Welk merk Glucosamine gebruiken jullie?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

TinePine

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-13 00:14

brick2061 schreef:
Bij Homeopaard.nl:

Glucosamine Speciaal is een aanvullend diervoeder welke gegeven kan worden als extra aanvulling bij gewrichten, kraakbeen, bindweefsel, spieren, pezen en banden. Glucosamine/Chondroïtine complex bevat zuiver haaienkraakbeen. Glucosamine speciaal is een samenstelling van hoogwaardige grondstoffen.
Samenstelling: o.a. Glucosamine 45.000.00 mg/k, Chondroïtine (zuiver haaienkraakbeen) 50.000.00 mg/k, MSM Zwavel 80.000 mg/k, Calcium, Magnesium citraat, vitamine C, boswelia serrata.

Prijs 1000 gr € 49.50 €
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
DUIVELSKLAUW: De wortels van de duivelsklauw bevatten onder andere de stof gluco-iridoïden.
Paarden met gewrichts problemen kunnen deze stof nodig hebben voor soepele gewrichten.

Duivelsklauw 2,5 ltr (+ 1.6 kilo) € 45,95

toevallig eingenaar van deze webwinkel? Volgensmij is het niet toegestaan op deze manier de ´adverteren´ op bokt. Je bent twee dagen geregisteerd. 3 posts geplaatst met alleen verwijzingen naar die webwinkel....

BigBen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-13 00:57

En niet de enige eigenaar van een webwinkel.
Dit is één van de belachelijkste topics ooit.
Fabrikanten, verkopers, en doorververkopers van glucosamine die allemaal tegen elkaar op aan het spammen zijn.

Illusion1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-13 01:13

BigBen schreef:
Dit is één van de belachelijkste topics ooit.

Dank! (zegt de TS)

LizMD

Re: Welk merk Glucosamine gebruiken jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-13 22:24

Homeopaard heeft dezelfde samenstelling als die van Hoba. Te weinig dus.

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 14:43

Volgens mij zijn er genoeg mensen die serieus hiermee bezig zijn en hier hun vragen stellen, waaronder ik.

Om nu iedereen over 1 kam te scheren..........

Smubbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 16:36

Dimple schreef:
Volgens mij zijn er genoeg mensen die serieus hiermee bezig zijn en hier hun vragen stellen, waaronder ik.

Inderdaad mee eens :j
Heb echt geen webwinkel of iets dergelijks :n
Helaas, misschien was ik anders wel binnengelopen nu ha..ha..
Gewoon goede ervaringen en vind wel dat mensen snel te veel betalen voor iets. Vandaar mijn tips!

Illusion1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-13 16:40

Smubbel schreef:
Dimple schreef:

Gewoon goede ervaringen en vind wel dat mensen snel te veel betalen voor iets. Vandaar mijn tips!

En juist daarom heb ik dit topic geopend. Ik voerde eerst de dure Groene Os Glucosamine Compleet en ben sinds ongeveer 2 maanden overgestapt naar de Vitella van de Zingende Smid. Stukken vriendelijker voor de portemonnee en ik én paard zijn zeer tevreden. Ik vind ook alle ervaringen die hier gedeeld worden zeer interessant. Ik heb serieus een hoop nieuwe dingen geleerd.

bertine37

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 16:45

Smubbel schreef:
Dimple schreef:

Dit waren eigenlijk mijn woorden, maar stond ingelogd onder de naam van mijn dochter, handig als ze op mams computer zitten :')

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 17:06

Ik ben er nog steeds niet over uit eigenlijk. Omdat ik nu in WW zit is er gewoon minder geld, maar ik wil wel een goed product en liefst geen poeder. Nu moet ik echt een hapje maken om het te verwerken, Vloeibaar kan ik ook makkelijk over wat muesli gieten.

Ik ga van de week alles op een rijtje op papier zetten en dan kiezen. Zal een fijn klusje worden :D

Illusion1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-13 17:11

Dimple schreef:
Ik ben er nog steeds niet over uit eigenlijk. Omdat ik nu in WW zit is er gewoon minder geld, maar ik wil wel een goed product en liefst geen poeder. Nu moet ik echt een hapje maken om het te verwerken, Vloeibaar kan ik ook makkelijk over wat muesli gieten.

Ik ga van de week alles op een rijtje op papier zetten en dan kiezen. Zal een fijn klusje worden :D

De Vitella is ook een poeder. Redelijk reukloos. Ik doe altijd een beetje granen en mueslie in twee bakjes. Per bakje een half schepje gluco en dan een straaltje zonnebloemolie voor de plakkerij. Goed mengen en dit mengsel wordt 's ochtends en 's middags met de brokken gevoerd. Mijnheer eet het smakelijk op. Ik denk dat ik met een pot van 1 kilo 4 maanden ga doen. Pot kostte me 40 euro.

