Misschien was het toch te droog of was de combinatie met lucerne geen goede. Eerder deed hij dat ook altijd toen die psylliumvezels kreeg, met bietenpulp weet ik niet meer, is lang geleden..
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Wendy1978 schreef:Maar geven jullie het nou juist om het paard "aan te laten komen"
of af te laten vallen (Omdat het juist ook geschikt is voor hoefbevangen paarden etc)?
Wendy1978 schreef:Hmmmmm.... mijn pony moet juist wat kilos kwijt
Ik geef het in de nacht als extra "ruwvoer"
maar weet nu dus niet of ik er goed aan doe dit bij te voeren...
(hij was van de zomer echt TE dik geworden en tegen hoefbevangen aan op het land)
donna123 schreef:Wendy1978 schreef:Hmmmmm.... mijn pony moet juist wat kilos kwijt
Ik geef het in de nacht als extra "ruwvoer"
maar weet nu dus niet of ik er goed aan doe dit bij te voeren...
(hij was van de zomer echt TE dik geworden en tegen hoefbevangen aan op het land)
Ik zou onbeperkt structuurrijk hooi geven. Ik zou JUIST een vitamine en mineralen supplement of brok ( ik voer zelf Healthu Herbs), want als een paard ee tekort heeft aan mineralen dat gaat hij/zij extra veel hooi eten om dat tekort aan te vullen. En sowieso zit in sommige krachtvoeders evenveel zetmeel+suiker als in hooi (zie bv Healthy herbs, agrobs of dodson and horrel)
Wendy1978 schreef:Hij krijgt heel de dag door onbeperkt hooi
Het is erg droog hooi trouwens
Verder geef ik hem 1/4 basis brok in de ochtend
En 1/4 brok in de avond en handje müsli erbij
En in de avond dan een plastic thee beker met speedibeet nu voor de nacht voor als zijn hooi op is
Hij krijgt iedere dag beweging
Hooguit 1 dagje vrij in de maand als keer echt slecht weer is qua regen maar dan nog loopt hij de hele dag buiten in de groeps paddock waar er ook heel de dag 'beweging' is
Zou ik dan moeten stoppen met dit te voeren en een vitamine brok extra?
Sorry voor de vragen ineens
Maar ik denk dan dat ik het stukje voor
Hoefbevangen gevoeligheid verkeerd heb opgevat op de zak
ch_ntii123 schreef:Ik denk dat speedibeet eerder aanzet dan krachtvoet...
Wordtvhij in t zweet gewerkt of een half uurtje hobbelen?