Nieuw voer van Pavo: Care4life, wie ook tester?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Patty14

Re: Nieuw voer van Pavo: Care4life, wie ook tester?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-13 10:28

Mijn pony eet het ook nog goed. Meng het met lucerne :).

Kaspar

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-13 21:58

Ik ben met c4l gestopt. Mijn paard ging er flink van hoesten. Hij staat nu terug op havens en het hoesten is over.

Jenkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-13 22:56

Mijn pony doet het er nog steeds super op!! Jeejtje nog nooit zoveel haar losgelaten :D Ga bijna zeuren omdat het vervelend poetsen is haha

Naskapower

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 06:44

Na de open dag van mijn school heb ik een zak nature's best en een zak care4life mee gekregen. Paard is een haflinger die af moet vallen. Krijgt 's morgens en 's avonds een handje brok en na het rijden een handje uit een van die zakken als beloning, Voor mij is het handig om te kijken wat ze lekker vind want als ze 24/7 de wei op gaat dan moet ik zelf de brok regelen.

wph1

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 07:49

Ik lees nog steeds mee, geef het mijn paarden al heel lang en ze doen het er super op.
Maar de verhalen die ik dan steeds lees hoe verschillend paarden erop reageren.
Nu snap ik waarom er zoveel voer bestaat.......
Ik blijf dit voeren, super voer alleen de prijs.....maar dat is niet anders

MyrtheJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 08:30

Ik lees hier al een poosje mee. voer sinds januari C4L en heb me al ontzettend verbaasd over het hyper gedrag van mijn pony en het (lichte) hoesten. Beiden kunnen ook andere oorzaken hebben, maar voorlopig voor de zekerheid toch maar geen nieuwe zak halen, aangezien ik het al meer heb gelezen. Laatste restje deze week nog opvoeren... en dan maar weer eens een poosje op alleen lucerne, bietenpulp en vitaminekorrel (en 24/7 naar buiten om andere oorzaak van het hoesten uit te sluiten).

Valerie_V

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 14:39

Ik haal na deze zak geen nieuwe meer mijn paard vindt het echt niet lekker en heeft er volgens mij geen behoefte aan. Wel jammer omdat het echt goed voer is...

Akke_sSpring

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 16:03

Ben nog steeds erg blij met dit voer, paard likt de voerbak helemaal leeg en glanst je tegemoet. Verharen.... al zo goed als helemaal klaar!

perzie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-13 11:43

Hoi,

Ik geef 250 gram aan mijn paard gewoon als supplement, zou dit voldoende zijn ?
Hij krijgt al voldoende voer van de stalhouder, dus als ik meer zou moeten geven dan gaan die minder moeten
geven, anders heb ik schrik dat hij te dik gaat worden.

JeaDH

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-13 16:21

@perzie van de PAVO care4life site:
Hoeveel moet ik voeren?
Ons voeradvies is 170 gram Pavo Care4Life per 100 kg lichaamsgewicht per dag. Als aanvulling op ja dagelijkse ruwvoer.

Voor een gemiddeld warmbloedpaard van 600 kg is dat 1 kg per dag. Voor een pony is dat ongeveer 600-700 gram per dag.
Pavo Care4Life heeft veel volume, 1 normale voerschep bevat zo’n 700 gram.

Bij minder dan de aanbevolen heveelheid (170 g / 100 kg lichaamsgewicht per dag) adviseren wij aanvullende vitaminen en mineralen in de vorm van Pavo VitalComplete.

Je kunt Pavo Care4Life het los geven, of mengen door je normale krachtvoer. Het is ook mogelijk het te mengen met Pavo DailyPlus. Wanneer je paard erg snel of gulzig eet is het aan te raden Pavo Care4Life vochtig te maken met water.

Omdat het suikergehalte zo laag is en er ongewone ingrediënten inzitten, moeten veel paarden even wennen aan de smaak. In dat geval bouw je de hoeveelheid in 4 dagen op naar 1 kg per dag

knk81

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 14:04

Voer sinds november c4l. Ben erg tevreden. Volg dit topic al een tijdje, maar nooit een reden gehad om te reageren... Nu heb ik echter in een nieuwe zak c4l gepofte graantjes ontdekt (niet zomaar 1 verdwaalde, best veel voor een graanvrij product). Vandaag een tweede zak open gemaakt en die heeft het ook :(
Ik zou graag willen weten of meer mensen dit hebben?!
Heb foto's gemaakt, maar geen idee hoe ik die moet plaatsen...