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 17:32

De grand meadows is wel een flinke schep, maar ik meng het door de marstall vito. Beetje heet water er op en het werkt super.

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 17:33

Ik ga toch voor de pharmahorse.
Dit topic heeft me daar van overtuigd.
Ben benieuwd, van de week bestel ik hem.

TinePine

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 17:40

Het was ook niet lelijk bedoeld hoor Bertine. Er kwam vervolgens een negatief ´sfeertje´ in dit topoic en dat zeker niet mijn bedoeling. Ik lees ook graag mee, maar ik ben wel op zoek naar niet gekleurde informatie, dus soms ben ik scherp op wederverkopers die vaak posten op bokt.

brick2061

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 19:18

Ja helaas zijn er altijd weer mensen die negatief moeten zijn. Daarom heb ik ook heel lang niets op bokt gedaan en was mijn naam en wachtwoord kwijt. Vandaar dat ik nu weer (net 3 dagen) opnieuw ben aangemeld. Maar gelukkig meteen weer gezeur. Geef mijn eigen paard dus al jaren bovengenoemd Glucosamine en Duivelsklauw met goede resultaten en naar mijn idee tegen redelijke prijzen. Aangezien hier ook iemand over de Duivelsklauw begon heb ik hierover nog een keer een melding gemaakt.

TinePine

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 19:24

Ik zie dat ik nu twee namen door elkaar haal. Mijn voorgaande post was bedoeld voor Brick2061 ;-)
Sorry

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 17:42

bertine37 schreef:
Dit staat op de site
98,80 procent glucosaminesulfaat.

GLUCOSAMINE Hoge dosering

Productinformatie:
Glucosamine beschermt het kraakbeen en houdt gewrichten soepel, elastisch en beweeglijk. Glucosamine wordt via de darm in de bloedbaan worden opgenomen en zal via het bloedplasma het gewricht bereiken. Glucosamine verbetert de structuur van kraakbeen waardoor het vocht in het kraakbeen beter wordt vastgehouden en soepel blijft. Mogelijk remt Glucosamine de ontsteking in het gewrichten. Samen zorgen die effecten ervoor dat het gewricht soepel beweegt en de schokken beter gedempt worden. Glucosamine heeft geen nadelige bijwerkingen. Men dient Glucosamine tenminste 4 - 10 weken toe te dienen voordat het resultaat merkbaar wordt.

Samenstelling:
98,80% glucosamine sulfaat - KCl

Gebruik:
Mengen door het krachtvoer of de slobber in de aangegeven hoeveelheid (1 afgestreken maatschep 8 ml = 8 g, 5 ml = 5 g, 3 ml = 3 g. bij voorkeur verdeeld over twee of meer dagdelen.

Naast het gebruik van Glucosamine bevelen wij Chondroïtine en Omega 3-6-9 olie aan.

Dosering:
volgens onderstaand schema. Na 4 tot 10 weken de dosis afbouwen tot de onderhoudsdosering.

Hier kan ik dus niks mee! Ik wil gewoon 1 schep geven waar minimaal 9000 mg zuivere glucosamine sulfaat in zit! Minder heeft voor een paard geen enkele nut namelijk en chondroitine geef ik ook niet, is niet bewezen dat dit oraal opgenomen wat voor het paard doet namelijk!
Omega 3-6-9 vind ik wel o.k!

brick2061

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 22:12

Is het wel bewezen dat alleen 9000 mg glucosamine sulfaat werkt en bestaat er zo'n product. Misschien de moeite waard om die ook eens te proberen.

bertine37

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 22:27

rapido schreef:
bertine37 schreef:
Dit staat op de site
98,80 procent glucosaminesulfaat.

GLUCOSAMINE Hoge dosering

Productinformatie:
Glucosamine beschermt het kraakbeen en houdt gewrichten soepel, elastisch en beweeglijk. Glucosamine wordt via de darm in de bloedbaan worden opgenomen en zal via het bloedplasma het gewricht bereiken. Glucosamine verbetert de structuur van kraakbeen waardoor het vocht in het kraakbeen beter wordt vastgehouden en soepel blijft. Mogelijk remt Glucosamine de ontsteking in het gewrichten. Samen zorgen die effecten ervoor dat het gewricht soepel beweegt en de schokken beter gedempt worden. Glucosamine heeft geen nadelige bijwerkingen. Men dient Glucosamine tenminste 4 - 10 weken toe te dienen voordat het resultaat merkbaar wordt.

