Ook hielden ze die zomer te lang haar en heb ik ze nog deels geschoren. En de hoeven bleven slecht.

Met de Vitalbix DC ben ik januari jl. begonnen en al na 2 weken zag ik duidelijk verbetering.
Ze kwamen letterlijk beter in hun vel te zitten. Ze gingen al vroeg de verharing in en werden voor het eerst sinds 6 jaar weer zo glad als een aal, net als voor de vergiftiging.
We rijden ze ook weer recreatief en hun kracht en uithoudingsvermogen begint zowaar weer terug te komen.

De hoeven zijn nog niet optimaal maar ook daar zie ik eindelijk verbetering.

kverhage

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-17 19:53

Tarico schreef:
Ik kreeg alleen een korte reactie terug dat de bodybuilder zorgt voor beter behoud van de spiermassa zonder dat het paard er heet van wordt.

Kan je al iets zeggen over hoe de body builder bevalt? Ik twijfel nogsteeds om hem te bestellen

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-17 20:04

Ik ben erg benieuwd naar de grote en hardheid van de brokjes. Ik zoek iets zonder ijzer, luzerne en graan.

kverhage

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-17 20:09

Ik vond ze heel klein toen ik ze voor het eerst binnen kreeg. Hard zijn ze ook niet, wel veel gruis in mijn zakken de laatste tijd...

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-17 20:19

Dan is misschien wel wat voor mijn oude

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-17 21:00

kverhage schreef:
Tarico schreef:

Kan je al iets zeggen over hoe de body builder bevalt? Ik twijfel nogsteeds om hem te bestellen

Ik ben overgestapt op Vitalbix :o Ik heb de body builder uiteindelijk niet gevoerd dus ik kan er niets over zeggen.

kverhage

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-17 21:05

Tarico schreef:
Ik ben overgestapt op Vitalbix :o Ik heb de body builder uiteindelijk niet gevoerd dus ik kan er niets over zeggen.

Aah oke! Ik kom daar vanaf hehe. Zou je mij de reden van de switch willen vertellen (puur voor info)? :D

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-17 21:06

kverhage schreef:
Tarico schreef:

Aah oke! Ik kom daar vanaf hehe. Zou je mij de reden van de switch willen vertellen (puur voor info)? :D

Ik ben bij jullie beide wel benieuwd naar de reden van switch :) Wij voeren nu JPGEF, in principe tevreden over, behalve dat we nu bij doormeten met de biotensor bij een aantal van onze pony's een 'neutraal' of 'licht negatief' advies krijgen. Alleen mijn oudere merrie had een positief biotensor-resultaat. We gluren nu dus rond naar iets anders, maar de waarden in de brok moeten ook nog een beetje 'leuk' zijn, anders heeft het geen zin.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-17 21:18

Mijn pony is enorm opgeknapt van de Balancer Pro maar bleef qua weerstand toch wat achter in vergelijking tot de rest van de kudde. Continue traanogen, chagrijnig en wat snotterig.
Omdat ik ook de Vitalbix Active+ al voerde heb ik de Vitalbix daily complete gekocht, puur om te proberen. Hij doet het er echt super op! Zit weer fijn in z'n vel en er komt inmiddels een mooie glans over z'n vacht.

Of het nu door de Vitalbix komt, of omdat hij misschien een virusje te pakken heeft gehad vorige maand durf ik niet te zeggen, maar voorlopig blijft hij op de Vitalbix staan. Ook omdat ik het fijn vind om maar 1 merk te voeren. In de Active+ zit natuurlijk ook de daily complete.

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-17 21:24

Ik heb de Vitalbix geprobeerd, maar bij de eerste dag voeren kreeg mijn ruin een megaheftige slokdarm verstopping. Nu voer ik jpgf en daar doen ze het hier super op!

kverhage

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-17 21:25

Hilary schreef:
kverhage schreef:

Ik ben bij jullie beide wel benieuwd naar de reden van switch :) Wij voeren nu JPGEF, in principe tevreden over, behalve dat we nu bij doormeten met de biotensor bij een aantal van onze pony's een 'neutraal' of 'licht negatief' advies krijgen. Alleen mijn oudere merrie had een positief biotensor-resultaat. We gluren nu dus rond naar iets anders, maar de waarden in de brok moeten ook nog een beetje 'leuk' zijn, anders heeft het geen zin.

Ah! Ik ben overgestapt om meerdere redenen; hij werd erg fris van de DC als ik de aanbevolen dosering gaf, daarbij word bij ons op stal 3x per dag gevoerd waardoor dan 200 gr (wat dus de hoeveelheid was ivm fris zijn) erg weinig was om te verdelen en hij het op een gegeven moment niet meer at. Toen ben ik er alle 3 de voerbeurten er een handje active+ gaan bijgeven voor de smaak en dat hij wat meer had, waar hij natuurlijk helemaal de pan van uitvloog. Hij vond het overigens wel erg lekker. Toen ben ik het gaan mengen met de agrobs musli (waar ik nu ook mijn jpgef mee meng) en toen was het niet meer lekker genoeg. Ook vond ik hem er minder goed uit zien, hij werd wat doffer en zag er gewoon niet uit zoals ik gewend was. Dit is toen na een korte tijd jpgef helemaal opgeknapt met appeltjes en al. Ook voerde ik extra vitamine E bij en zat ik vanwege de frisheid even te denken aan magnesium, die allebei met een ruime dosering in de jpgef zitten en dus makkelijker zou zijn en je van de jpgef meer moet voeren, wat in mijn geval goed uit kom, ook vind meneer het erg lekker! Dan als laatste werd bij mij de vitalbix negatief gemeten en de jpgef het beste, dus dat gaf de uiteindelijke doorslag :D Met de jpgef was hij ook meteen weer zijn oude zelf met rijden, dus dat was ook een fijne bijkomstigheid.

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-17 22:27

Dankjewel! Grappig dat het bij jouw paard dus precies andersom is qua biotensor als bij onze pony's. Het verschilt ook wel per keer meten, volgens mij. Eerder was de jpgef voor drie van de vier goed, nu nog voor minimaal 1 van de 4 (de 4e is niet gemeten deze keer).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-17 23:14

lailapri schreef:
Ik ben erg benieuwd naar de grote en hardheid van de brokjes. Ik zoek iets zonder ijzer, luzerne en graan.

Basis van jpgef is toch gewoon luzerne?

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-17 23:52

Ook? Nou dan hoef ik het niet te kopen ik had me er nog niet zo erg in verdiept maar iemand zei dat er geen ijzer in was toegevoegd.

tinkersjakie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-17 11:45

Ik ben ook aan het inlezen in verschillende topics en denk dat ik ook jpgef wil gaan kopen.
Heb verschillende brokken naast elkaar gezet met wat ze adviseren en wat er dan in zit.
Dus heb even de vital dc, balancer en de pro boor jullie naast elkaar gezet omdat deze hier veel besproken worden.
De hoeveelheid wat je geeft en de prijzen per dag staan er bij. Jpgef lijkt duur qua zak maar je gebruikt weinig ervan. Twijfelde ook tussen de vital en jpgef maar hoor vaak dat paarden van vital nogal schrikkerig kunnen worden en dat werd mijn paard ook van Care4life Afbeelding

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-17 08:23

Mooi overzichtje! Ik heb ook naar vital gekeken, maar daar zit maar een lage dosis selenium in en daar doet mijn paard het niet op.

tinkersjakie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-17 09:53

Zijn er ook mensen die voor en na foto’s hebben van hun paard. Die echt een. Die echt een verschil konden zien?

Zag wel een paar op de site.