Subli dieetmix; informatie en (toekomstige) ervaringen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

steenbok1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 09:42

Ik vind wel dat er erg harde stukjes in zitten. Wat zijn dat? Die donkerbruine en de geplette lichtere? Het enige wat ik duidelijk herken is de lucerne :D
Fiona, melasse? In de ruwvoermix of de dieetmix?

Almighty

Re: Subli dieetmix; informatie en (toekomstige) ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 10:02

Jotoma: Mag ik vragen waarom de HH niet bevallen is? Heb je dan wel het juiste product gekozen en hoe heb je het aangepakt! Of eens advies gevraagd bij een verkooppunt of de website van voergezond.nl?

Want uit de testen van Bit 2010 is HH inmiddels Hayster als beste uit de brokken test naar voren gekomen.

De Dieetmix van Subli kan ik maar een ding van zeggen, het heeft een ander naamkaartje gekregen maar veel verschil met de Pavo ligh is het niet;) ze verkopen het als nieuw..maar het is niet nieuw en de producten....zijn een pot nat die er in gaan want ze kopen het groot in alleen de samenstelling verschilt een beetje met wat ze later na het verbrandne van het natuurlijk toevoegen. Er worden daar ook veevoerders en honden en kattenbrokken geperst in die fabrieken en dat verschilt echt niet met het paardenvoer;)

Fionarood

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 10:43

Steenbok1980: Ik ga vanavond pas de zak open maken. Dan weet ik meer.

Kostolany: Wat is Pavo ligh? Ik ken het niet.

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-11 10:49

@kostolany: Voor HH wil ik je doorverwijzen naar het topic uit mn OP. Daar staan al mn ervaringen (oa slokdarmverstopping) en adviezen die ik van voergezond heb gekregen. Conclusie is dat mn paard het eerst goed at, steeds slechter tot uiteindelijk niet ging eten. Na een slokdarmverstopping waarbij een samengeklonterde brok hh eruit kwam heb ik nog bijgevoerd met luzerne, voergezond zou mij al 3 weken een nieuw advies sturen, maar die krijg ik steeds niet. Dus ben ik opzoek gegaan naar een ander alternatief. Verder vind ik hh offtopic.

Je bent de eerste die zich behoorlijk negatief uitlaat over dieetmix. Ik ben wel benieuwd hoe je aan die informatie komt, kan je daar wat over vertellen? En wat is het probleem met groot inslaan?

Bassenqua

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 10:53

Ik vind elke conclusie over de dieetmix, negatief of positief nogal voorbarig. Het product ligt nog maar net in de schappen en wordt nog lang niet overal verkocht dus hoe kunnen er nu op dit moment dan al gebruikerservaringen zijn?

Ing__

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 10:54

Mijn zakken voer zijn binnen, ben erg benieuwd!

Lijkt mij hier in dit topic niet nodig om HH er bij te betrekken, daar is een ander topic voor.
HH bevalt gewoon niet voor iedereen goed, dus dan is het logisch dat je gaat kijken naar andere alternatieven!

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-11 13:54

Bassenqua schreef:
Ik vind elke conclusie over de dieetmix, negatief of positief nogal voorbarig. Het product ligt nog maar net in de schappen en wordt nog lang niet overal verkocht dus hoe kunnen er nu op dit moment dan al gebruikerservaringen zijn?

Mee eens. En een onderbouwing is zeker gewenst!

Ing__ schreef:
Mijn zakken voer zijn binnen, ben erg benieuwd!

Lijkt mij hier in dit topic niet nodig om HH er bij te betrekken, daar is een ander topic voor.
HH bevalt gewoon niet voor iedereen goed, dus dan is het logisch dat je gaat kijken naar andere alternatieven!

Inderdaad, daarom ga ik er verder ook niet meer op in.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 14:04

zou dit voer ook geschikt zijn voor paarden die wel wat moeten aankomen??
omdat er dus wel weer bij staat ' voor te dikke paarden'....
op zich lijkt het best mooi voer...maar weet niet goed waar het nu wel of niet goed voor is,zeg maar...

Somebody_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 17:59

'Voor te dikke paarden' betekent dat het bedoeld is om dikke paarden te laten afvallen door dit voer, omdat er weinig zetmeel en suikers in zitten.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 20:23

ik heb vanmorgen de dieetmix opgehaald.
het ruikt niet zoet en appie at het gewoon normaal op.
ben benieuwd of ik ook verschil ga merken...zal wel niet omdat hij ook nog een aanvullend supplement krijgt en wat olie.
ging mij er puur om dat ik iets geschikts heb om zijn poeder dus mee te mengen :)

Miran

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 21:57

Kostolany schreef:
De Dieetmix van Subli kan ik maar een ding van zeggen, het heeft een ander naamkaartje gekregen maar veel verschil met de Pavo ligh is het niet;) ze verkopen het als nieuw..maar het is niet nieuw en de producten....zijn een pot nat die er in gaan want ze kopen het groot in alleen de samenstelling verschilt een beetje met wat ze later na het verbrandne van het natuurlijk toevoegen. Er worden daar ook veevoerders en honden en kattenbrokken geperst in die fabrieken en dat verschilt echt niet met het paardenvoer;)

Ben eigenlijk ook wel nieuwsgierig wat de Pavo ligh is, de Pavo liga? Dat is toch een brok? Dit iig niet.
Buiten dat kan mijn ene paard absoluut niet tegen producten van Pavo, die worden ook standaard slecht doorgemeten met de biosensor terwijl deze dus er wel goed uit kwam. Ben benieuwd, als het hetzelfde zou zijn als iets van pavo zou ze met een paar dagen flink moeten gaan schuren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 15:38

ben ook wel benieuwd,misschien ga ik het ook wel proberen..

