Metazoa horse

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Martine_Levi

Re: Metazoa horse

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 21:30

Zeg, als je het zo slecht vindt en het loopt af te branden, wat dóé je dan hier!? >;)

Jemawi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 23:09

Voor de mensen met de eczemers ben ik benieuwd of je paard/pony ook lang door schuurde na het ZE seizoen en/of je daar nou verschil mee merkt.

Die van mij pakte op een relatief warme oktober/november dag nog mooi even de staartwortel en manenkam mee, was heel onrustig (jeuk), had lang korsten en voelde zich niet lekker. Ik ben nog steeds flabbergasted hoe goed het met haar gaat en kan niet wachten tot de zomer.

Naast ZE had ze iedere winter koliek. Niks van terug gezien en glanst nog steeds als een spiegel :D

Pytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 23:38

Het kan toch zo maar zijn dat paarden met eczeem oid, juist een tekort hebben aan ijzer/calcium of het niet goed kunnen verteren/opnemen en dus meer gevoerd moeten krijgen dan andere paarden. En dat het juist daarom op zulke paarden een positief effect heeft?

Setteli

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 23:46

elsando schreef:
Na alle succes verhalen ga ik ook metazoa proberen bij mijn pony. Hij heeft zomereczeem en cushing en hoop dat dit een positief effect heeft. Zijn er hier meer mensen die metazoa voeren aan paarden met cushing, die daarnaast ook pracsend krijgen? En moet ik de metazoa opbouwen of kan ik in één keer overgaan. Hij hoeft maar 50 gram per dag, dus stelt ook niks voor. En daarnaast heb ik nog een gezonde merrie van 4 jaar. Kan die ook over op de metazoa? Ze krijgt nu havens natural balance.

Ik krijg de metazoa als het goed is morgen binnen. Onze pony heeft ook cushing en onze andere heeft zomereczeem. De cushing pony staat ook op prascend. Ik heb geen ervaring met het voeren van metazoa, maar volgens mij zijn er wel een aantal in het cushing topic die het ook voeren

Blackberry28

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 01:02

MartineC1711 schreef:
Zeg, als je het zo slecht vindt en het loopt af te branden, wat dóé je dan hier!? >;)

Dat vroeg ik me ook al af inderdaad, TS vroeg volgens mij om ervaringen (positieve), omdat ze er zelf zo enthousiast over is.

Die van mij heeft in ieder geval voldoende looplust en ziet er goed uit, maar voer het nog te kort om een goed oordeel te kunnen geven.

Chesss

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 08:17

wie geeft er ook nog brok naast?

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 08:20

Setteli schreef:
elsando schreef:
Na alle succes verhalen ga ik ook metazoa proberen bij mijn pony. Hij heeft zomereczeem en cushing en hoop dat dit een positief effect heeft. Zijn er hier meer mensen die metazoa voeren aan paarden met cushing, die daarnaast ook pracsend krijgen? En moet ik de metazoa opbouwen of kan ik in één keer overgaan. Hij hoeft maar 50 gram per dag, dus stelt ook niks voor. En daarnaast heb ik nog een gezonde merrie van 4 jaar. Kan die ook over op de metazoa? Ze krijgt nu havens natural balance.

Ik krijg de metazoa als het goed is morgen binnen. Onze pony heeft ook cushing en onze andere heeft zomereczeem. De cushing pony staat ook op prascend. Ik heb geen ervaring met het voeren van metazoa, maar volgens mij zijn er wel een aantal in het cushing topic die het ook voeren

Ik voer Metazoa al een tijdje nu en mijn merrie met cushing is er heel erg van opgeknapt.
De rare vieze ruwe vacht is zo goed als weg, ze glanst, de vetophopingen overal zijj
n grotendeels weg en ze is topfit.
Oma vliegt smorgens als een jong veulen de wei in.
Gewoon voer moeten ze vaak veel van hebben om er alles uit te kunnen halen, dus ook veel ballast die ze niet nodig hebben.

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 08:25

madamX schreef:
pleiada schreef:
Ik snap nog steeds niet wat er zo bijzonder is aan metazoa..Het is naar mijn idee nog steeds een doodsimpel vitamine brokje met scheve calcium fosfor verhouding en hoog ijzer..

Bijzonder dat het een opgewaardeerd luzernebrokje is, waarvan er al vele op de markt zijn. Nog bijzonderder omdat het op een niet onderbouwde, vreemde manier gepromoot wordt, met zeer merkwaardige aannames en zelfs foute berekeningen... Al met al zeeeer bijzonder. Dus wel bijzonder :D .