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 14:11

liesd

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 14:19

Zijn dat niet de sojabonen?

knk81

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 14:44

Nee, geen sojabonen. Lijkt op 'tarly', voor mensen (wat is gemaakt van tarwe).
Heb de pavo gemaild. Zal het laten weten als ze hebben gereageerd.
Verder voor niemand herkenbaar??

Speedster

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 14:50

Ik zal eens kijken vanavond. Het is me tot nu toe niet opgevallen in ieder geval.

_iDj_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 15:07

Hier ook even gestopt, nu twee week denk ik. C4L-voorraad thuis was op, terwijl de andere voeders nog niet op waren. Dat en omdat ik het wel duur vind (zak is duur én zak is ook zomaar leeg) was voor mij een reden om niet de moeite te nemen om alweer nieuwe voorraad te gaan halen.
Maar mijn oudtje heeft weer behoorlijke flatsen ipv drollen (zij heeft altijd wel flatsfratsen gehad, maar dat was behoorlijk verbeterd sinds ik met C4L begon). Andere paarden poepen ook nattere tjap dan voorheen. Vraag me af of het door stoppen C4L komt, of wat anders (weer is natuurlijk heel anders geworden, soms te warm, soms te koud, verkoudheidsvirusje/oid heerste, gras komt in bloei, onze ruwvoerleverancier levert nogal wisselende kwaliteit voordroog, etc..).
Ga in ieder geval deze week weer halen zodat ik in ieder geval weer wat aan mijn oudtje kan geven en kijken hoe is er op reageert.

CaPrIoLe`79

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 19:48

knk81 schreef:
Voer sinds november c4l. Ben erg tevreden. Volg dit topic al een tijdje, maar nooit een reden gehad om te reageren... Nu heb ik echter in een nieuwe zak c4l gepofte graantjes ontdekt (niet zomaar 1 verdwaalde, best veel voor een graanvrij product). Vandaag een tweede zak open gemaakt en die heeft het ook :(
Ik zou graag willen weten of meer mensen dit hebben?!
Heb foto's gemaakt, maar geen idee hoe ik die moet plaatsen...

De andere producten van pavo bevatten gepofte graanproducten en daar waar Care4life wordt gemaakt, worden ook die producten gemaakt. Op de zak staat ook: `Dit product wordt verwerkt in een fabriek waar ook granen verwerkt worden.`
Zo heb ik eens enkele wortelstukjes gehad in een muesli waar geen wortelstukjes in hoorden. Als er in de machine die het product door elkaar heen klutst iets blijft hangen heb je dat. Maar meestal zul je dat niet tegenkomen, omdat er eerst een grote voorraad van het ene product gemaakt wordt en daarna pas van het volgende product. En de eerste zak van het volgende product gooien ze weg voor de zekerheid.

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 23:28

't Is toch niet omdat de producten in één en dezelfde fabriek gemaakt worden dat men dan maar akkoord moet gaan met granen in een graanvrij product?
Da's hetzelfde als medicijnen die dan maar restanten van de voorgaande medicijnen bevatten omdat de "band" niet voldoende gespoeld was... zou nogal wat taferelen gaan geven !

D_Desteny

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 23:37

Little_Gift schreef:
't Is toch niet omdat de producten in één en dezelfde fabriek gemaakt worden dat men dan maar akkoord moet gaan met granen in een graanvrij product?
Da's hetzelfde als medicijnen die dan maar restanten van de voorgaande medicijnen bevatten omdat de "band" niet voldoende gespoeld was... zou nogal wat taferelen gaan geven !

+1

marlonFloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 23:38

Little_Gift schreef:

nee ben het helemaal met jullie eens, maar meestal staat er toch op de product dan ook wel aangegeven dat het sporen van granen kan bevatten? is dit niet het geval dan? want anders is het wel heel raar

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-13 08:49

Little_Gift schreef:

Nee, maar eerlijk gezegd vind ik dat je de farmaceutische industrie niet kan vergelijken met een paardenvoer productent.
Wat niet wegneemt dat het natuurlijk niet wenselijk is dat er toch graan, of andere niet aangegeven stoffen in dit voer terecht komen.

Ben benieuwd wat pavo hierop zegt?

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-13 09:00

ik ben wel benieuwd naar een foto van dat 'graan'...

knk81

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-13 09:12

Heb de foto's gemaild aan 'speedster'. Zij zal ze plaatsen. Ben zelf een beetje een digibeet...

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-13 09:17

Dank je!

Speedster

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-13 09:19

Bij deze :):

Afbeelding

Afbeelding