Psylliumzaad: wie, wat, waar en hoeveel?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Jibbel

Re: Psylliumzaad: wie, wat, waar en hoeveel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-09 09:58

@ Breghje: sorry dak je weer lastig val, haha! Maar welke husk voer jij en waar koop je die?
Want het prijsverschil tussen die van de groene os en bijv. colon clean voor mensen is wel erg groot.
Verder verkoopt amazoneXL het ook natuurlijk, maar wil wel meteen het goede spul aanschaffen, wat het liefst ook betaalbaar is.

Suusje1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-09 11:56

Husk is Husk, de schillen van de vlo zaadjes zonder toevoegingen. Welke Husk je ook koopt, het is in principe allemaal het zelfde. Alleen de prijzen verschillen nogal...
Zitten er wel andere vitaminen/mineralen ect bij in of gebruiken ze de hele zaden dan heet het Santprevent/Zandweg/Sandclear.

Jibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-09 12:03

Maar bij de husk van Colon Clean (voor mensen) is ook inuline (probiotica?) toegevoegd. Is dat wel goed voor een paard?

Suusje1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-09 13:43

Sorry, dat weet ik niet.
Ben er zelf geen voorstander van om mensen "dingen" aan paarden te geven. Weet wel dat paarden darmen niet het zelfde zijn als mensen darmen.
Misschien dat iemand anders het weet?

Jibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-09 13:48

Dat bedoel ik dus idd ook. Een paard is geen mens en andersom, dus wil niet zomaar iets gaan geven. Maar ik ben inmiddels al een eind op weg geholpen door Breghje!

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-09 14:50

Probiotica ben ik ook niet echt van op de hoogte, ik heb het overwogen om het Bregh te geven na de ok, maar die vrat zoveel kuil (twee volle kruiwagens per dag) dat het volgens de da niet nodig was om iets bij te geven, de darmen zouden zichzelf zo ook herstellen en dat is ook gebeurt. Er ís wel probiotica voor paarden maar hoe en wat... geen idéé!