Magnesium gebruik, merken jullie verschil?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-13 13:35

Dat is als je het maximum van de aanbevolen hoeveelheid, per dag, tijdens arbeid gebruikt. Ik heb het minimum genomen, aangezien mijn paarden ook al magnesium krijgen vanuit hun eigen voer. Ik heb de basisbehoefde (0,0195 gr. per kg lichaamsgewicht) genomen: http://www.voervergelijk.nl/informatie/ ... -mineralen

Arbeid zit tussen de 0,019 g - 0,030 g per kg lichaamsgewicht.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-13 13:38

Wat ik trouwens geleerd heb is dat iig bij mensen teveel magnesium diarree geeft.
Ik zit zelf nu dus al enkele dagen aan de dubbele dosis, 14 mg per kg in plaats van 7 zonder klachten!
Was erg kramperig vond ik, beetje te veel stress denk ik.
Maar als dat bij paarden ook zo is zou je haast zeggen dat je rustig uit moet zoeken welke dosis geschikt is voor je paard, zonder standaard..

Keet

Re: Magnesium gebruik, merken jullie verschil?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-13 13:47

Een teveel aan magnesium plast een paard uit ;)

Ik heb inderdaad de hoeveelheid voor een paard in arbeid genomen ivm spierbevangenheid/tekort aan magensium. Maar met een beetje rekenen kom je zelf ook al een heel eind.

15 gram is ongeveer een eetlepel :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-13 13:54

Het welkoop spul weegt zwaarder dan veel andere "stuifpoeder" vormen van magnesium. Het lijkt dus vreselijk veel, maar valt uiteindelijk reuze mee...

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-13 13:57

Over dat diarree las ik ook en dat het vooral voorkomt bij de dioxide variant (bij mensen dan).

@ Keet: inderdaad, beetje rekenen en puzzelen dan kom je een heel eind :).

@ Minimelona: Maar hoe komt het dat die van de Welkoop dan zwaarder is? Want je zou denken dat het qua gewicht wel vaak hetzelfde moet zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-13 13:58

Wat voor mengstoffen zitten er door de magnesium van Welkoop?

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-13 14:09

vonneke schreef:
Ik zit in dubio het ook te gaan voeren.
Maar wil enkel een puur product zonder toevoegingen. Zag nu de Pharmahorse Magnesium.

Iemand daar ervaring mee?

heeft het puur niet een heel vieze smaak. Ik geef de betamag forte van equistro, en dat ruikt nog zuur en vies, terwijl daar wel al een suikergoedje bijzit. dit eet ie ook echt niet zelf op. Met een spuitje in de bek tot nu toe.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-13 14:14

Cemlys schreef:
[naam] schreef:
Ik zit in dubio het ook te gaan voeren.
Maar wil enkel een puur product zonder toevoegingen. Zag nu de Pharmahorse Magnesium.

Iemand daar ervaring mee?

heeft het puur niet een heel vieze smaak. Ik geef de betamag forte van equistro, en dat ruikt nog zuur en vies, terwijl daar wel al een suikergoedje bijzit. dit eet ie ook echt niet zelf op. Met een spuitje in de bek tot nu toe.

Ik doe het dan door slobber oid. Wil geen middelen gaan voeren waar bij wijze van spreken meer mengstoffen in zitten dan het product zelf

welmoed__

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-13 14:15

ik zit er ook over na te denken om het te gaan voeren, omdat die van mij erg schrikachtig is en van een grassprietje wat verkeerd staat, al op de loop kan gaan.
Ik ben echter niet elke dag bij mijn paard en hij word gevoerd door de staleigenaar. Moet dit elke dag gegeven worden of is 4x in de week ook genoeg?

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-13 14:32

Keet schreef:
Een teveel aan magnesium plast een paard uit ;)

Ik heb inderdaad de hoeveelheid voor een paard in arbeid genomen ivm spierbevangenheid/tekort aan magensium. Maar met een beetje rekenen kom je zelf ook al een heel eind.

15 gram is ongeveer een eetlepel :)

Bij mensen is het dus diarree inderdaad of inderdaad ook via de urine. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-13 15:25

je kan magnesium niet puur geven; het moet zich binden aan "iets" ; staat best duidelijk uitgelegd op PN. en vermoed dat het de griest is wat zwaarder weegt als andere verbindingen, het ziet er dan ook ietwat korreliger uit dan bv de "stuifpoeder" van PN...

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-13 17:03

minimelona schreef:
je kan magnesium niet puur geven; het moet zich binden aan "iets" ; staat best duidelijk uitgelegd op PN. en vermoed dat het de griest is wat zwaarder weegt als andere verbindingen, het ziet er dan ook ietwat korreliger uit dan bv de "stuifpoeder" van PN...