Samenstelling:
98,80% glucosamine sulfaat - KCl

Gebruik:
Mengen door het krachtvoer of de slobber in de aangegeven hoeveelheid (1 afgestreken maatschep 8 ml = 8 g, 5 ml = 5 g, 3 ml = 3 g. bij voorkeur verdeeld over twee of meer dagdelen.

Naast het gebruik van Glucosamine bevelen wij Chondroïtine en Omega 3-6-9 olie aan.

Dosering:
volgens onderstaand schema. Na 4 tot 10 weken de dosis afbouwen tot de onderhoudsdosering.

Hier kan ik dus niks mee! Ik wil gewoon 1 schep geven waar minimaal 9000 mg zuivere glucosamine sulfaat in zit! Minder heeft voor een paard geen enkele nut namelijk en chondroitine geef ik ook niet, is niet bewezen dat dit oraal opgenomen wat voor het paard doet namelijk!
Omega 3-6-9 vind ik wel o.k!

Ik begrijp niet helemaal wat Het probleem is ? 1 schep is 10 gram glucosaminesulfaat 98,8 procent. Met 1 schep geef je dus gewoon die 9000mg zuivere glucosaminesulfaat. Precies zoals je wilt. :j

En is volgens mij dus echt hetzelfde als glucohorse ( maar dan wel een stuk goedkoper..

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 10:44

Mijn pony eet haar glucosamine niet meer ^) baal er gruwelijk van, had natuurlijk net een grote emmer gekocht. Ze heeft het toch zeker 3-4 maanden heel goed gegeten. Maar nu zit ik dus even te twijfelen. Mijn pony eet supplementen altijd heel goed, voornamelijk als ze ze nodig heeft. Dat is heel typisch, maar het is echt zo. Zodra eventuele tekorten zijn aangevuld blieft ze het vaak ook niet meer :+ maar daar geloof ik in dit geval niet in.
Ik heb de verhoudingen van het voer al aangepast en er ook wat extra andere muesli bij gedaan die ze ook lekker vind, maar het mag niet baten.

Maar wat nu? Stoppen zie ik niet zitten, mede omdat je daarna weer een opbouwperiode nodig hebt (duur grapje), plus dat ze het wel nodig heeft in mijn ogen.
Andere glucosamine? Maar dan met of zonder de extra toevoegingen? Ze krijgt nu de grand meadows grand flex senior, wat naast glucosamine ook chondroitine, collageen en een aantal natuurlijke pijnstillers bevat. Daarnaast staat ze tijdelijk op extra duivelsklauw omdat het toch niet goed genoeg ging.
Wat raden jullie mij aan?

bertine37

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 10:49

Oei, dat is balen. Eet ze haar eten nog wel zonder toevoegingen? Dat zou ik eerst eens controleren.
Beetje verdunde honing doet soms ook wonderen.

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 11:03

Ja dat vind ze nog steeds heerlijk. Ze krijgt Marstall Vito, dat wordt dan even geweekt met heet water waardoor het een dikke slobber wordt die lekker kruidig ruikt. Daar doet ze alles voor :+
Honing geeft ze helaas niet veel om. Voorheen had ik er ook nog wel regelmatig kleefkruid doorheen zitten, dat is nu op, maar dat was niet zoveel dat dat het verschil zou kunnen maken qua geur en smaak denk ik.

Het is best een flinke schep wat er doorheen gaan, 42,5 gram, in dit geval is dat ongeveer twee ruime eierdopjes denk ik. Maar ik kan ook niet onbeperkt de vito ophogen. Mevrouw is al behoorlijk te dik nu, omdat ze nu stil staat :\

brick2061

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 13:49

Appelmoes?

bertine37

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 14:19

Ja, en dan evt. Als spuit in de mond doen?

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 14:25

Zou een goede optie zijn, maar ik heb helaas niet de mogelijkheid om elke dag te gaan en m'n stalhouder gaat dat echt niet doen := ik zet het altijd klaar in dichte bakjes, hij diet er een plens heet water op en kiept het daarna in de voerbak. Was ideaal altijd.

Heb een mailtje gestuurd naar de webwinkel of een vloeibare variant van een ander merk een beetje gelijkwaardig is. Iemand ervaring met vloeibare glucosamine?

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 15:18

Dame op stal geeft de vloeibare variant van Naf 5 star van paardendrogist. Zij is er erg tevreden over.

Ik stap daar ook ws op over omdat ik dat poeder zat ben.