Whatever het is, ik vind het super bijzonder dat mijn oudje het zo goed doet op dit opgewaardeerde luzernebrokje.
Ik heb voorheen nog niks anders gevonden en ben tevreden met dit luzernebrokje.
Hoe iets gepromoot wordt is voor mij zowiezo bij alle producten vaak een beetje vaag.
Ik zou niet de moeite doen om het te kopen als zogenaamde opgewaardeerde lucernebrokje zijn werk niet deed.

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 09:50

Ik ben wel benieuwd of er mensen zijn die hiervoor een ook compleet supplement(zoals pavo vitalcomplete of marstall force)voerden zonder toevoeging van brok of muesli met een hoog suiker/zetmeel gehalte en of de paarden het nu beter doen op metazoa!?

Marjo89

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 09:53

ik voerde bijna 3 kwart jaar lang vita brokjes van pavo. Ik merk dat mijn paard met metazoa nu sneller glimt (ik heb het wel over een zorgen kindje) en fitter oogt.
De pavo leek ik meer van te moeten voeren om hetzelfde resultaat te krijgen.

Van marstall force heb ik goeie dingen over gehoord. Ben zelf zeer te spreken over dat merk, ik heb er 2 soorten voer van ook.
Maar volgens mij kun je dat alleen in emmers kopen. Ik vind juist de zakken handig.

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 09:56

madamX schreef:
Bijzonder dat het een opgewaardeerd luzernebrokje is, waarvan er al vele op de markt zijn. Nog bijzonderder omdat het op een niet onderbouwde, vreemde manier gepromoot wordt, met zeer merkwaardige aannames en zelfs foute berekeningen... Al met al zeeeer bijzonder. Dus wel bijzonder :D .

Hoe het gepromoot wordt zal mij een worst zijn! Dat het voor mijn Haflinger heel goed test zegt mij voldoende. Hij heeft blijkbaar alles wat er in zit nodig. Hij heeft ook een schildklier die 'onderhouden' moet worden en daar is dit brokje blijkbaar ook goed voor.
Ik heb daarom wel m'n twijfels of het voor alle paarden goed is en om het dan het hele jaar door te geven.
Het test alleen in de winter goed voor hem. Tijdens weidegang-seizoen wil hij het niet.

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 10:11

pleiada schreef:
Ik ben wel benieuwd of er mensen zijn die hiervoor een ook compleet supplement(zoals pavo vitalcomplete of marstall force)voerden zonder toevoeging van brok of muesli met een hoog suiker/zetmeel gehalte en of de paarden het nu beter doen op metazoa!?

die van mij wilde de pavo en marstal brok niet eens eten.
de marstal gaf ik zelfs gemengd door andere meusli en dan nog filterde ze veel brokjes eruit, die bleven gewoon liggen.

Martine_Levi

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 14:45

pleiada schreef:

Ik heb beide gevoerd, paarden doen het beter op Metazoa!
Lusten het liever, glimmen meer, meer energie..
Ik ben erg tevreden!

elsando

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 15:00

Citaat:

Citaat:
Ik voer Metazoa al een tijdje nu en mijn merrie met cushing is er heel erg van opgeknapt.
De rare vieze ruwe vacht is zo goed als weg, ze glanst, de vetophopingen overal zijj
n grotendeels weg en ze is topfit.
Oma vliegt smorgens als een jong veulen de wei in.
Gewoon voer moeten ze vaak veel van hebben om er alles uit te kunnen halen, dus ook veel ballast die ze niet nodig hebben.

Mijn pony staat er nu 2 dagen op. Dus kan er nog niks van zeggen. Maar hij eet het gelukkig heel graag, ondanks dat hij enorm kieskeurig is. Dus maar eens even afwachting hoe het gaat. Hij is ook net een week begonnen met de pracsend, dus dat zal straks ook zijn werk gaan doen.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 15:07

Ik snap ook niet wat er zo bijzonder is aan metazoa. Het is gewoon het zoveelste vitaminen en mineralen supplement.

Veel mensen die niets van metazoa afweten maar wel van een vitamine en minetalen supplement, stappen niet over naar dat supplement, maar als ze metazoa zien ineens wel. Dat valt mij op. Misschien omdat metazoa eerder bekend is als brok dan als supplement?

Martine_Levi

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 15:09

Misschien doordat er al zoveel positieve ervaringen zijn??

Setteli

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 15:17

Nou ik ben heel benieuwd! Onze cushing pony staat al sinds mei vorig jaar op prascend en na een hele moeilijke periode (niet of nauwelijks eten en diarree) gaat het nu goed met haar. Ze is uit zichzelf aan het verharen (en dat voor het eerst sinds een jaar of 10!), maar ze heeft nog steeds zo'n hele dicht behaarde vacht.
Ze is op het moment heel fit, maar ik hoop dat ik nog wat verbetering in haar kan krijgen.
En met de eczeem pony ben ik heel benieuwd. Hij staat nu op luzerne, schepje Ultimate Balancer en hooi.

