Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
vonneke schreef:Ik zit in dubio het ook te gaan voeren.
Maar wil enkel een puur product zonder toevoegingen. Zag nu de Pharmahorse Magnesium.
Iemand daar ervaring mee?
Cemlys schreef:[naam] schreef:Ik zit in dubio het ook te gaan voeren.
Maar wil enkel een puur product zonder toevoegingen. Zag nu de Pharmahorse Magnesium.
Iemand daar ervaring mee?
heeft het puur niet een heel vieze smaak. Ik geef de betamag forte van equistro, en dat ruikt nog zuur en vies, terwijl daar wel al een suikergoedje bijzit. dit eet ie ook echt niet zelf op. Met een spuitje in de bek tot nu toe.
Keet schreef:Een teveel aan magnesium plast een paard uit![]()
Ik heb inderdaad de hoeveelheid voor een paard in arbeid genomen ivm spierbevangenheid/tekort aan magensium. Maar met een beetje rekenen kom je zelf ook al een heel eind.
15 gram is ongeveer een eetlepel
minimelona schreef:je kan magnesium niet puur geven; het moet zich binden aan "iets" ; staat best duidelijk uitgelegd op PN. en vermoed dat het de griest is wat zwaarder weegt als andere verbindingen, het ziet er dan ook ietwat korreliger uit dan bv de "stuifpoeder" van PN...
MirandaFuego schreef:minimelona schreef:je kan magnesium niet puur geven; het moet zich binden aan "iets" ; staat best duidelijk uitgelegd op PN. en vermoed dat het de griest is wat zwaarder weegt als andere verbindingen, het ziet er dan ook ietwat korreliger uit dan bv de "stuifpoeder" van PN...
De magnesium die wij geven van de welkoop is gebonden aan oxide.![]()
Ze maken het expres korrelig zodat het niet zo stoffig is.
Dit spul is gewoon het product wat ze normaal toevoegen aan andere supplementen.
Verder is het dus gebonden met griesmeel, dat gebeurd vaker bij supplementen. zoals bijv.deze:
http://www.paardendrogist.nl/product/ha ... er/102119/
Alleen die van de welkoop is goedkoper.
minimelona schreef:Kun je nagaan; want bij die van de paardendrogist weet je dus niet eens hoeveel magnesium er in zit en welke verbinding...
Ik heb ook al ontdekt dat als je verder gaat zoeken naar exacte ingredienten van soortgelijke en nog veel duurdere produkten (die dus doodleuk adverteren met het feit dat ze de betere verbindingen gebruiken, zoals chelaat, citraat, etc.) het vaak gemixt word met de oxide vorm, dus maar een pietsie magnesium met citraat en het overgrote deel aanvullen met magnesium oxide... Ik wou dat ze de belastingdienst wat vaker tillen , ipv ons...