Fionarood

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-11 07:38

steenbok1980 schreef:
Fiona, melasse? In de ruwvoermix of de dieetmix?

In de ruwvoermix. Echter het is maar een klein beetje. Ik denk tegen stof.

flashdance4

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-11 20:37

dieet mix is toch voer wat je zo kan voeren zonder water er bij?
omdat er over pulp wordt gesproken

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-11 15:17

dat is appelpulp. :j
Citaat:
Appelpulp
Appelpulp is een zeer smakelijk product dat door het hoge gehalte aan ruwe celstof een stabiliserende werking heeft. Appelpulp is rijk aan pectines. Pectines zijn makkelijk afbreekbare koolhydraten en worden in de pens omgezet in propionzuur. Propionzuur is een bron van glucogene energie

kon voor paarden niet echt veel andere info vinden.
staat nog wel wat meer uitgelegd:

http://www.duynie.nl/Basis.aspx?Tid=2&L ... 35&STIJL=1
even naar appelpulp scrollen en daar stata dan nog een pdf bestandje met wat meer uitleg.

flashdance4

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-11 19:52

ellepel schreef:
dat is appelpulp. :j
Citaat:
Appelpulp
Appelpulp is een zeer smakelijk product dat door het hoge gehalte aan ruwe celstof een stabiliserende werking heeft. Appelpulp is rijk aan pectines. Pectines zijn makkelijk afbreekbare koolhydraten en worden in de pens omgezet in propionzuur. Propionzuur is een bron van glucogene energie

kon voor paarden niet echt veel andere info vinden.
staat nog wel wat meer uitgelegd:

http://www.duynie.nl/Basis.aspx?Tid=2&L ... 35&STIJL=1
even naar appelpulp scrollen en daar stata dan nog een pdf bestandje met wat meer uitleg.

dankje wel voor de info, je kam het gewoon voeren hoeft geen water bij,
ben er net mee begonnen rustig opbouwen ben benieuwd hoe ze het er op doen ze vinden het wel lekker /3

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-11 22:37

Kunnen degene die dit nu voeren misdchien een update geven? Ik heb nog een halve ton voer dus over een maandje kan ik beginnen!

steenbok1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 22:42

Voer het nu een week, gemengd met de pavo nature`s best. In eerste instantie prima te doen, nu even minder goed gegeten. Denk eerder dat de oorzaak inenting is en niet veel/ hard werken.

Somebody_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 23:18

Ik voer het nu bijna 2 weken en mijn paard begint nu echt wel goed af te vallen, terwijl dat eerst (met andere voersoorten) zeer moeizaam ging. Ze eet het ook erg graag.

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-11 00:06

Hmmm afvallen is voor mijn paard niet de bedoeling. Mag ik vragen hoeveel kilo jij je paard per dag voert?

Ing__

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 10:53

Ik voer het nu een week, van afvallen merk ik niets, is ook niet nodig overigens ;-)
Hij eet het goed!

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 21:05

dat afvallen is denk ik toeval?
appie is ook wat aan het afvallen,maar ik zie meer paarden bij ons op de weide die dat hebben.
de kwaliteit van het ruwvoer gaat wat achteruit denk ik door het lange liggen(vitamineverlies) en het is ook vréselijk rotweer :+
wat extra energie kost

appie eet het goed, en ik geef het ook aan kelly die het ook graag lust
die laatste krijgt het maar een paar keer per week en afgelopen weekend was madam ineens reuze hengstig }:0
normaal zie je dat nooit aan haar,maar nu moest ik haar uit haar eigen weide halen want de ruin waar ze normaal bij staat kon niet van haar af blijven :o :D
appie zit momenteel ook super in zijn vel,en daar zit ook ineens weer een 5e versnelling op _O-

wel is het zo dat beide dieren ook sinds 2 weken de veteranensupplement er doorheen krijgen
en heel eerlijk gezegd denk ik eerder dat ze zich daarom wat beter voelen en niet dat dat meteen komt door die dieetmix
maar het valt me wel op dat ze beiden echt stukken alerter zijn :j

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-12 09:20

Ik had gister het idee dat mijn paard ook afgevallen is, maar die eet nog steeds de Zonder (duurt lang voordat de ton opgaat). Zij staan nog 7 uur op het land, wel weinig gras, maar krijgen 3x per dag behoorlijk veel hooi bijgevoerd (al zijn de waardes nu natuurlijk wel gezakt). Mocht hij straks op de dieetmix gaan afvallen, dan ga ik gewoon mee bijvoeren.
Hebben jullie ook het idee dat de paarden minder energie hebben nu ze dieetmix eten ivm het lage suiker/zetmeelgehalte? Sinds ik op HH, daarna Zonder ben overgegaan had mn paard niet super veel energie, maar nu hij het gewend is komt het wel weer terug. Vind het dus ook wat spannend om op de dieetmix over te gaan, omdat hij het dus op Zonder goed doet. Ik wil alleen zelf dus over op de dieetmix.. maar twijfel nu wel een beetje.

Ing__

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 09:34

Ik merk niet dat hij minder energie heeft... Hij eet het ook echt goed, ben ik erg blij mee!

Somebody_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 11:06

@ Ellepel; Het is toch logisch dat als je bijvoorbeeld granenmix (1 kg pd) vervangt door dieetmix (1 kg pd), dat het paard dan gaat afvallen en dat was ook volkomen mijn bedoeling.