Akke_sSpring

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 15:35

Geryon schreef:
Ik snap ook niet wat er zo bijzonder is aan metazoa. Het is gewoon het zoveelste vitaminen en mineralen supplement.

Veel mensen die niets van metazoa afweten maar wel van een vitamine en minetalen supplement, stappen niet over naar dat supplement, maar als ze metazoa zien ineens wel. Dat valt mij op. Misschien omdat metazoa eerder bekend is als brok dan als supplement?

Ik was niet blij met hoe mijn paard in de omgang reageerde op C4L terwijl ik wel op zoek was naar een voer wat haar lichamelijk wel hetzelfde bracht als C4L.

Via het c4l topic werd ik gewezen op Metazoa en toevallig voerde een stalgenoot en een vriendin dit van mij ook en naar tevredenheid, dus ben ik dat ook gaan proberen en ik heb even getwijfeld ivm de energie die minderde maar inmiddels heb ik haar rantsoen wat aangepast en nu loopt weer heerlijk en energiek! De verhaart enorm, blijft glimmen, is cool in haar hoofd en heeft genoeg energie om een les door te komen zonder heet te worden.

dynamiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 20:10

Mag ik mij hier ook melden? Sinds vandaag voor het eerst een zak gekocht tezamen met lucerne, dik 1 maand geleden kreeg 1 van mijn shets spuitpoep en hoefbevangenheid. Tot op vandaag spuitpoep wat een ellende telkens alles schoonmaken.

vandaag kwam de smid en van hem kreeg ik de tip om Metazoa te gaan voeren zodat ze weer normale mest krijgt in plaats van spuitpoep. Mij benieuwen of het gaat werken.

Jemawi

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 20:51

dynamiek schreef:
Mag ik mij hier ook melden? Sinds vandaag voor het eerst een zak gekocht tezamen met lucerne, dik 1 maand geleden kreeg 1 van mijn shets spuitpoep en hoefbevangenheid. Tot op vandaag spuitpoep wat een ellende telkens alles schoonmaken.

vandaag kwam de smid en van hem kreeg ik de tip om Metazoa te gaan voeren zodat ze weer normale mest krijgt in plaats van spuitpoep. Mij benieuwen of het gaat werken.

Dit is mijn reden geweest om ermee te starten. Spuitpoep was binnen 2 dagen weg en een dag later stond mijn pony ook weer.

@jesito, voer jij alleen Metazoa aan jouw cushinger? Die van mij moet een aangepast voer in verband met leeftijd/aankomen. Of geef je het 'erbij'?
Ik ben bang dat ik mijn paard ga overdoseren, dus sinds het nieuwe voerschema geef ik haar geen Metazoa meer.

dynamiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 20:57

Jemaswi dat is fijn om te horen, ik hoop zo dat het bij de mijne ook aanslaat.

Marjo89

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 20:59

Hebben jullie ervaring bij paarden die spierbevangen zijn ?
En metazoa.

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 21:12

Ik gebruik het bij mijn eczemer. Al een jaar....
Afgelopen zomer heeft hij minder geschuurd. Hij zit beter in zijn lijf, heeft meer energie en ziet er goed uit.
Ik ben zeer tevreden.

Heb langere tijd verschillende producten gebruikt (ook van verkopers en wederverkopers die zich hier nu wat ongenuanceerd uitlaten ;-) ).
Maar Metazoa werkt het beste voor hem. Ik gebruik mijn ogen, en zie een fitter paard dat niet schuurt.
Of dit voor een ander paard net zo werkt is de vraag.... ik blijf dit echter gebruiken!

Liefsyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 22:17

Ninx schreef:
Ik gebruik het bij mijn eczemer. Al een jaar....
Afgelopen zomer heeft hij minder geschuurd. Hij zit beter in zijn lijf, heeft meer energie en ziet er goed uit.
Ik ben zeer tevreden.

Heb langere tijd verschillende producten gebruikt (ook van verkopers en wederverkopers die zich hier nu wat ongenuanceerd uitlaten ;-) ).
Maar Metazoa werkt het beste voor hem. Ik gebruik mijn ogen, en zie een fitter paard dat niet schuurt.
Of dit voor een ander paard net zo werkt is de vraag.... ik blijf dit echter gebruiken!

Wauw goed zeg! Staat je paard dan ook zonder eczeemdeken in de zomermaanden of nog wel met deken?

Jemawi

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 22:46

Vind het zó spannend of die van mij ook beter gaat... kom maar op met die zomer :D