Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Stal_Fiore schreef:Gisteren mn proefzak HH Normaal Brok gehaald.
Vandaag geprobeerd en pony eet het met smaak. Hoop dat dit zo blijft.
Ik heb overigens nog een dichte zak marstall pro caval struktur liggen.
kan het kwaad dat ik bij de HH brok een handje van de pro caval voer?
madamX schreef:Levita30 schreef:Even een vraagje.
Kijken jullie ook naar de bron van het zetmeel en suiker. Daar zit erg veel verschil in. Als je nou twee producten heb met ieder 15% zetmeel. En bij de 1 komt het zetmeel uit spelt en de ander uit mais...... Of de suiker bron, is het fructaan (suiker uit grassen en planten) of is het suiker uit melasse?
Dat maakt volgens mij nogal verschil! Zetmeel uit mais kan een paard veel slechter mee overweg als zetmeel uit spelt, helemaal als de mais niet hittebewerkt is. Een kilo spelt kun je zo geven een kilo mais zou ik niet proberen!
Denk dat men daar wel naar kijkt ja, ik in elk geval wel. Maarre.... fibra bevat ook mais, spreek je jezelf nu niet heel erg tegen? En dat er verschil zit in gekookte mais en ongekookte mais klopt, maar is gekookte niet vatbaarder voor schimmels?
btw fructaan is niet de enige suikersoort in grassen en planten...
Gimli_ schreef:annepanne schreef:Maar als ik de suiker en zetmeel waardes van de verschillende ruwvoeren optel kom ik uit op:
Pavo: 12
Grasmix: 26
Compact gras: 20
Komt Pavo er het beste (laagste) uit. Gaf altijd compact gras aan m'n konijnen, bij het hooien vind dat het minst 'vettig' plakkerig voelen. Toch zit daar een hoger gehalte suiker/ zetmeel in en is lastig aan te komen dus blijf ff bij de Pavo! Subli luzerne at madam niet meer, dus moest concessies doen
Dit is toch écht jouw post hoor.
De waarden die IK gaf komen van de site van Hartog en zijn gelijk aan die op voervergelijk, namelijk 12% suikers en zetmelen.
Taniya schreef:Als aanvulling op Paard natuurlijk voeren.
Agrobs heeft een nieuwe slobber compleet met vit/min en mineralen ZONDER granen.
Agrobes Gruen Mash. Is binnen 10 minuten klaar, alleen kruiden en grassen zonder melasse!
annepanne schreef:Zeg dan met z'n allen gewoon, he je hebt alles bij elkaar opgeteldFoutje maken kan maar hoe ingewikkeld het gebracht moet worden
![]()
Ik quote nu jou maar doel niet specifiek op jou (voor ik weer aanval)
Sorry, foutje!
Zilfstar schreef:Taniya schreef:Als aanvulling op Paard natuurlijk voeren.
Agrobs heeft een nieuwe slobber compleet met vit/min en mineralen ZONDER granen.
Agrobes Gruen Mash. Is binnen 10 minuten klaar, alleen kruiden en grassen zonder melasse!
Is deze ook in NL verlrijgbaar en zo ja waar?
Ik ben voor even van mijn geloof gevallenPony is ziek (nee geen Rhino!) en eet wat moeilijk en was wat ingevallen. Dus daarom wat slobber (Cavalor Mix en Mash geloof ik dat het heet?) gekocht. Helaas de enige die ik zo snel krijgen kon, is MET granen en iets van 35% suikers. Maar dat eet ze nu in elk geval wel. Ze begon vandaag ook weer aan haar Voergezond brokjes gelukkig.