De magnesium die wij geven van de welkoop is gebonden aan oxide. :j
Ze maken het expres korrelig zodat het niet zo stoffig is.
Dit spul is gewoon het product wat ze normaal toevoegen aan andere supplementen.
Verder is het dus gebonden met griesmeel, dat gebeurd vaker bij supplementen. zoals bijv.deze:
http://www.paardendrogist.nl/product/ha ... er/102119/
Alleen die van de welkoop is goedkoper. :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-13 19:31

MirandaFuego schreef:
minimelona schreef:

De magnesium die wij geven van de welkoop is gebonden aan oxide. :j
Ze maken het expres korrelig zodat het niet zo stoffig is.
Dit spul is gewoon het product wat ze normaal toevoegen aan andere supplementen.
Verder is het dus gebonden met griesmeel, dat gebeurd vaker bij supplementen. zoals bijv.deze:
http://www.paardendrogist.nl/product/ha ... er/102119/
Alleen die van de welkoop is goedkoper. :P

Kun je nagaan; want bij die van de paardendrogist weet je dus niet eens hoeveel magnesium er in zit en welke verbinding...
Ik heb ook al ontdekt dat als je verder gaat zoeken naar exacte ingredienten van soortgelijke en nog veel duurdere produkten (die dus doodleuk adverteren met het feit dat ze de betere verbindingen gebruiken, zoals chelaat, citraat, etc.) het vaak gemixt word met de oxide vorm, dus maar een pietsie magnesium met citraat en het overgrote deel aanvullen met magnesium oxide... Ik wou dat ze de belastingdienst wat vaker tillen , ipv ons...

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-13 19:44

minimelona schreef:
Kun je nagaan; want bij die van de paardendrogist weet je dus niet eens hoeveel magnesium er in zit en welke verbinding...
Ik heb ook al ontdekt dat als je verder gaat zoeken naar exacte ingredienten van soortgelijke en nog veel duurdere produkten (die dus doodleuk adverteren met het feit dat ze de betere verbindingen gebruiken, zoals chelaat, citraat, etc.) het vaak gemixt word met de oxide vorm, dus maar een pietsie magnesium met citraat en het overgrote deel aanvullen met magnesium oxide... Ik wou dat ze de belastingdienst wat vaker tillen , ipv ons...

Ja joh met heel veel voer wordt je in de maling genomen, heb ik al ontdekt een tijd geleden met speciaal voer voor ecxemers, gewoon niet duidelijk op de verpakking zetten dat het vol zit met zetmeel.. :n
Alles wat voor paarden is wordt gelijk een stuk duurder gemaakt. }:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-13 19:58

Ja precies! En dat terwijl dat oude gezegde juist zo klopt voor ons: "Mensen met paarden hebben hemel op aarde, maar als ze komen te sterven, valt er geen donder meer te erven...

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-13 20:03

Dat ons geld op is komt door die voertoestanden! :j :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-13 14:32

ja mee eens; voertoestanden, medicijntoestanden, zo kan je nog wel even doorgaan; je had gewoon gelijk; alles waar paard voor staat, kost direct de hoofdprijs...

Wendie1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-13 22:31

Hier ook maar een zak besteld, en zeer benieuwd of het gaat aanslaan... hoeveel voeren jullie bij? drie thee lepels las ik al ergens?

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-13 22:33

Lees de laatste paar bladzijden eens door zou ik zeggen ;)

Wendie1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-13 22:39

Oohh ja gevonden xD ik zit op mn telefoon, dus vandaar! Hoelang doen jullie met zon zak van de welkoop? toch zeker wel een jaar of anderhalf?

zwanepol

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-13 22:53

Ik voer het nu sinds vorige week dinsdag en ben voorzichtig tevreden. Nog even afwachten (misschien zit het tussen mijn eigen oren, maar ja, dan helpt het ook :D )

Wendie1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-13 23:05

Ik ben ook zeer benieuwd! Die van mij heeft wel snel dat hij gespannen gaat lopen,, en ook dat hij best snel zich druk maakt om niks. Als er een paard de trailer uitgeladen word, pomt die zich zo verschikkelijk op en gaat die stuiteren en zet z'n hele nek op, als k niet ingrijp en m afleid komt die omhoog en gaat stijgeren en gekke sprongen maken. Ook van andere paarden die op het terrein lopen met ijzers dan gaat die al dansen naast je. Ook van boor geluiden of zware motor van een auto dan gaat ie al stuiteren. En dit had hij 2,5 jaar geleden nog nooit... Dus ben heeel erg benieuwd!!

dianalamboo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-13 23:58

Volgende week kunnen wij starten, ben benieuwd. Gaan 30 gram geven. Op paard natuurlijk staat andere berekening voor als je magnesiumoxide geeft, maar houden hoeveelheid maar aan welke hier genoemd word

Lekilove

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-13 02:10

Ik gaf mijn haf magnesiumcitraat van Phytonics (39,= voor 500 gr) op advies DA, omdat ze harde spierspanning had en wat stresserig. Pot is leeg, merk nu dat ze toch weer wat rillerig is, al merkbaar als je beetje stevig borstelt. Denk dat ik ook zak bij Welkoop ga halen, al is t wel veel ineens en net wat andere samenstelling?

newt

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-13 02:20

Ik voer sinds een tijdje ook Magnesium bij. Eerst instant gebruikt maar hier geen verschil op gemerkt.
Nu standaard bij de bix maar helaas voor mijn paard ook geen positief effect.
Werd mij geadviseerd te gebruiken bij een merrie de zeer zeer sensibel is en hoog in het bloed staat helaas.
Heb ook PAVO korrels bgebruikt, maar dat eet mw niet want het ruikt best appart. De magnesium gaat dan nog.

Baal er wel van, want kan helaas niet een oplossing vinden voor haar.
Laatst de avond 4-daagse die voorbij kwam wandelen. Dan is ze helemaal geflipt, staat te trillen en zweet overal. Arm dier.